onsdag 19. desember 2007

Velkommen til mitt hotell.

Bare så ingen er i tvil: I dette holtellet er det Mamma som er adm.dir.

Frokost serveres kl. 07.15-07.45.
Lunsj, middag og kveldsmat er også inkludert.
Klær blir vasket, tørket og brettet.
Sengene blir luftet og redd opp.

Administrerende er ikke flink å delegere oppgaver. Det innebærer at jeg også må fungere som gartner, sykepleier, dekoratør, vindusvasker, elektriker, gledespike, kokk, servitør osv. osv...


Innimellom jobbingen får jeg også litt tid til pynting. Disse rene, fine lysestakene ble straks litt julete når de fikk pynt på seg.


Pynten består av en orekongle, litt thuja og ei slyøfe - enkelt og fint!


Her er noen gamle, salige Tilda engler. De har danna kor og har hver si sangbok (-MED tekst!) i hendene. Lyssøyla til høyre er et selvlaget "tre" av bjørkeris, pyntet med lysslynge.


Disse har ikke kommet med i koret. De er enda hang-arounds...

Jeg kunne ikke motstå disse i butikken. De var så "harry" og brultete. Blir i godt humør av å se på dem. De uttrykker liksom at "Ahhh... er det så nøye..." De synger som det passer dem.

Det får meg til å tenke på et ordtak:

Det ville bli stille i skogen om bare de flinkeste fuglene sang.

Og med det takker jeg for idag. Håper bildet i headingen viser på deres maskin. For hos meg er det noe tull. Hvis jeg tar bort blogtittel, ser jeg bildet. Ellers ser jeg bare ei lita stripe - ikke midtstillt en gang...! Og jeg som er så firkantet i hodet... Slikt irriterer meg. Forstår ikke hva det er??? Vet DU?

6 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Ja,hva var verden uten mor?Så fint pynta lysestaker,og englene dine var så søte at...Ha en fin onsdag:o)

Anita sa...

Beklager, men jeg ser også bare en liten del av bildet!! Her hos meg er headbildet, på min, blitt veldig
smalt sånn helt av seg selv!! Ikke noe jeg gjør eller har gjort som kan forandre det!! De lysestakene ble jo kjempefine, og englene var kuuule!!

Klem Anita

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så sant som du fekk sagt det. Kva skulle me gjort uten na mor????
Bildet i overskrifta forandra seg plutseleg hos meg også, så det er nok Blogger som har gjort julareint og ikkje sett tinga tilbake på plass. Eg fjerna bilete eg hadde fordi det vart så smalt og i eine sida.
det var nokre skikkeleg tøffe englar du hadde. Eg likar ting som er sånn styggpene:o)
Ha ei fin veke, og nå er det snart jul *hoho*

Bestefars Verksted. sa...

Hmmm,virkelig julete hjemme hos deg nå,skikkelig fint ! Så enkelt og likevel så effektfullt,med de lysestakene dine......utrolig bra ! Lurer på hvor mange stjerner det hotellet ditt har,jeg......tipper det er maaaange !! Kos deg,og nyt innspurten......

Heidi sa...

Koselig blogg du har, måtte le av siste innlegg....vil også ha en slik dørmatte......Kos deg i julestria!

My little footprints sa...

hehe, ja er det ikke slik det kan føles noen ganger? Som adm. direktør for hotellet.. *smiler* De har det nok kjempefint de som du bor sammen med ;)
Kan dessverre ikke hjelpe deg med headbildet, for det er like rart hos meg. Det har blitt skikkelig lite, helt smalt. Nå tør jeg ikke å prøve å gjøre noe med det, for da blir det vel helt borte ;(
Juleklem fra BEth