fredag 25. februar 2011

Kontortid

Klar for litt kontorlære før du tar helg?
Flaskestativ, blomsterpotter og brukte kattemat-bokser er fine å ha når du vil holde orden på arbeidsplassen. Jeg liker å ha et kreativt system i sakene.

Tommestokken er ikke ibruk i vanlig forstand. Den er mest som pynt, nydelig og slitt som den er. Men den kan også gjøre jobben som brevordner! Bare prøv!

Jeg kan ikke påstå at jeg bare omgir meg med nyttige ting. For da kunne jeg nok ikke samle på gamle klokkevisere, urskiver osv. Men jeg bare MÅ se fine ting rundt meg. Blir i godt humør av slikt.

Jeg kan hjelpe deg å få sving på regnskapet, om du behøver det! Det er bare å trykke inn et tall, og så rulle igang. Det buldrer og det plinger. Og svaret dukker opp i displayet...

Med sine 6-7 kilo, må regnemaskinen kunne sies å være en tungvekter. Det er husbondens bestefar som brukte denne på jobben sin.
Senere brukte bestemoren den når hun regnet ut oddsen på tippekupongen.

Tenk det er fredag allerede. Ukas beste dag. Kvelden skal vi tilbringe med 5 vennepar og en vinimportør. Med tapas på menyen skal vi lære hvilken vin som passer til hvilen mat.
Gøy å lære noe nytt!!!

Til slutt et bilde av en nydelig bok som jeg fikk av en venninne. Den er det flott syn og står alltid fremme.
Til flotte venner og kjekke lesere:
Riktig god helg!

9 kommentarer:

h.espe sa...

Så herlige bilder fra arbeidsplassen din - lett å la seg inspirere når man omgir seg med så masse flott!!!

Ønsker deg en nydelig fin helg - kose deg masse!

Klem fra Hildegunn

Janne sa...

Mye kreativitet og inspirasjon og hente her:)) Nydelige bilder!
God helg!
Klem fra Janne

Sologbolig sa...

Herlige bilder fra arbeidsplassen og smarte og nyttige tips.
Ønsker deg ei flott helg !

Mitt hvite hus sa...

jammen flott kontor plass du har... må være en drøm å få unna arbeide hos deg..

god helg -.-

klemmer

Linda sa...

Ååå,så flott det ble på skriveplassen din,der var det orden i skrivesakene.
Himla flott rosebok du fikk i gave.
Håper du hadde en flott Tapas og vinkveld.
God helg!Klem fra Linda :))

Veronica's hus sa...

Herlig!

liven sa...

fine bilder fra kontorplassen din!
Koselige detaljer også....og klart vi trenger noe fint å se på :o)

Ha en fin lørdagskveld

Tone sa...

Nydelige bilder fra kontoret! Kan tenke dere har kost dere i helgen, så kjekt å få litt ny inspirasjon. Vi har også kost oss med gode venner og vin, en perfekt helg:))
Ønsker deg en flott uke
Klem

Villblomsten sa...

Ååå .. sån regnemaskin hadde mormoren min .. den lekte jeg med mange timer når jeg var liten :-)