søndag 19. februar 2012

Vårløk i betong

Jeg aner et lys i tunnellen. Jeg føler vi går mot vår og jeg gleder meg stort. Fredag hadde jeg første våronn i hagen. Mellom snøskavler og tele, riktig nok. Men både kaninen og jeg frydet oss over å kunne grave i jorda og kjenne lukten av vår.

Idag var det mer vinterlig ute. Ser du sporene som fører opp til grinda? Jeg synes det er deilig å gå i gammelt kulturlandskap og over skog og hei. Det er så mye vakkert å se.

Her liker jeg å sitte. I steinrøysa under det gamle frukttreet og se ut over denne gården og over fjell og vann. Her lader jeg batteriene og drømmer meg bort.

Denne betongpotten arvet vi, uten å viten noenting om dens historie. På gården ovenfor så jeg maken potte. Der kunne de fortelle at slike ble produsert i 30-årene. Og potten min ble straks forfremmet til innepotte istedet for utepotte.

Når huser den vårløkene bridal crown. På mosen ligger også noen gamle sjokoladeformer.

Vel, da er snart helgen omme. Jeg har frydet meg over flotte turer i heia. Jeg har opplevd vårsol, piskende regn og snøstorm. Batteriene er fulladet og jeg er klar til en uke der jeg skal tegne og planlegge hage på varehuset.
Nå venter deilig middag og nybakte boller!

7 kommentarer:

Magdalena sa...

vakkert, :)
drar et lettelsens sukk her også...

**snart vår**

klem magny

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så fint og så koselige bilder!! Faller i staver hver gang jeg er her hos deg. Du er så flink!!
Ønsker jentene dine en riktig god bedring!!
Det går litt slag i slag her også for tiden.
Ses vi på bloggetreffet i mars? Det hadde vært koselig!

Ha en fin søndagskveld!!
Klem:-)

Tone sa...

Så nydelige bilder, jeg trives også så godt der oppe, dro kjensel på bildene dine, det er Lima garden? En fredfull plass, heldig du som bor så nært....
Håper snart tippene dine blir friske, ikke kjekt , og så i vinterferien, det blir nok en rolig uke:)
Kos deg på jobb, her er det ingen forelesninger til uken, men kun lesing......og så blir det fri fra torsdag av:) Meg og mannen i huset skal til Madland en tur på lørdag, og kanskje det blir et spennende proskjekt der oppe i nær framtid :))Ønsker deg en fin uke, og god bedring til resten av familien!
Klem Tone
Ønsker den en flott

Tante Titti sa...

Med ett sånt flott sted å lade batteriene forstår jeg godt du har fått ladet dem helt opp ja!
Det gjør så godt å ha ett sånt sted!
Nydelige bilder!!
Ønsker deg en fantastisk fin uke!!
KLÆMM!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei på deg!
Grave i jorda er helt fjernt her på Østlandet enda, så jeg blir en smule misunnelig gitt. Vi har det mer som de vakre bildene du viser. Snø og vintervær, selv om det har vært plussgrader i helga, så kanskje om litt.... Det gamle kulturlandskapet du viser så helt fantasktisk ut!!! Stemingsfullt og vakkert! Betongpotta var også kjempefin, og ordentlig søtt med perleblomster, litt mose av forskjellig slag og små sjokoladeformer. Skjønner du vil verne godt om den gamle potta, ja.

Ha ei riktig god uke!

Klem fra Trine

Bestefars Verksted. sa...

Åhhhh Marit,for et herlig sted.....den gården ,den grinda......snakk om IDYLL !!!! Og med solskinn,ble det jo bare så nydelig.......bor det noen der ? Skjønner meget godt at det er mulig å lade batteriene der,ja.......! Så heldig du var med den potten,ante ikke at sånne var så gamle.....og klart du måtte "redde" den,med å ta den inn.....fikk skikkelig vårstemning av dette innlegget ditt,mens her i nord,har det snødd i hele dag !!! Jeg vil danse mot vår,vettu....! Håper tippene dine er friske og raske igjen,hørtes ut som dere har hatt nok action for en stund....!! Tenker du koser deg med å tegne ideer til butikken.......da får du ut litt kreativitet,vil jeg tro :) Ønsker deg en finfin vår-uke,iallefall :)

LIVS LYST sa...

Så nydelig!! Er dette gården du nevnte? N Y D E L I G

Herlig å ha et slikt sted i nærheten!