torsdag 11. august 2011

Lavendula

Det er ingen tvil om at dette er en Lavendula. Men hva slags sort er det??

I et villniss i hyttehagen fant jeg en gammel lavendelbusk. Jeg tok stiklinger og frem vokste rosa blomster!!! Det har jeg aldri sett før. Har du?

Her ser du den sammen med vanlig lavendel.

Lavendelen sin naturlige følgesvenn er rosen. Dette bildet er fra hagen hjemme.

Og sammen med rosene hører gjerne gamle hageredskaper.
-Og slik kan det fortsette og bli til et laaangt innlegg...

I hagen har vi også fine minner. Denne lille stien hørte til hønsehuset vårt. Den gikk fra halmgården og opp til inngangsdøra deres. Det hang rutete gardiner i vinduet og de hadde lampe med plissèskjerm...

5 kommentarer:

Fjordheim sa...

Rutete gardiner og lampe med plisseskjerm? Ikke værst i et hønsehus. Må ha blitt kjempegode egg der tror jeg når hønene hadde det så flott.
Nydelig blomsterbedd med roser og lavendel, så en kan kjenne lukta her en sitter.
Ha ei herlig helg :)

Anonym sa...

Hei Marit.
Jeg kjøpte en slik lavendula i våres.riktig nok har den vært svært sparsom med blomstringen sin i sommer kan jo ha noe med været å gjøre. Jeg tok meg en tur ut for å hente plantelappen og der står det: Lavendula butterfly garden..pink summer ps harmfull if eaten! så ingen matnyttig sak medandre ord. Flotte roser i hagen din da ønske meg slike rosa roser som blomstrer hele sommeren og elsker å bli plukket inn:)) ha en flotters dag. hilsen fra bloggløse Gun i Maura

Hellemor sa...

Åh ja, hører jo på deg at du faktisk savner hønene dine.... :-)
Herlig med en hage med blomster - her har alt liksom mistet glansen etter den regnfulle sommer...
Nå mangler eg å få de nøyaktige jobbedager fremover, men håper at me kan ta en kopp 'mokka' sammen innenfor den nærmeste tid?

Kos deg videre i hagen :-)

Klemmer

Mitt hvite hus sa...

herlig... rutete gardiner oog lampe plisseskjerm...i hønse huset... det må være alldeles nydelig..

Lavendel er vakkert... den rosa eller lyse lilla har jeg bare sett på bilde..ikke i virkeligheten...

det går fint å lage avleggere av lavendel..laget det for to år siden..og de er blitt store og fine nå..

Ønsker deg en fin fredag

klemmer O=))

fialka012 sa...

❤❤❤