mandag 12. september 2011

Høyglans

Maling pågår. Og det er meningen at dette møbelet skal bli til et servantskap!
Vi skal igang å pusse opp badet, og jeg har ikke tegnet noe A4-løsning.

Jeg liker kontraster og maler skapet i høyglanset maling. Det vil være kult sammen med rå vegger som skal få en betong-look-alike-overflate.
Jeg har kjøpt en søt bolle-vask som skal monteres oppå skapet.

Innslag av naturstein sammen med glass og stål tror jeg også vil bli lekkert. Har det meste på plass nå, mangler bare 3 stk handymenn.

Servantskapet er en solid, gammel skjenk med flotte detaljer. I tillegg har jeg funnet en annen godbit... Et gammelt metallskap! Stort som bare det og så stygt at jeg ikke tør nevne det for husbonden. Men med gråmaling utenpå og hyllepapir inni, tror jeg det blir råkult!
En må våge å tenke annerledes.

11 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så flott servantskapet blir! Sånt liker jeg! Gleder meg til du viser det ferdige resultat! Og lykke til med skapet. Disse mennene har noe å bryne seg på:-) Det blir sikkert kjempetøft når du er ferdig!
Ha en fin kveld!
Klem:-)

Hulda sa...

Dette blir virkelig flott. Så flink du er til å få det til! :) Har sett litt bakover i bloggen din, og falt sånn for det fine høstinnlegget fra hagen. Så vakkert med rognebærene i den brune krukken. Virkelig flott var også jakken du har fått av ei venninne. Nydelige farger som er brukt i den. Smart å henge den slik til pynt når den ikke er i bruk.

Har aldri sett votter strikket på den måten. Det må jeg tipse søsteren min om. Hun liker så godt å strikke. :)

Flott i bloggen din!

Hege sa...

Åhhh det ser ut til å bli kjempelekkert! Tøft av deg å tenke litt nytt, gleder meg til å se resultatet!

Klem fra Hege

IngunnF sa...

Sånne skap blir bare så lekre når de er hvitmalt!

Fjordheim sa...

Tviler ikke på at dette badet kommer til å bli både flott og litt uvanlig. Kan ikke forstå at ikke den mannen din har funnet ut det etter mange år sammen med deg at det blir bra til slutt selv om utgangspunktet ser litt rart ut. Hehe. Lykke til. Håper tre stk handy menn dukker opp snart.

Balke gård sa...

Å så fint du får det, likte skapet veldig godt!! Og så ksoelig å lage eplegele og minnes farmor...Flotte innlegg, klem fra meg til deg:-)

Snuskebassa sa...

Så spennende! Du får det til du :-) Blir moro å følge utviklingen på badet, og lykke til med metallkskapet, de er jo bare RÅ!
Klem fra LIV

Anonym sa...

Så lekkert dette blir.
Har gamle skjenker på
badet her og,min kjære
var skeptisk i begynnelsen,
men hørte ikke et pip da han så resultatet,ikke annet enn for-
nøyde grynt.
:))) Lykke til.
Klem Mette.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei! Dette blir flott! Så domt det skapet blir! :) jeg så du lurte på gulvene våre.. vi hadde en plan om å måle de gulvene som var her, klikkgulv.. men med to barn i hus kommer det til å bli en del slitasje, så vi valgte et klikk gulv fra IKEA :-) velsigne fornøyd! :) utenom at ALT rusk vises! Men pyttsann :-) Ha en fin dag videre! Klemmer fea svingen!

Janne i Fagerlia sa...

Spennende prosjekt. Det blir helt sikkert et unikt og tøft bad. Artig med løsninger som skiller seg ut.

Wenche sa...

Heisann.
Beklager å måtte skuffe deg ,...men veggen på stua er rett og slett bare pusset med sement. Håper du finner det du leter etter,....og lykke til med oppussingen,..og kanopadlingen;)