fredag 7. desember 2007

Endelig fredag!

Yooohooo! Her er jeg...!
Den fornøyde dama i speilen er altså meg. Grunnen til at jeg er så fornøyd, er besøket vårt idag hos en julepyntet Krims & Krans. Det var et syn å se! De bruker mange antikke møbler som oppbevaring og utstilling.


Vi kom dit rett etter åpningstid om morran. Vi fikk servert rykende varm kaffi og hjemmelaga småkaker i den gamle salongen på loftet. Der ble det litt hyggelig prat og så noen timer mysende frem og tilbake, opp og ned... Det er noe fint over alt!


Jeg kan stå på stedet hvil, og kikke og kikke. Det er så mange fine varer og gode idèer... Nå har jeg lyst å sy klær, strikke vest, snekre krakk, lage juledekorasjon, lage konglekrans, lage kremmerhus.... Hodet er sprekkeferdig! Det er godt å treffe mennesker som gir en god inspirasjon!!!
Jeg har handla mye fantearbeid på butikken tidligere. Og fuglebur har lenge stått høyt på ønskelista. Idag ble dette mitt!!!

Jeg får penger av svigerforeldrene til jul, så dette kan være fra dem. De liker ikke "unødvendige" ting, så jeg skal si at dette er reisebur for kaninen... He, he!

Forresten har jeg katt også. Så derfor er det viktig å ha trygg oppbevaring for diverse fugler... Jeg skal nok finne gode unnskyldninger for at dette buret var en RIKTIG så nyttig innvestering!


Småplukk til badet fant jeg også idag. Nå skal jeg skynde meg å gjøre rent huset, pynte litt og så skal jeg nyyyyte helga.

Må bare takke Elin først for en fin-fin tur. Vi koste oss med julemusikk i bilen, mens vi drakk kaffi og spiste kake...

I morra blir det julbord og søndag er det tid for den årlige julkonserten. Du verden jeg gleder meg! Da kommer jeg i deilig julestemning og freden senker seg.

Ønsker dere alle ei herlig helg!


17 kommentarer:

elin1976 sa...

Åu her hart jeg aldri vært før....dette var en nydelig butikk. he he. Innlegget mitt kommer senere....når jeg har fått vært å handlet inn til helgen go jeg har sendt mann og unge på elevkveld. Skall lure mannen innom DFU i kveld for å se etter MAILEG nisser før turen går ned til Mega igjen. he he.
Jeg skrøtte på meg hus og hjem tidligere i bilden for her skulle det så hatt vært støvsugd ser jeg så jeg må gjøre det også......Å brødet som vi kjøpte ja det var nydelelig....åt å åt å åt å åt....mens jeg satt å så på Home and away...ja da gikk tiden og nå er det på tide med å handle mer mat. Vi snakkes senere. Klem:O)

Bestefars Verksted. sa...

Du verden for en tur dere må ha hatt !!! Hadde blitt der hele helgen,jeg..... !! Såååå mye flott,hvor ligger denne perlen i Norges land ? Sjønner godt at du måtte ha det buret,det var helt fantastisk,og med en lys-slynge inni,er stemningen komplett....tror jeg må ønske meg et slikt ! Du får kose deg på julebord,- og på konsert,hørtes veldig fristende ut :) God helg!

Anne-Berit sa...

Virker som dere har hatt en super tur,mye fint å se på bildene dine ihvertfall.Buret var fint,smart å få penger i julegaver,så kan man kjøpe noe man VIRKELIG ønsker seg.Kos deg med julekonserten du skal på,og resten av helga:)

Lena sa...

Så kjekt dere har det! Og for en butikk, der skulle man vært:) Blir i godt humør av sånne bilder! Ha en flott helg!

Anita sa...

Så flott butikk! Og flotte ting du har kjøpt! Bare det å ta en sånn tur, er jo så koselig! GJøre litt utav det lissom!!

God helg! Klem ANita

elin1976 sa...

Sjekk bloggen min på høyre side, hva jeg har kjøpt i dag:O)

Anita sa...

Jeg tar stiklinger ved å skjære av topp skudd med en skarp kniv, passer på at det blir med et par blad kranser. Jeg setter mine i vann, men de ordentlig drevne setter de rett i jord med under varme. Men jeg syns at den i kjelleren din børfå stå i fred der til våren, for det ikke så veldig kjekt å være stikling nå om dagen!
Ellers finnes masse svar på pelargoniumnettet.no!

Klem Anita

Lille Trille sa...

SÅ masse fint da :-)
Skjønner godt at man kan kose seg glugg i slike omgivelser.
Må bare si at kaninen deres er kjempeskjønn, jeg måtte le litt da jeg så bildet av den med votter og det hele :-D
Ha en fin helg !

Anita sa...

Så rart! Når jeg går inn på innboksen min på e-posten så er kommentaren til lille trille sendt dit, postet av henne! Er ikke det litt rart da??

Anita sa...

Upps! det var visst jeg som hadde "bestilt" det! Også jeg som først hentet meg et glass rødvin nå!

Helene sa...

Neste gang jeg skal bortover Stavanger kanten skal jeg kjøre innom Krims og Krams. Virker som en veldig flott butikk.
Fuglebur har jeg ønsket meg lenge, men har ikke funnet et som jeg er helt førnøyd med noen steder. Ditt var kjempefint, og såvist en nyttig ting. Ingen grunn til å lure på det, og sånn er det med den saken!
Ønsker deg en fin kveld med med masse kos med pyntingen i huset med det du har kjøpt.

Emmeline sa...

Tudelu... Innom en kjapp tur på natten, har besøk denne helgen og kan jo ikke sitte meg fast på bloggen slik jeg pleier å gjøre når resten av familien er opptatt med sitt!! Dermed full fart...
Så fine bilder fra fristende butikk, og du var så fin på håret:) Men sist men ikke minst: fugleburet---en fantastisk favoritt som jeg godt kunne tenkt meg jeg også. Jeg hadde tenkt å kjøpe et slikt selv, men vips så var Molly utsolgt og da blir det med tanken vet du:) ha en god helg og lykke til med søndagen!

Aina sa...

Takk for trivelig komentar, artig at du synes bildene er morsomme, det synes jeg også skjønner du...men de er tatt midt på natten og da er alt liksom ganske festlig når jeg først starter knipsingen;0)
Det buret var kjempefint, skulle ikke engang trengt unnskyldning for å kjøpe det, men grunnene var gode da hehe...
Håper det blir en flott konsert og en koselig helg!
Klem fra Aina.

Hilsen fra landet sa...

Wow! Snadderbutikk det der da! Skulle hatt full lommebok og masse tid disponibel der ja... men bør nok være uten barn - ser ut som mye som lett kan knuses når de små begynner å løpe rundt litt! ;-)

vincibene sa...

I love your pictures with such beautiful things!

May I make a link to your blog?

LG
vincibene

Berit T sa...

ÅÅÅ på den butikken skulle jeg likt å være. Snakk om mye fint. Der hadde nok timene bare fløyet av gårde.
Ha en fin kveld.

Merete sa...

ohh..for ein butikk!! Fantastisk mykje fint :o) og fugleburet du kjøpte deg er nå slettes ikkje ein unødvendig ting ;o) Ha ein fin mandagskveld!