onsdag 28. september 2011

Fioler

Starter med et bilde fra trammen idag. Gamle og nye skatter står fremme, alt i behagelige og rolige farger. I det åpne vinduet blafrer blondegardiner.

Vi bygget vegger rundt ytterdøra for å få ly for vær og vind. Blomstene setter pris på å bo her. I sinkbøtter og melkespann er det ennå fullt flor.

Husker en soldag i mars da denne lille skjønnheten ble kjøpt. Det er lykke når en får kjøpt hjem de første planter. Jeg pleier alltid å starte tidlig.

Spede fioler ble plantet, og det føles som å ta ett skritt nærmere sommeren.

Selv om det nå er høst kommer de stadig med nye knopper. Fiolene har vist en enorm blomstervilje gjennom mange måneder!

Den gamle stigen kom rekende for et par år siden - bokstavelig talt. Var på høsttur med ungene da jeg så stigen i fjæra. Den var vasstrukken og tung som fy, men jeg bar den flere kilometer for å få den hjem. Den har en flott farge og er riktig fin når lyktene tennes.

Hjemme er det fullt kaos mens vi pusser opp badet.
Jeg har jobbet hardt med oppgaver jeg egentlig ikke behersker. Jeg er drittlei av å gjøre ting jeg ikke kan og handle ting jeg ikke vet hva er.
-Hvor mange tommer skal røret være? Og hvor lang vil du ha sluk og bunnventil?
-Vet du, det er AKKURAT DET SAMME FOR MEG!#¤!!
Idag må jeg avgårde å kjøpe flere fliser - samt en tre-kvart kappe med paking...
For meg høres sistnevnte ut som et klesplagg. Kan det være en parkas med pels?
Ikke vet jeg...

11 kommentarer:

Hulda sa...

Flott å se de små fiolene som har vokst seg så store og kraftige. Nydelig å bli minnet om vårens blomstring en høstdag. Så koselig på trappen hos dere. Virkelig lunt og trivelig miljø. Flott dørskilt du har malt også. :) Likte veldig godt innlegget under med vottene, og inne fra stua deres. Herlig det grønne bordet.

Merethe sa...

Så koselig dere har det ved døren. Kastet mine fioler i går jeg...da ahr dem blosmtrer fra tidlig vår. Nå skal det snart blir høstpynt på trappen. Vi har ikke noe overbygg så alt utsettes for vær og vind. Noe som synes på dillet mitt etter kort tid. Ja ja.. slik er det her :)
Hadde stoffet på fluktstolene mine vært hele hadde jeg beholdt dem, men det er vågalt å sette seg i disse pga revner :) synes jeg ser min mann sette seg der for å hygge seg i sola...også vips så sitter han hardt og brutalt på bakken :D
Ha det fint. Og takk for koselig hilsen. Klem Merethe

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig det var på trappen din!! Her føler man seg velkommen!:-) Så heldig du var med stigen!!

Ja det blomstrer her også enda, så jeg er ikke helt i høstmodus selv. Den kommer tidsnok. Men nå kommer jo sommeren:-)
Lykke til med badet!! Det blir nok veldig fint!! Strevsomt mens det står på.

Ha en fortsatt fin uke!!
Klem:-)

Fjordheim sa...

Ja det er noe av det værste jeg også vet, å handle ting en ikke vet hvar er omtrent. Ihvertfall ikke hvordan det egentlig skal se ut. Så da vet en jo ikke om en ikke får det riktig . Håper du kommer hjem med det du skal ha.
Herlige fioler på trappa di. Koselig når blomstene står igjennom hele sommeren, og langt ut på høsten.
Ha en herlig kveld :)

VillaVårfrubakken sa...

Så nydelig du har gjort det, nå syns jeg at inngangspartiet vårt trenger et løft ja....kem på deg

Hilsen Bodil F.T. sa...

Hærlige vårblomster som blomstrer hele sommeren og langt utover høsten!

Tilonino sa...

Så koselig du har det på trappa di Marit :)
Ha en fin kveld.
Nå kommmer sommeren sies det :)
tine
NB!Jeg har give away på bloggen min om du har lyst til prøve lykken :)

Linda sa...

Utrolig at fiolene dine blomstrer ennå.Sjarmerende pynt på trappa hos deg.Lykke til med badet:)
Klem fra Linda :))

Lene sa...

Flott inngangsparti og den stigen er jo bare helt fantastisk flott:-)

Tone sa...

Så herlig inngangparti du viser, og så herlig å holde litt til på sommeren, når blomstene står så lunt er det bare å holde liv i de lengst mulig :) Håper vi får se det ferdige resultatet av badet ditt snart, forstår godt du blir oppgitt av alt som skal handles, men det blir nok superbra tenker jeg:) Her går det i pensumlesning av studiet jeg har begitt meg ut på,grunnutdanning i ledelse heter studiet, og det er logistikk og ledelse som er på programmet før jul:)) Litt skummelt men veldig kjekt også å lære noe nytt :)) Ønsker deg en flott torsdagkveld, nå begynner prosjektet mitt å ta form, får prøve å få tatt bilder i morgen:)) Høstklem Tone

Tania Marta sa...

Congratulations on the blog! The pictures are truly an inspiration and convey a lot .. continue to follow you! Mario and Tania