mandag 14. januar 2008

Jeg er INSPIRERT!

"You are more than you have become."

Disse ordene fikk vi høre flere ganger i helga. Min mann deltok nemlig på et seminar der også fruene kunne bli med. Det var et inspirasjons seminar! Har du hørt noe så positivt!?!

Les de rosa ordene èn gang til.

Tenk hvor mye mer vi har å lære! Om verden og om oss selv!

Jeg synes dette er veldig fasinerende. Vi lærte om de 9 klassiske mennesketypene. Vi gikk gjennom deres karakterer - på godt og vondt. Der er da du må finne ut hvilken type du selv er og lære hva du vokser på og hva som trykker deg ned.

Hele poenget, synes jeg, er å unngå fallgruvene dine. Vit hva som stesser deg og tar energien din. Prøv så å unngå dette.

Tenk alt det negative du da slipper å bruke kreftene på! Og tenk alt det flotte du så kan bruke den tiden til! Du får mer tid til å LEVE rett og slett!

Her på kjøkkenet oppholder vi oss mange timer i døgnet. Da er det deilig med noe positivt å se på der. Jeg elsker rosa og blir glad av denne fargen.
Siden det meste i rommet er hvitt, er det lett å variere med duker og blomster. Det går mest i lys blått eller rosa sammen med lin.

Siden jeg er i slik vårlig stemning, blir også det jeg lager preget av dette.

Skiltet med Simpel living skal legges ut for salg i Veslehuset.

Til og med sytøyet blir litt vårlig, synes jeg...

Jeg er glad i lyseblått. Det er så reint og friskt. Dette skal bli to avlange varmeputer. Sydde også en pose til å ha lysene i. Greitt å samle de oppi noe.

32 kommentarer:

@afjo72 sa...

Kloke ord - og så sant som det er sagt, ikke minst. Det er litt fint å vite at man har noe å strekke seg mot også synes jeg :o)

Ellers er sy'eriene dine lekre, som alltid. Fikk ordentlig vårfornemmelser her nå!!

Ha en fin dag!

irina sa...

DET er helt sant...jeg har kuttet utt folk som suger ut energi, For det er ikke verdt å utsette seg for det mer.
Så bra at damene fikk være med :)
vennlig hilsen

elin1976 sa...

Dette foredraget hadde du ikke trengt å gå på for dette viste du! Dette har vi snakka om mange ganger. he he.
Lister, lister og lister.
Få orden og slippe og stresse. Livet er herlig:O)

Emmeline sa...

Skiltet ditt var SÅ vakkert:) Utrolig flotte vårlige bilder på bloggen din, og ikke minst så flotte sannheter du skriver om.-

Jeg ble jo selvfølgelig veldig nysgjerrig på de åtte mennesketypene som du snakker om:) Veldig spennende! Du er så flink til å produsere masse fint. Her har jeg helt vondt i heklemusklaturen i dag, puuh! Håper at det kommer seg med litt trening, du må ha en fin uke:)

Anonym sa...

Skjønner godt du ble inspirert ja. Ett sånt seminar tror jeg alle hadde hatt godt av...da hadde kanskje folk blitt friskere og mindre sykmeldinger. Kunne godt tenkt meg ett sånt skilt...de var kjempefine!!
Randi
http://blogg.hobbyboden.com/randi

Anne sa...

Så vakkert sagt, som om der er en masse håp, og rom for fornyelse og ny kunnskap og erfaring.

Dette virket til å være et seminar for meg i grunn.... lite snev av missunnelse i stemmen her nå :-)

Nei da, kjekt at du har kost deg i grunn.

Fin fin kveld til deg.

Verkstedet sa...

kloke ord, ja! og så pene ting du har laget.
koselig krok på kjøkkenet ditt.
ønsker deg en fin uke:)
klem fra karoline

Gry sa...

Så hyggelig å bli medbedt! Ja det er mye fin livsvisdom å ta til seg.Jeg har to böker med visdomsord och kloke ord, og da jeg hadde kreft forsto jeg at tillsyneslatende banale og enkle ordspråk en gang kommer fra noen som visste den egentlige betydelsen....

