torsdag 20. august 2009

Orden i sysakene

Mon tro hva jeg skal skrive om idag?
-Hørte jeg noen tippe Sysaker?
-Vel, det er ikke alltid ting er som en først skulle tro...

Jeg har luftet malekostene og ble nok litt vel ivrig og kreativ i tjenesten. Malte teksten En Boks med Gode Påfunn. En kan bli riktig kreativ når denne boksen tas ibruk.

En må ta seg tid til litt kos! står det også på boksen. Gleder meg til en hyggelig sykveld. Når vi skal ha pause kan jeg ta frem sysakene - og unne meg litt kos. (Nå har Marit tørna, tenker du kanskje. Nå skriver ho bare vrøvl...)

Du lukter kanskje lunta nå? Jeg har kamuflert vinboksen min!
Jeg har malt mange slike opp gjennom årene. De fleste har blomster og druer på seg, med teksten God årgang e.l.
Hvis vinboksen blir stående igjen på hytta er det lurt å kamuflere den litt. Ingen bryter seg inn for å knabbe Sysaker!
Synes det var mindre lurt å male på Beste årgang. Da er det større fare for at det er gjennomtrekk neste gang vi ankommer hytta...
Jeg har malt ei saks og et brett nåler. Men det skal nok ikke rulle trådsneller ut av dette hullet.

Det var dagens påfunn. Du tror kanskje jeg er litt gal? Eller veldig glad i vin? En kombinasjon er nok ganske riktig.

Finn på noe, og gjør dette til en artig og kreativ dag!

17 kommentarer:

Unknown sa...

Artig påfunn:)
Kan være det er noen som bryter seg inn for å stjele den fine boksen...?! :S

Flink er du!

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fin boks du har laget :-)Ha en fin dag :-)

Ellemeller sa...

*knis*
Det blei fint det! :)

ANita

prinsesselinn sa...

kjempefin.;)

Anne sa...

Hehe så morosam ide!
Boksen, syboks eller ikkje, var i alle fall kjempeflott!:)

My home is my Castle sa...

Såå fin den var og så morsom da :))
Kjempeflink til å male du...

Klem,Kari

Charlotte sa...

Herlig innlegg! Boksen ble kjempefin!!! Tenk å være så flink å male...
Ønsker deg en fin torsdag! Kos deg:)

siddisisalou sa...

Hahaha..... kjempegøy !

Christine C sa...

Så flink du er med penselen...boksen ble så festlig og fin :-))

Trude sa...

Imponert over dekoren jeg, helt utrolig flott.

Christine Louise sa...

Ååå så vakkert :=)

Klem

Huset på toppen sa...

Hei! Du er så flink,kreativ og din vin boks ble kjempefin:) Dette inspirerer helt sikkert mange syglade damer til å lage noe lignede:)
ha en fin torsdagskveld!
Klem Linda

Ingrid sa...

Kjempeskjønn boks du har laget! Den må jo være til inspirasjon når du skal sy litt... Kos deg da! :)

Merethe sa...

:) den var kjempekul. :) Lager du slike på bestilling? En slik skulle jeg hatt ute på hobbyhuset da. :)

Tino sa...

Takk for hyggelig besøk :) Ja det er kjekt med alt som er unnagjort
;)
Dette var det søteste syskrinet jeg har sett, skulle ønske jeg var så flink til å male (det må foressten være en super julegave)Og vinhønene litt lenger ned på siden, herlige!
Ha en fortsatt fin kveld!

Anita sa...

Så morsomt!! Men her blir det nok ikke mere vin, er på vannvogna ;0) Iallfall til i morgen! Har ikke drukket brus eller vin siden helgen! OG har tenkt at det skal få være kun helge aktivitet en stund framover.... Iallfall brusen :0) Sååå fin den ble den boksen, du er bare sååå flink Marit! Skal strikke bittelitt jeg nå også er det natta! Kos dere!

Lillian sa...

Hei Marit

Fantastisk flott "vinkamuflasje". Håper ingen tar den fine boksen heller. Det var også veldig fint det lilla lappeteppe som du har laga. Jeg synes det er så veldig greit å sy sammen sånne lapper, og det var nydelig i de lillatonene.

Hilsen Lillian hos Lydia Quiltshop