søndag 23. desember 2007

Kvelden før kvelden

Lille julaften, og jeg kjenner det kribler litt.
Er alt handla inn? Check.
Har vi levert alle gavene? Check.
Henger klærne klar? Check.
Har juletreet vann? Check.
Har ungene hele strømpebukser? Check.
Springer mamma rundt å ordner alt? Check.
Sitter pappa og ser sport? Check...
Da nærmer det seg visst take off!

Nå skal jeg sette klar serviset og lage bordkort. Det er kjempekoselig! Ungene er hos mormor og morfar og kommer hjem litt senere. Da håper jeg alt er klart, slik at jeg bare kan slappe av og kose meg med dem.
Ikveld har jeg lova at de skal få se "Alene hjemme". Det er nok rene grøsseren for dem, så da trengs ei hånd å holde i...

Denne spilledåsen spiller Jingle bell mens snømenne danser på isen. Jeg synes den er veldig søt. I år står den inne ei gammel trekasse. Da viser den veldig godt igjen. Lyset gjør at det glitrer i snøen - og i jentenes øyne når de beundrer den...


Tenk, på julaften kommer Skogens konge hit til oss!

Fant denne elgen, og tenkte at den måtte få bli pynt på en gave. Foreldrene mine har hytte inni granskauen, og dermed blir pappa hetende Skogens konge denne jula...

Håper ikke nissen går i surr under utdeling av gavene da...?

Ønsker alle som ser innom, en koselig kvelden-før-kvelden!


8 kommentarer:

Berit T sa...

Å så koselig du har pyntet!
Hadde stor sans for dørmatta di.
Vil gjerne ønske deg og dine en fin julehelg!

Merete sa...

Så koselig julepynta hus hos deg!!! kjenner samme kriblinga her og...har eg alt under kontroll?? joda, trur nok det ;o) Ønsker deg og dine ei herleg julefeiring med masse kos! Klem frå meg!

Linda sa...

Hei! Nydelige innlegg hos deg.Ønsker deg en Gledelig Jul og Godt Nyttår.Hilsen Linda. :))

Helene sa...

Måtte bare innom for å ønske deg og dine en god jul og et godt nytt år.
Lite blogging med meg i disse hektiske dagene, men kommer nok sterkere tilbake om et par dager.
Juleklem fra Helene

Anita sa...

Koselig å få se litt av din julepynt!
Ha en koselig kveld du også!
Klem Anita

Jorunn sa...

Ønsker deg en riktig god jul Marit! Såå koselig å ha blitt "kjent" med deg! Masse juleklemmer fra jorunn

chevostar sa...

koselige snømenn du har...
ønsker deg og dine en riktig god jul! klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg du har pynta.
Vil ønske deg og dine ei retteleg fin og fredeleg julehelg.
Klem fra meg:)