torsdag 18. juni 2009

Sommerveske

Ny sommerveske. Fersk, rett fra syrommet!
Jeg er kjempefornøyd med både farger og fasong. Rosa, aqua og lin er suverene sammen! Jeg blir helt yr av slike stoff på arbeidsbordet. Da blomstrer gleden og kreativiteten.

Det lille ekstra må en ha med både utenpå og inni. Slik må det da være!

Forleden dag var jeg på storfint besøk. Jeg var nemlig hjemme hos Det lille ekstra, i egen person. Ho er klesdesigner, dansk - og min store helt. Det går ikke an å beskrive hennes interiør med ord. Det er fyllt til randen av de nydeligste ting og de søteste farger. Alt ho gjør er kreativt og tar pusten fra en. Jeg boblet av inspirasjon da jeg dro derfra. Slike opplevelser burde selges på resept! For ei vitaminbombe!

Jeg har vært endel på sykehus med denne armen min. Sist gang jeg var der fikk jeg jammen pakke! I luka på sykehuset lå en pakke fra en snill medblogger!
Jeg åpna den straks og fant de nydeligste rosestoff, blonder og mønster. Med tårer i øynene og stooort glis om munnen kunne jeg ikke tro det var sant.

Takk for svært hyggelig overraskelse, Mona! Den gir meg glede og inspirasjon i lang tid fremover! Du er helt utrolig snill!

Gang på gang slår det meg hvor mye energi en kan få fra hyggelige mennesker. Slikt tror jeg er bedre enn noen medisin.

Ikveld får jeg også en stor dose medisin. Jeg får besøk av noen kreative, sprudlende og flotte damer - interiørforeningen! Vi gikk på interiørlinja sammen for mange herrens år siden. Vi har ikke blitt ferdig å skravle enda... Herlig!

Idag står det 3 ting oppå hverandre på kalenderen vår!

Jeg får besøk av interiørvenninner og husbonden får besøk av sin aksjeklubb. Vi skal begge servere middag og dessert. I tillegg er det fest og grilling på skolen.

Ikke alltid lett å få kabalen til å gå opp - jeg som ikke engang liker å spille kort...

Håper du får en rolig og bedagelig dag! Ha det godt.

26 kommentarer:

Anita sa...

Sååååå nydelig veske! Blir så imponert over alt du alltid får til jeg Marit! SÅ du hra juksa litt og gått på interiøer skole?? Derfor du har det så vakkert rundt deg ;0) Skal på jobb snart jeg nå, men da er det en drøy uke til neste vakt :0) Dere får sikkert en flott kveld! kos dere!

Ellemeller sa...

Den veska var ordentlig fin!!
Lekre farger og nydelig søm.
No fekk eg lyst til å springe berrføtt i hagen:)

Fjordheim sa...

Det var virkelig ei nydelig veske. Så mange flotte detaljer.
Ja den blir en virkelig glad over å se på. Masse inspirasjon her også.
Håper dere rekker alt dere skal gjøre i dag. Forstår ikke helt hvordan dere får det til, men det går sikkert.
HA en god dag :)

Christine Louise sa...

Wow, den vesken var knallfin :-) Sååå flink du er altså.
Kos deg masse med vesken din..

Klem fra meg..

Magdalena sa...

den var da sommerlig og skjønn--- må bare været bli passeden til vesken!

ønsker deg en skjønn helg,- for vår del bærer det til sørlandet i bryllup...
klemmer, magny***

Anonym sa...

du e jo bare sååå fantastisk flink!!!!! hilsen liso ;)

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig skjønn veske.. jammen er du flink å få til de fineste kreasjoner... Nydelig stoffer og farger...

tusen takk for kosleig hilsen... blir alltid glad for slike hilsener..
Litt av en kveld dere har..håper dere får det til å gå i hop..Her er det bare en avslutning..Phu...den nest siste av mange.. snart skoelferie...og det blir deilig...
Kos deg masse i kveld i hyggelig lag..
Sommer klem Kerstin

Merethe sa...

Vesken er rålekker med herlige farger. Den var nok morsom å sy. Du er så utrolig flink. :) Håper at armen din blir helt bra igjen!
Ønsker deg og dine en god helg.