Det er så fint med hvitt og rosa. Romantisk og lett stemning. Enig med deg at blått er friskt og rent.

Så fine hveteputer du lager! Som ekte hvetepute-fantast så burde jeg kanskje kjöpe en!

Klem Gry

Merete sa...

jøss, for ein produksjon på deg! Nydeleg det vesle bordet på kjøkkenet ditt med bur og anna pynt på... kjempeflott stitcheri på stearinlysposane dine og! flinke dama du, Marit ;o) Ha ei fin veka!

liven sa...

Det er veldig "in"i tiden med sånne kurs nå. Greit det....bli inspirert til å prøve å temke annerledes. Var på et kurs i høst der de snakket om : Hva du SKAL.BØR eller MÅ gjøre....du skulle heller tenke hva du VIL gjøre!! Prøver å leve litt etter det da....men med jobb og familie så er ikke det alltid så enkelt:o)
Ellers var det nydelige stoffer du hadde der. Er så glad i blått jeg....ser etter en Tilda i blå klær. gjerne dette stripete stoffet:)

Synnøve. sa...

For noen flotte ting. Alt ser så pent ut når det er lyse farger.
Får litt inspirasjon eg.
Hilsen synne.

Anita sa...

Så nydelig og vårlig du har laget dette innlegget!! Masse flotte/nydelige/vårlige bilder!!!
Her syes det liftgardiner for harde livet!! Tror de blir kjempefine! Gleder meg masse til å få de ferdig!
Det skiltet der var såå fint!!
Ha en fortsatt god uke!

Solstad sa...

Kloke ord !! dette treng jeg å lære. Du har fått en award av meg, sjekk sida mi :)

Astrids nr.2 sa...

Så flott med inspirasjonsseminar da! Vi har vel alle mye å lære. Bloggen min er min måte å fokusere på DET Å LEVE og på Hverdagens Gleder. Fant ut at jeg måtte lage noe som fikk meg til å sette meg ned og tenke over hverdagene mine. Det finnes jo så mye å glede seg over også!! Flott skilt du har laget. Liker forresten alt du lager jeg... Vaktbikkjene også! Natta - senga neste.

Gunhild sa...

Det var kjempefine ord!!!Høres ut som et interessant kurs. Tror jeg har hørt om disse 9 typene før. Vi brukte ei syforeing til å finne ut hvem av disse vi ligna på. Skal du selge varmeputene??? De var nydelige. Jeg skal følge med i butikken. Skjønner ikke at dere rekker så mye.

Bestefars Verksted. sa...

Dette seminaret skulle man sannelig vært på,helt sikkert masse å lære,ja ! Åh,du verden så kreativ du er om dagen....det skiltet var supert,så sommerlig som det kunne få blitt :) Og varmeputene var jo så koselige,du er bare dyktig ! Nydelige stoffer,og farver. Må få rose mannen din også,tenk og bestille ferie helt på egen hånd....han har du vært heldig med !!! Håper dere får en fin tur,når den tid kommer :) Nå må jeg en tur i butikken din,så kos deg,og ha en produktiv tirsdag :)

chevostar sa...

Dette er sanne ord! Det gjelder å forholde seg til det positive og de personene som vekker det positive i deg! Da går alt så mye bedre!

Flotte sy ting og skilt du viser!

Ha en flott dag marit!

My little footprints sa...

Hei Marit!
For noen nydelige inspirerende bilder og ord du har i dette innlegget! Jeg bet meg godt merke i hva du skrev om energien, og det er jo så sant. Vi må forsøke å styre unna det som tapper oss for energi, men samtidig så er det ikke alltid like lett. Iallefall ikke om man ikke klarer å si nei. Tror det også det er et viktig redskap man må pent lære seg å bruke, det å klare å si nei og sette grenser der man vet at dette kommer man til å bli utmattet av. Selv har jeg veldig vanskelig for å se dette, og ser det som regle alltid når "skaden" allerede er skjedd.
Ros til deg i dag for et virkelig inspirerende innlegg!
Ønsker deg en fortsatt god dag og kos deg masse ;)
klemmer fra Beth

Jorunn sa...

