mandag 8. februar 2010

Gammelt inn - nytt ut.

Slike flotte ting kan man ikke gå forbi. Kan man vel?
Jeg har sansen for bruktbutikkene som popper opp i disktriktet. Der kan man virkelig gjøre gode kjøp. Her er litt av fangsten etter en snartur innom en gjenbruksbutikk. Største skatten er nok bildet. Det ser svært gammelt ut.
Kjøpte også et skap, men det må jeg hente senere. Fikk ikke plass i bilen...

Forklærne skal små servitører ha på seg når de serverer deg kaffi og kake på Skulehuset. Synes det er nydelig med slike forseggjorte bruksting.

Fant mange meter gamle blonder. Flere meter er allerede brukt på varer som skal selges i Skulehuset.
Kurven ble også min for 20 kr. Den har en slik flott fasong.

Koffterten er også tatt i bruk. Oppi den gjemmer jeg dvd-filmer. Godt å få slikt rot ut av synet.

Det brune bordet som tv'n står på fikk jeg også med hjem.
Har aldri vist bilder fra tv-kroken før. Synes det var et stygt syn med ledninger, filmer og diverse bokser som jeg ikke vet navnet på. Men nå synes jeg det ser bedre ut! Deilig å kamuflere tekniske dubeditter med gamle skatter.

Under det hvite bordet står mono-anlegget vårt. Synes det var rot med 2 høytalere, så jeg satte den ene på kottet. Tror det gikk 1 år før husbonden merket det... Den andre høytaleren står under strikkekurven med en duk foran seg. Selve anlegget er kamuflert bak et gammelt åkle.
Ved siden av har jeg en gammel kasse for oppbevaring av favorittlesestoffet: Interiør-og hagebøker, samt Jeanne d'Arc magasiner.
Den runde vedkurven i sort emalje måtte flytte ut i boden. For under en tur i skogen i sommer fant jeg denne nydelige, grå trekassa. Værbitt og slitt - akkurat slik jeg liker!
Vi synes det er koselig å fyre med ved. Godt å kjenne varmen og beroligende og fint å se på flammene.
Med dette ønsker jeg dere en varm og god ukestart!

25 kommentarer:

Anonym sa...

så koslig du har det Marit.
Jeg elsker slike bruktbutikker selv og et mange av dem rundt her.....
Kos deg med skattene dine og ha en hyggelig kveld.
Gun iren fra Maura

Minka sa...

Så flotte ting, ser nesten ut som de kommer fra bruktbutikken til Tove i Sandnes??? Kjempe fint du hadde fått det til rundt tv`en. Digger den hylla med alle de små rommene i...ha ei flott ny uke, klems

Snuskebassa sa...

Hei Marit.
Herlige ting du har funnet!
Jeg gleder meg masse til å besøke Skulehuset. Blir spennende å se hva dere har funnet på i år. Jeg følger med på Helle sin blogg også.
Ålgård er på kartet når det gjelder kreative sjeler :-)

Klem fra Liv

Magdalena sa...

hei marit.. <3
helt enig !!deilig med bruktbutikker, og her har du virkelig fått tak i ting med sjel...!
utrolig mye lekkert!

vedkassen vår, en kobberurne er også flyttet ut, her er en gammel kasse som gjør susen...
stemning, stemning, vet du...


klemmer¨¨*

Tone sa...

Åååååååååå nå ble jeg helt matt, sååååå mye fint du har funnet da:) Har lett etter et slik et bord du har under tv"en. Hvor er det du har vært å handlet? Har kun vært på et par loppiser til nå i år, men det blir vel noen før og etter påske tenker jeg, synes og det er for dyrt på antikk messene, men må innom å titte litt:))
Ha en flott kveld!
Klem

Mine-puslerier sa...

Fantastisk fin blogg! :)
Ønsker deg en fin mandagskveld!<3

Merethe sa...

Veldig trivelig hos dere :)
Ja det er utrolig koselig med gamle ting.

h.espe sa...

Hei Marit!
Så masse flotte gamle ting! Forstår godt det nye må vike - mer gøy å ha ting med sjel!! Så fint du har klart å skjule høgtalere og anlegg - fikk noen tips der ja..:o)

Strålende flott uke til deg!

Klem fra Hildegunn

Linda sa...

Hei Marit!
Herlige skatter,for en lykke å finne slikt.
Masse flotte kamuflasjeknep i din stue.God uke til deg også Marit.
Klem fra Linda :))

Anitas hus sa...

