torsdag 29. oktober 2009

Knallharde pepperkaker

Jeg har et par menn boende her før de skal flytte til Skulehuset. Men nå har det seg slik at jeg har blitt veldig glad i disse karene. Jeg føler at de har funnet seg godt til rette i kjøkkenet mitt...

Vi har ei driftig dame i Skulehuset, Inger Johanne - eller Snekker Andersen, som jeg sier. Jeg spurte fint om ikke ho kunne lage pepperkaker i tre. Og vips, så kommer ho med disse. Enda finere enn jeg hadde sett for meg! Herlig med kreative mennesker, altså!

Det finnes en lillebror og en storebror. De vil ha ulike trykk på brystet. Ved siden av dem står ei fyrstikkeske, så du aner kanskje størrelsen?!

Det var alt for idag. Jeg har litt problemer med å få kabalen til å gå opp for tiden. Dvs. den går opp om vi ser bort fra søvn. Men det er kanskje lurt å ligge litt til lading også inni mellom?
Natta skal jeg tilbringe på skolen til min datter! Ungene skal ha lesevake... Jeg tar med et par interiørmagasin, og sov-i-ro.

21 kommentarer:

Unknown sa...

Så flotte mennnner..., skjønner godt at du vil ha dem boende permanent! :O)

Lykkeliten sa...

Kos deg på lesevake.
Likte de pepperkakene veldig godt....

Lillan sa...

så fine pepperkakemenn:) så denne oppskriften på disse kakemennene i ei julebok jeg har:) Nydelig!!

klem fra Lillan

Fjordheim sa...

Veldig fine menn. Koselig å ha dei boende på kjøkkenet. Har planer om noen i stoff. Får se hva det blir til etterhvert.
Jo det er nok lurt å ligge på lading innimellom. En fungerer nok litt bedre da.
Lykke til på lesevake. Håper det blir litt søvn der også.
Ha en flott helg :)

My home is my Castle sa...

Så nydelige disse mennene var da :))
Skulle gjerne hatt de i mitt kjøkken :))

Klem,Kari

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg Marit : ) Så du prioriterer soving,sånn midt i førjulstia.....hihii :) Ja,det lønner seg nok,selv om det ikke frister noe særlig,midt i produksjonen......det er jo på natten kreativiteten blomstrer.....det vet jeg allt om : ) Kjempesjarmerende disse kakemennene dere har lagd,og i en herlig farve !! Kommer nok til å pryde mangt et julekjøkken !!! Og de skjerfene du viste i ditt forrige innlegg,de var bare helt nydelige,du er flink å sette sammen lekre farger !! Kos deg med vake,- og interiørblad :)

beate sa...

wow, de er jo kjempe søte. For en knall-god idé!

ønsker deg en fin dag
Klem Beate

Tino sa...

Så herlige pepperkakemenn! De kan da være helårspynt på kjøkkenet, så stilige som de var.
Leste lenger ned at det kommer reportasje om skulehuset i norsk ukeblad. Så spennende, det gleder jeg meg til å se.

Ønsker deg en super kommende helg, klem :)

Gro sa...

Så hyygelig at du kom på besøk... Fint at du vil linke meg, så klart - det setter jeg pris på... Tok litt tid før jeg så at du hadde kalt meg for "Kremhuset til Gro"... Bloggen heter jo The Créme House... men kjært barn har mange navn - kanskje noen blir ekstra nysgjerrige??? hihi! Klem til deg fra Gro

-Kamilla- sa...

Så artig! Slike menn skal jeg også lage! (Så dem i juleboken min)Fineren og malingen er kjøpt, så det er bare å få tegnet på og skjære ut :0) Men det blir ikke i helgen for da skal jeg på bobiltur, gleder meg til å ha fri både fredag og mandag! Herlig!
God helg *Klem*
-Kamilla-

Janne i Fagerlia sa...

Så artige disse pepperkakemennene var. Dette blir sikkert en populær sak i skulehuset.

Mitt hvite hus sa...

Disse pepperkakemennene var skjønne.-
Skjønner godt du er blitt glad i disse..


Klem Kerstin

Gunnemor sa...

det var flotte kakemenner, kan jeg bestille en og få den sendt til Trlag. Jeg har ikke vært så kreativ i høst, så jeg er glad jeg har en datter som kan være det. Husker på deg, og gleder meg over at du skal ha åpent i Skulehuset snart igjen. Lykke til og jeg skal nok komme innom i allefall på bloggen din. Klem

Merete sa...

knallstilige pepperkakemenn!! skjønne å ha hengande på kjøkkenet, ja :) fortår godt at du kunne tenka deg behalde dei..

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, nej men gud vilka roliga pepparkaksfolk!! De var ju så häftiga!!!! Ha en bra helg! Mari.

Ellemeller sa...

Sånne har eg òg på lista mi. Dei er so fiiine.
Unn deg litt søvn, du treng det òg!:)

ANita

Magdalena sa...

heisann...
så flotte brune menn... virkelig dekorative å ha i heimen!

alltid nydelig hos deg...!
er litt misunnelig på alle de som kan komme innom skulehuset nå fremover...

klem,
magny ,
- og goood helg der sør...

Akkurat passe Frø sa...

1000 herlige takk for inspirerande og oppløftande kommentar på min blogg!! Grip dagen var ein av dei første bloggane eg "oppdaga"... Du har inspirert meir enn du anar :O)
Ønsker det all lykke til med peppermenner og skulehus! Hadde eg berre hatt adresse litt nærmare...
:O) FrueFrøet

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Dissem mennene så jo flotte ut - får nok bein å gå på de...

Ha en super dag og uke...

Anita sa...

De var bare sååååååååååå koselige, må vise de til mannen, så han kan lage :0)) Noe av det fineste, kan jo være perfekte julegaver til noen nieser eller no, som snart sikkert skal flytte for seg selv, sammen med litt bakegreier. Snart natta her, er sååå trøtt om dagen eller kvelden at jeg er tidlig i seng. Kos dere!

tania sa...

delicious ginger!!
Mary