tirsdag 22. februar 2011

Håpet er lysegrønt

Om noen måneder håper jeg at den rusta sinkbøtta skal være full av Belle Fleur, som det står på puten (vakre blomster). Mine pellis-barn vokser i alle fall i rekordfart nå i vårsola.

Jeg har ikke problemer med å dra hverken avflassa dører eller rusta bøtter inn i vår hvite stue. Tvert imot! Det er som å ta inn litt av hagen. Og følelsen forsterkes når mange spirer våkner til liv.

Håper er lysegrønt, heter det. Og håpet klamrer vi oss til for tiden. Min far er kreftsyk og det er så uendelig vondt. Mest av alt har jeg lyst å gå i dvale nå. Jeg vil glemme cellegift og frykt. Jeg vil våkne når alt er over og se pappa frisk og glad igjen.

Vår beste medisin i denne tøffe tiden, er nok å leve så mye vi kan. Vi fyller kalenderen med hyggelige ting. Legger planer og HÅPER.

Duftgeranium synes jeg er gammeldags og fin. Små avleggere har vokst seg frodige og sterke. Jeg finner roen når jeg steller med planter. Hodet tømmes for tanker og det er som et friminutt fra hverdagen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tenker på dere.
Klem fra Anne Lene m/fam.

Seek for Antique sa...

Uff så leit.. god klem til deg.. håper våren bringer godt nytt til dere...

tinemor sa...

Det er nesten værre når noen veldig nær oss er syk, enn når vi er syk selv.
Man føler seg så maktesløs.

Ja, vi får tenke positive tanker, både du og jeg :-)
Og fylle livet med gode ting, så det negative og vonde kanskje kommer litt på avstand.

STOR klem fra meg!!!

Anonym sa...

Sender lys, kjærlighet og varme tanker til deg og familien, og noen ekstra til far og mor.
Klem fra Liv Marit (tidl. kollega til far og venninne til Heidi K.)

vennen78 sa...

Tenker på dere...
hilsen Unni og Solfrid

Anonym sa...

Ta nå vare på deg selv og de rundt deg og sammen kommer dere igjennom dette på godt og vondt.Sammen er alltid det beste stedet å være... stor klem fra Gun i Maura

Ps duftger er det lenge siden jeg har sett og kjenner nesten sitronduften helt hit..må nok på plante/stiklingsjakt nå:))

Mitt hvite hus sa...

Tenker på deg i denne tunge tida..håper at alt går bra til slutt..men det kan være tøffe dager når det står på..

Nydelige bilder...og døren i bakgrunn var bare helt rå.....

Og du har fått plantet dine pellis barn... mine står i vann enda..men snart skal de plantes de også.

ta godt vare på deg selv og dine ..*varme klemmer OO=))

Fjordheim sa...

Det er så vondt når noen av ens nære blir syke. Håper at beabdlingene han får vil hjelpe han til å bli frisk. Håper dere får en flott vår alle sammen. Koselig med blomster og tanken på vår. Ønsker deg en god tirsdagskveld :)

Linda sa...

Hei Marit!
Varme tanker til deg og dine.
Får håpe på det beste,nyyt gode stunder med familien.
Deilig med blomster inne nå i ruskeværet.Jeg seer på dine flotte blomster,oj,san må ta flere opp fra vinterdvale i kjelleren.
Stooor klem fra Linda :)