Så mange flotte bruktfunn du har gjort Marit. Her er det ikke like sprekt i bruktbutikkene. Synes det som oftest er ting fra 80-90 tallet som er til salgs, skikkelig plastic fantastic^^,) Men innimellom så hender det at man finner noen skikkelige kupp, det er jo lykke, hehe;)

Synes du hadde det skikkelig koselig i tv kroken din. Har planer om å kamuflere anlegget her også. Hva er det med menn og anlegg, jeg klarer meg fint med en liten radio^^,)
Har klart å bli kvitt de store høytalerne mot at han fikk kjøpe souround anlegg. Det var mye bedre med disse små høytalerne, men jeg har noen planer for å kamuflere disse også.

Tank å være så heldig som deg da Marit, og snuble over flotte skatter i skogen. Vedkurven var skjønn!

Ha en fin kveld!!
Klem, Anita:O)

Hjertedamas blogg sa...

Jeg elsker gamle ting. Og blondene er jo bare sååå nydelige!!!

Grethe K. Gundersen

Beth sa...

Jammen litt av noen skatter du har funnet?
Skulle mer enn gjerne hatt den figuren med barnet og hunden,
"Kan du inte tala", heter den...

Svigermor hadde maken, men fikk knust halvparten for en stund siden...
Tror det bare var hunden som var igjen..

Christine Louise sa...

Sååå masse flott du har fått tak i :) Heldige deg da. Og du har et vakkert hjem. Lurt å gjemme høytalerne :)

Klem fra meg..

lisje astrid's husblogg sa...

Sååååå masse flott du hadde fått tak i da:)
Å bilda du viser oser av inspirasjon:)
Tusen takk for det:)
Klem frå Astrid;)

Kreoline sa...

Hei Marit, du får det til du, helt skjønt alt sammen. Falt for bordet vett du, men det er jo ikke helt uvanlig at jeg faller for bord. Koselig pyntet og satt opp. Med andre ord, jeg falt pladask. Kos deg videre, klem fra Mona.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så kosleig du har det Marit...

skjønne skatter du fikk med deg.. liker også bruktbutikker... mange små og store skatter som kan dukke opp..

smarte løsninger du ahr gjort for slike duppeditter...

ha enfin uke videre..:

klem Kerstin

Synnøve. sa...

Så mye flotte ting du fannt i bruktbutikken.
Liker den kurven.

Å fyre med ved er deiligt. Vi har kun åpen peis så det blir ikke noe varme av det. Men vi skal ha in en kasset der nå.
Så blir det varmt til neste vinter.
Klems Synnöve.

Anonym sa...

Så mye fint du har fått med deg! Jeg har en lik koffert som den du viser frem! Fant den på et loft for 15 år siden. Den passet fint til dvd'er, mens hos meg brukes den til "stue-leker"!

Anonym sa...

Så mye fint du har fått med deg! Jeg har en lik koffert som den du viser frem! Fant den på et loft for 15 år siden. Hos meg brukes den til "stue-leker"!

Hellemor sa...

Sikke mange deilige skatter! Jeg kjenner ett sterkt behov i meg sjøl til snart å komme ut og gjøre kupp :-) så eg gleder meg til antikkmessa i helga.... min gamle 'venn' bakerst i lokalet med det lange rotete bord, har altid fornuftige priser.

Igår gjorde eg vår-rent, så her er fint til dokke kommer, og senere begynner eg litt på maten. Så det blir visst ikke mye sying på meg før torsdag - men kanskje litt scrapping kan snike seg inn hist og her?

Tenker jeg vil lage en invit til Olaug, så hun ikke får sjans til å misse oss denne gang :-) da låner jeg litt bilder fra Skulehus-bloggen, håper det er ok?

Snakkes imorra!

Karen Marie sa...

wow, den grå hyllen oppå bordet var helt nydelig, og kurven du fikk var kjempe fin, dette har du virkelig teken på!

Brocante sa...

Masse fine ting! Ser du har kjøpt en "Kan du ikke tale" statue også. Jeg har maken og syntes den er så fin.

Annelive sa...

Så utrolig mye flott du har, elsker slike små søte romantiske ting.
Lykke til med skulehuset.

Hilsen
Annelive

Ellemeller sa...

So koseleg!
Over helga skal eg innom bruktbutikken, gler meg til å snoke litt rundt for å finne ein skatt eller ti:)

-Kamilla- sa...

Så flotte kupp du har funnet deg på bruktbutikken! Og den gamle blonden var jo bare lekker :0) *Klem*
-Kamilla-