mandag 30. mai 2011

Vaske, vaske

Kan du tenke slik en fin lyd det lager når du heller vann i et emaljefat?
Livet på gamlemåten gir meg fred. Det er koselig å vaske seg utendørs.
Vi er godt igang med badesesongen også, vi startet i april. Men temperaturen har ennå ikke nådd de store høyder. Denne helga var det i 12 grader i tjernet vårt. -Friskt!
Vi skal legge inn kommunalt vann og avløp på hytta. Det er snart på tide å bygge bad. Dusj, wc og vask skal det bli, men gammel stil skal det være over det hele. Gleder meg til å ta fatt på det prosjektet.
Emaljefatet og den tilhørende muggen fant jeg på loppis for et par år siden. Har sett at de har helt maken fat på Farmen-gården, så jeg regner med det er av gammel årgang.
Det er i alle fall utrolig søtt - og i daglig bruk.

13 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Skal si du er ivrig på badefronten,altså.......bbrrrrrrrr,blir blå på leppene,bare jeg tenker i den retning !!! Jeg bader riktignok i selveste Vestfjorden,som aldri er oppvarmet av sol på noe vis,men enn så lenge ,så frister det særdeles lite !!!
Et nydelig vaskesett du hadde funnet på loppis,en vakker farge......gleder meg til å se når dere skal mekke bad,har du regien (som jeg tror),så blir det nok utrolig koselig,med masse flotte detaljer. Du har jo pyntet så fint utefor hytta,speil og greier........helt i min smak,Marit !!!! Kos deg videre :)

Unknown sa...

Ååå, så nydelig det var ♥
Herlig farge!
Badesesong alt?? Gææærninger:))
Høres ut som en koselig, litt gammeldags hytte med litt 2000-tall luxus, hihi;)

Ha en fin kveld!

Klem Line

Linda sa...

Nydelig,ja det er noe eget med gamelt vaskestell.
nå er jeg spent på hva tennåringstippene dine snekret på hytta?Guri så spreke dere er som bader i kaldt vann.
Håper å få årets første hyttetur i skjærgården snart.
ha en fin uke! Klem:))

Fjordheim sa...

Å så nydelig det vaskesettet var da. En blir jo virkelig glad for å stå opp når en har det å vaske seg i. Blir spennene å se hvordan badet ditt blir. Men bading ute, det høres veldig kaldt ut. Hadde ikke orket det nei. Er blitt en frysepinne.
Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå det høres kaldt ut for meg å bade..Brrrrr.... men noen er tøffere enn andre..hihi..

herlig vaske sett du har... og det høres veldig hyggelig og avslappende ut hos dere..

klemmer =)

Mamsens hus sa...

Hei :)
Så nydelig vaskesett :)
Tidlig ute med badesesongen dere ;)
Ønsker deg en fin dag.

Husfrøy sa...

Heldige deg som har funnet et vaskesett med sjel! Men badingen tror jeg nok at jeg hadde stått over.. Ha en fortsatt god tirsdag!

Merethe sa...

Så vakkert vaskesett. Et slikt har jeg ikke sett før. Nydelig. Dere er tøffe som bader så tidlig. Men det blir vel til en sport det også :) her kan jeg bare gå på utsiden av døra i dag så får jeg i alle fall dusjet. Her høljer det ned og det ser ikke ut til å stoppe. Men hagen har veldig godt av det da. Ha en kos dag. Klem Merethe

VillaVårfrubakken sa...

Bade....nydelig vaskefat ihvertfall. Det er bare så morro å holde på å arbeide på hytta. Vi pusset opp badet, og endelig fikk jeg mitt badekar med løveføtter. Ha en fortsatt fin dag, skal holde på med et lite maleprosjekt hjemme i kveld jeg....klem

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det var et veldig søtt vaskesett!

MODERN COUNTRY sa...

Bade nå ??! Dere er gale!! Og så begynne i April... Men unger tåler jo endel, husker da vi var små, vi holdt også på som bare det, og det i timesvis. Vi ble blå på leppene... I voksen alder er vi nok litt mer pysete, det må være minst 20 grader før jeg stikker stortåa uti :) Jeg har også et vaskefat på bordet ute, fyller det opp når det nærmer seg 25 grader eller mer. Deilig da og våte en klut og avkjøle seg litt.

Du må gjerne delta på Giveawayen jeg arrangerer, flotte gaver fra Cabbages & Roses.

Aina

-Kamilla- sa...

Brrr... Frossen pinn som jeg er... Du har ikke klart å lure meg uti ;0) Så herlig at ungene får være med å snekre, det gjør jentene her i gården også. De blir jo ikke handy av å sitte å se på ;0)
Kos dere så masse med verktøy og planker!! *Klem*
-Kamilla-

Sandoren og Blåsten sa...

Veldig fine slike emalje vaskevannsfat! PÅ Blåstenhytta mi har jeg et gammel fat som er i bruk og står i sitt stativ. Veldig koselig synes jeg.