Det skiltet er så nydelig!!! Jeg ble så glad da jeg så det, og fortet meg til veslehuset, men så var det solgt!! Nå skal jeg ikke framkalle negativ energi med å ergre meg over at jeg ble for sen, men heller håpe at du kanskje lager et til??? Og at jeg sikkert er så heldig å få kjøpe det!!!
Klem

MODERN COUNTRY sa...

Nå traff du meg rett i hjertet! For noen flotte ord til ettertanke. Skal jeg jammen meg skrive opp.

Vakre bilder av både dekor og sysslerier. Det fuglehuset med lys var så inderlig vakkert!
Jeg får energi av deg jeg! Thanks ;)

Anne-Berit sa...

Koselig og tankevekkende innlegg,og så mye fint du viser oss.Og tenk,jeg er også begynt å like rosa,eeh,har jo hatt rosa tapet på kjøkkenet ei stund,men altså,på andre ting også,og det er jo så mange rosafarger.
Ha det kos:-)

Inger sa...

Så sant så sant ! DU har en kjempefin blogg forøvrig, nydelige bilder. Ha en fin dag :-)

Lene sa...

Oj, så friskt et pust av et innlegg. Ja, det er mye vi ikke tenker på i det aglige - haster avgårde. Superfint med slike kurs til påminnelse. Men lett å falle litt fra etter en periode med nytt mot og ny energi. Skulle ve egentlig hatt etpar sånne urs i året. Ikke dumt :)

Og så så nydelig og vårlig, både på kjøkkenet og i sysakene dine :) Kosa meg - og kjenner duften av herlige blomsterbuketten :) Hehe - ble glad og lett til sinns av titten innom her i dag :)

Ha en finfin kveld :))

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh mera vackert du sytt till Velsehuset! Och så mycket ljuvligt i rosa, vilken fin bild med buren där med ljusslinga i rosa ljus och rosa primula, nu blev jag sugen på att köpa en sådan blomma, jätteläckert! Ja, såna kurser har jag också varit på, både stimulerande och också "genomskådande", men kul att se oilka männsikotyper, det stämmer bra! Och orden är kloka! Mari.

elin1976 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anita sa...

Hei igjen!!
Åh ja jeg har sett dem!!Kjempefine! Skal sende mannen innom i hobbybutikken i morgen!! HAr selv omgangssyken så jeg har ikke då mye der å gjøre akkurat nå! Kanskje vi skal kjøpe mønster på hver vår, også bytte??? Det er evt helt det samme for meg hvilken jeg kjøper!!
Vi snakkes!!

chevostar sa...

Hei!
Det ligger en award til deg på bloggen min!

Helene sa...

Hei Marit
Jeg fikk skiltet i posten i dag. Det er jo så flott atte. Passer kjempefint i fargene sammen med en hagetilda jeg har laget. Ble veldig godt fornøyd, men hadde jo ikke ventet noe annet :0) Ser jo at du mestrer dette til gangs.
Ha en fin dag.

Shabby-Roses-Cottage sa...

soooo beautiful pictures!!!
It looks sooo spring-like ;o)
Many love greetings,Patricia

Hulda sa...

Så fine ting du har sydd, de varmeputene var skikkelig fine. Flott på brettet ditt på kjøkkenet også, så lunt og koselig. Det skiltet ditt var kjempefint! Virker som et bra seminar dere var på i helga. :)

elin1976 sa...

Hallo
I dag er frøken klorini fin form. Har tatt hele huset nå og har sydd både veske og pute. Nå skaljeg lage ei veske til, ei tilda med Lexington logo og pannekaker. Kos deg masse i helga med vinen. Tenk på meg hver gang du nipper til glasset...men jeg tåler toppen en halv flaske. Så etter det må du begynne å fnise for meg. Her bli det pizza og tv titting.

Anonym sa...

Så deilig og vårlig! Ble helt syk av sy tingene dine. Så flink du er, og så lekre farger!!