Merete sa...

utruleg søt og sommarsleg veske du har sydd!! mange flotte detaljar på den :)

Josefine sa...

Vesken din ble kjempeskjønn...skikkelig sommerlig og fin:)

Hørtes spennende ut med hun danske du var på besøk hos...der hadde det vært kjekt og vært!

Spennende besøk i kveld også forstår jeg..kos deg masse, det fortjener du. Håper armen din blir bedre snart! Stor klem

Kreoline sa...

Hei Marit, såå nydelig og så flink du er, virkelig en skjønn sommervæske. Tenker du koste deg med mønster og stoffer, jeg har lovet vekk to stk., så jeg må bare få ræ.... i gir, men det er så mye annet vett du. Takker for rosende omtale, snill du også. Kos deg videre i uka, og ikke minst i kveld med gjester og avslutning, det blir sikkert sååå koselig. Her skal det slappes av hele helgen, når katten er vekke danser musene på bordet vet du, hele helgen skal nytes fra a til å. Ha en fin kveld, kos deg. Klem fra Mona.

Margrethe sa...

Nydelig sommelig veske! Så mange og flotte detaljer du har tatt deg tid til å lage!

Hilde sa...

Nydelig og sommerlig veske. Blir rett og slett glad av å se på den! Kos deg i kveld, og masse lykke til med aremen.
Hilde

Randi sa...

Den ble jammen super fin. Alle de detaljene og "pjukkel". Fargene var jo også så fine sammen. Har du mønster på sånt eller bare syr du i vei? Stolt kan du være!!

Magdalena sa...

oiiii... DE møblene må du få tak i...!
Ikke noe er mer spennende enn en rotehaug utenfor en hytte, eller skrot i en kontainer...``````***

ha en skjønn sommerhelg---*

og takk fro hilsen,- koz som alltid!!!
magny

Anonym sa...

Nydelig veske!!! Du er jammenmeg flink! Jeg blir alltid inspirert av å lese bloggen din, så trenger ingen resept jeg!!

Huset på toppen sa...

Nydelig sommer veske du har laget,Marit!!Lekre romantiske sommerstoffer du har brukt!! Slittan med ny veske,som i sier her i Bergen:)Litt av en travel kveld du hadde i går,håper dere fikk sravla masse og at kveldenvaa koselig og vellykket:)
Ha en riktig fin fredag og god helg!
Klem Linda

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig! For noen vakre detaljer og stoff du har brukt. Dette var en utrolig søt veske. Ønsker deg en strålende helg. Klem fra Jannicke

Tina sa...

Flott veske du har laget da, så flink du er jeg er helt imponert her jeg sitter.

Håper det kommer bilder fra den kreative dama du har besøkt da, hadde vært spennende å se...

Du har det jo bare så vakkert rundt deg, ser så koselig ut!

Ønsker deg god helg!

Tina sa...

Åj så mye fint du har laget som ligger i skulehuset, imponerende. En dame med mye energi og masse av kreative ideer! Det er så flott!

Monicas sa...

Du, denne va bare sååå vakker....denne smakte sommer:)

siddisisalou sa...

Imponerende veske - så flink du er. Har hatt en ide om veske selv, men har ikke kommet riktig i gang, men dette ga inspirasjon....... nå mangler det bare litt tid.

Grethe sa...

Så nydelig veske du har sydd. Lekre farger.
Kjmepe fin blogg du har :0)

Christine C sa...

Utrolig lekker veske...det bare oser sol og sommer av den. Flink er du :-)

Johanne si vesle interiør verd ! sa...

Hei:)..no har eg kosa meg så lenge på bloggen din. Du verden så mykje fint...og artig ( mannen som sager tre ;);)..

Og denne veska du har laga er berre såååå fine. Beunderer virkelig det du får til :)også så vakre farger og mønster. :):)

Kos deg vidare :)nydelig med denne hærlige sommertida :)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så söt väska. Massor fint i bloggen din. Stugan har blivit så fin i all den vita färgen på möblerna.
Du har en fin blogg!!
~Marita~