fredag 18. februar 2011

Fang øyeblikket

En vilter eføy fanger vårsola og sprer glede på kjøkkenbordet. Og sukkulentens sarte grønnfarge går flott sammen med sink. Synes det er så vakkert å se på. I tillegg har jeg for tiden litt dilla på mørk brunt.

Det er ikke nødvendig å male om veggene når jeg får kick på en ny farge. Ofte holder det med små detaljer, for eksempel nye stearinlys.
Jeg tar også heklenåla fatt om det trengs litt fornying. Jeg har heklet vafler i bruntoner. Synes i alle fall de minner om vafler når de ligger stablet oppå hverandre, men det kan jo være mitt ønske om noe godt til kaffien også som påvirker meg...
Små vafler kan brukes til brikker eller grytelapper. De store gjør seg flott som vaskefiller - ingen sier at filler må være firkantede!

I gårkveld var fruen på fotokurs! Tok lærdommen ibruk når dagslyset kom idag. Var det ikke et flott bilde av lysestaken!? (Klikk på bildet)

Kursholderen snakket om å fange lyset. Det gjør jeg ofte med øynene. Synes det er balsam for sjela med slike øyeblikk. Men det er jo også gøy å fange det med fotolinsen.
Ha ei fin helg. Og om DU fanger små, vakre øyeblikk, så spar på dem som de var av gull!

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Herlige bilder av mange fine motiv.
Sikkert veldig lurt med et fotokurs. JEg hadde nok hatt behov for det. Jaja. Jeg får prøve å ta med meg dei tipsene du og andre bloggere gir oss.
Godt med noen fargekltter innimellom. Og så er det så lett å skifte farger på små ting når hovudfargene er lyse.
Brunt kan være veldig fint. Det var flott med dei brune lysene i glassstaker.
Ønsker deg ei herlig helg :)

karinanna sa...

Flotte koselige bilder du har tatt, du kan det der med å få det koselig.
Ha en super helg.

Tone sa...

Hei!!
Så spennende med fotokurs da, jeg fikk faktisk fotokurs av mannen til jul, men har ikke meldt meg på noe enda, kanskje du har noen å anbefale, så de hadde kurs på Gand vgs. Kos deg med fotograferingen i helgen, og med solen stråler som skinner inn blir jo blidene flotte!! Klemmer Tone