søndag 10. juni 2012

Gårdsferie

 Se denne skjønne trappa og de doble dørene!  Dette er en gammel gård fra 1800-tallet, som en venninne har kjøpt som fritidsbolig. Gården ligger på en øy. Og hit reiste vi på kreativ jentetur for en tid tilbake.

 Og hva fant jeg på denne gården? En traktor!!!
Jeg kjørte hit og dit, kunne gjerne kjøre rundt slike hele dagen. Jeg følte meg som brelett-damen, som traller fornøyd og koser seg. -Bare her er sykkelen byttet ut med et noe grovere kjøretøy...

Båtturen ut til denne øya, var i overkant vågal og vill. På kaia satt fiskere på vent, pga store bølger... -Håper dere er sjøsterke, ropte de etter oss da vi gikk mot småbåten vår.
Jeg hadde skiftet farge fra lys gul til hvit, innen vi endelig la til kai på øya. Hjelpe og trøste.
En humpete traktortur gjorde imidlertid underverk for en særdeles urolige mage. Med traktor og firehjuling (ja, den måtte selfølgelig også prøves!) parkert, var det tid for jordbær og champis.
Kontraster er bra!

 Det er høflig å ta med en gave til vertinnen. Men en rusten pallekarm kan en ikke gi til hvem som helst. Men med påmalte bokstaver, fallt denne absoulutt i smak! Vi fikk plassert den inntil hønsehuset og slått ned gjerdepåler rundt. Det går nemlig sauer over alt på øya.

 Siden sauene spiser alt de kommer over, måtte vi bruke fantasien, da vi skulle lage pynt utendørs. Ja, for denne jentegjengen er av det svært så driftige slaget.
I den sammeraste låven bak huset, fant vi mang en skatt som kunne nyttes. Her er temaet glass. Matstasjonen er ment for pinnsvinene.

Vi måtte virkelig ta godt i for å hale denne komfyren opp av ruinene. Den slepte vi opp på terrassen. Dit havnet også en krabbekoker, en stor gryte og denne flotte døren.
Husverten ble svært fornøyd, håper mannen hennes også blir like glad når han kommer dit...
Vi var noen glade skrotnisser som fikk gjort mye denne helgen.
Imens hadde det blåst opp på sjøen igjen, og vi måtte slukøret rusle til kai for nok en humpete tur mot land.

6 kommentarer:

Brunt sukker sa...

ler godt :))for ein go tur ser dåke for meg...skulle ver flua på veggen;))å for ein flotte plass:))mvh Eli:))

Tone sa...

Så spennende ! Høres virkelig ut som dere koste dere masse, sikkert mange skatter som ligger gjemt rundt huset der:)
Ønsker deg en fin uke, sommerklem fra Tone

Fjordheim sa...

Du verden som dere fikk ordnet.
Så stilig den urtekasse var. Driver med planer om en kasse på jobb. Håper å få tak i noen pallekarmer.
Godt turen både frem og tilbake gikk bra på tross av en sikkert litt urolig mage.
Ha ei herlig uke :)

Unknown sa...

Hei Marit!

Ha, ha... Jeg var visst litt for kjapp med mitt innlegg om juleboken til Nina Hartmann. Boken kommer ikke før i oktober! Har akkurat bestillt den inn til butikken, og ble litt overkant ivrig ;) JUL er langt unna mine tanker sånn til vanlig.

Ønsker deg en super uke :)

klem Susanne

tinemor sa...

Ikke glad i urolig sjø jeg heller
Skjønner godt du gikk fra "gul til hvit" ,hi hi
men så stilig dere har pyntet!
Og du, -misunner deg traktorkjøringa.
Det har jeg aldri prøvd, men ser råååå gøy ut!!!
Klem

Anonym sa...

Godt at dere hadde det strålende tur til Rott.
Ute på sagaøya er det mye å finne både rundt gården og i fjæresteinene for en kreativ skrotsamler. Spesielt etter våre kraftfulle høst og vinterstormer.

PS: Storbonden hadde litt trøbbet med å finne verktøy etter deres eminente jentehelg på øya.

Velkommen igjen :-)))))
Storbonden 2re