mandag 26. november 2012

Du grønne glitrende...

 Åh, så deilig å komme seg ut i Guds frie natur. Dagslys og frisk luft er ingen selvfølge når en har lange dager på jobb. Jeg nyter å komme ut og få litt luft under vingene. Da blir jeg fyllt av energi og inspirasjon.

 Og ofte kommer jeg hjem med noe viktig jeg har funnet i heia. En fin stein, litt mose e.l....  Her er naturen servert på et fat. Kongler, lys, mose og noen gevir (falske men flotte, som vi selger på jobb)

 Jeg er også ivrig på å plukke grantrær når jeg rusler tur. På hytta har jeg plantet små graner på rad og rekke i verandakasser. Disse har stått helt siden ifjor og er kjempeflotte.  Når sommerblomstene har gjort jobben sin, bytter jeg også dem ut med grantrær i store og små potter.

 Når en sitter i stua er det herlig å se ut på søte grantrær på terrassen. Det gir en flott julestemning! Her har vi spist vår første pinnekjøtt-middag. Vi har også fått bakt 3 sorter småkaker!
Jeg må være sikker på å få en passe dose jul før vi skal på ferie. For 30-40 varmegrader forbinder jeg absolutt ikke med jul...

 Graner trives inne også. Gi dem vann, så svarer de med å sette nye, lysegrønne skudd før julen er omme.

Dersom det ikke frister å plukke gran, kan du kjøpe deg et stykke natur. Et kubbelys med bark gir også fin-fin stemning!

1 kommentar:

Fjordheim sa...

Ja her var det masse julestemning.
Koselig med litt granbusker både ute og inne. Er ikke kommet så langt her enda,
Men når jeg kommer hjem fra Spania på lørdag er det bare å sette igang med pynting til jul.
Ønsker deg en riktig god dag :)