tirsdag 11. desember 2007

Trenger du julegavehjelp?

Nå har den store freden senket seg.

Julestemningen satte seg godt i hjertet da vi var på julekonsert i ei gammel kirke på søndag. Ei flink sanglerke og 3 lokale tenorer sang de nydeligste julesanger. Jeg blir så rørt over slik vakker sang at jeg ble fuktig i øynene flere ganger... Tenk at musikk kan røre en slik. Herlig!

Mange stresser i jula, og det synes vi i Veslehuset er synd. Så vi har et forslag som kan hjelpe dere:

Sett det ved PC'n med en god kopp gløgg.

Ble deg nedover i Veslehuset til du finner en passe julegave til din venn.

Send en koselig mail til oss og fortell hva du vil ha.

Hvis vennen din ikke bor i nærheten kan vi pakke gaven fint inn, skrive til-og fra-lapp og sende gaven dit DU ønsker. (Tjenesten koster kr 40,-)

Ut desember slipper du å betale porto, den spanderer vi!

På denne måten sparer du tid. Timene du ellers ville tilbrakt på et støyende, overfyllt kjøpesenter, kan du nå bruke på deg selv - og bruk den godt! NYT JULETIDEN; Syng med på din fineste julesang, snus inn lukten av granbar og svibel, kok kakao og spill et spill med familien din...

Vel, nå skal jeg spre lukten av kardemomme i huset. Jeg skal nemlig bake julebrød. Dem må jeg nesten gjemme for mannen, det er favoritten hans.

Jeg bakte runde julebrød et år. De stod til kjøling på benken mens jeg var ute et ærend. Da jeg kom hjem var 4 brød borte... Jeg gikk til han som stod øverst på mistenk-lista mi. Han sa at bollene var deilige, men veeeeldig store...


8 kommentarer:

Anita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anita sa...

Julebrød! Det er godt!! Men ikke sååå godt da at jeg ville klart såååå mange!! Rart han ikke ble syk! Fortsatt god advent!

Klem Anita

Helene sa...

Mmmmm julebrød er så godt, men bakingen av dem har jeg prioritert bort til fordel for blogging.
Er nok litt kresen på dem for jeg må alltid kjøpe dem hos bakeren. De som selges på Coop og andre dagligvarebutikker holder nok ikke mål her i gården (enda så hole vi kan være he,he) Sorry Coop, men sånn er det bare..
Ellers har ikke det store julestresset tatt meg enda. Kommer nok på fredag for da skal jeg ha en hel dag i Kristiansand til juleshoppingen. Litt kavete er jo slike dager, men litt gøy også :0)

Hilsen fra landet sa...

Oj... noen som har vondt i magen?!? Ellers så er nett-handel på Veslehuset og andre steder et smart tips nå... har selv handlet bøker på nettet til julegaver i år. Veldig praktisk! Anbefales! Og til og med muligheten til å få sendt gaven direkte!!! Fantastisk!

Lovise sa...

Hei. For et herlig innlegg du har skrevet. Ser for meg ham som nyter de stooooore bollene du hadde bakt. Tenk som han må ha kost seg..... nam nam.

Lene sa...

Usj, ja.. Både stemningsfulle Enja og julehuset er utubelinker. Hadde jo håpet at de ikke skulle spille i kor - blir ikke alltid som en har planlagt ;)

De koseligste, skjønne presangene du hadde laget - og at dere fikser julehandelen for enhver i sær, er neimen ikke verst. Kommer innom meg og baker sånne store boller og, du? ;)

God førjulsnatt i heimen - og jeg ser for meg katten ligge og dovne seg i fugleburet, ja ;)

Bestefars Verksted. sa...

Nå ler jeg så jeg rister......hihi....den mannen din har jammen humor.....boller,du liksom....han visste hva han skulle si,til rett tid,den karen...!! Tenker han ble snart tilgitt ;) Ser du lurer på om jeg farger akvarellpapir med kaffe,og ja,det er helt supert,bare prøv !! God lukt får du på kjøpet...! Lykke til med julebrødene,og HUSK å lage dem laaaaaaange,ikke runde :)

Linda sa...

Hei!Så flott tilbud...Høres deilig ut med julebrød,må jo smake godt til en kopp te..fikk lyst til å bake.Linda :)