onsdag 5. mars 2008

Tralvelt opptatt.


Innimellom alt annet, prøver jeg meg på det nye Tilda-mønsteret.
Jeg vil lage ei Country dame og ei badedame. Som du ser er jeg ikke helt i mål enda...


Det gjenstår noe broderi - noe jeg liker veldig godt! Synes det er koselig å brodere noen fine ord på både det ene og det andre!


Etter at vi skrev om Gamledager i Veslehuset, har vi hatt hendene fulle med arbeid!
Rett etter at jeg hadde lagt ut massevis av varer for salg, kollapset dataen vår. Det er krise når en driver nettbutikk!
Da vi fikk gang på maskinen igår, kokte det på mailen...
Takk for mange bestillinger og for mange fine ord!
Jeg flyr stadig på posten med nye pakker...


Jeg er glad i sjokolade, og leser på pakken "kan inneholde spor av nøtter".
Varer som er laga på Veslehuset de siste dager kan inneholde spor av hund...
Jeg har nemlig Lady på ferie her for tiden...
Den dilter i hælene på meg dagen lang. Den er aldri mer enn en halv meter unna. Helst ligger den i fanget mitt - også når jeg sitter ved symaskinen!


Bikkja er kullsort, og det er vanskelig å se bak/frem på henne.
Dette fiksa jeg med å hekle noen fargerike blomster som jeg sydde fast i genseren hennes.
-Ja, matmor har stikka polo til henne... Regnjakke har hun også!
Kan tro vi får oppmerksomhet når jeg følger ungene til skolen om morra'n...

Jeg har fullt opp med prosjekt for tiden. Er derfor ikke å finne så mye på bloggene... Ikke glem meg, jeg kommer sterkt tilbake!!!
Ha det fint så lenge!

9 kommentarer:

Merete sa...

søte hunden!!! kjekt med firbeint besøk..sikkert stor stas for ungane :o) flotte damer du syr om dagen.. ha ein fin onsdag, Marit!!

Maria sa...

Åh hvor er de fine dine nye/kommende dukker :)

Og sikke en sød og stilig klædt hund - hi hi

Klem Maria

Anne-Berit sa...

Koselig innlegg fra deg som vanlig.Her går det unna forstår jeg,synd med data`n,men godt at alt er i orden nå.Fine tildaer:o)

elin1976 sa...

He he he Godt at du sa det for jeg har nesten dårlig samvittighet for alle de jeg skulel ha besøkt på bloggene men ikke rukket.
Har endelig fått begynt på besitllingene! Egentlig har jeg så mye jeg har lyst til å sy til påske men dette får vente til disse putene og vesker er ferdige. Nå sitter jeg her å koker. Mannen har fyra og da er det ikke noen mellomting. Enten får har ikke fyr eller så brenner det så godt at ovnen holder på å ta fyr.
Akkurat nåer er antrekket: kosebukse og singlet!
Ble så glad når jeg fikk fri i påska. Det betyr mye for meg å kunne se frem til lange dager sammen med S og T. Bare slappe av og kose oss.
Kos deg sammen med Leidy du marit. Jeg har mer hundehår enn deg!

Helene sa...

Hei Marit.
Takk for sist. Kjempekoselig kveld.
Ang. maling av komode, så leste jeg også Lisbeths tips om 2-3 strøk med heftegrunn. Tror hun må ha ment et strøk med heftegrunn og 2 strøk med vanlig maling ellers blir det liksom så veldig skjurt og matt om du skjønner. Jeg tok derfor et strøk med oljebasert heftegrunn og 2 strøk oljemaling. Pusset forsiktig der jeg syntes det ville være naturlig at det var slitt. Brukte så en finger til å male forsiktig over noe av det jeg hadde pusset slik at det ble slørete, og til slutt hadde jeg på antikkvoksen.
Når jeg holdt på og pusse brukte jeg mobilen flittig til å ta bilder, for ellers ser jeg meg blind på pussingen. På bildet ser du med en gang hvor det mangler å pusses eller om du har pusset for mye et sted eller to.. Syns det fungerer veldig bra når jeg maler.
Bruker nesten samme metode når jeg maler akvarell eller skilt, men da holder jeg tingene opp forran et speil. Veldig effektivt:0)

Hulda sa...

Så nydelig hund du passer, hun var virkelig søt. :) Kan skjønne vi glemmer deg ikke, syns du har en så koselig blogg, både i bilder og ord. Liker også veldig godt slike små ordbroderier. :) Stemmer det, at Elin skulle sende meg noe. Det var noen blomsterpinner hun kjøpte for meg på IKEA.

Jeg skulle ha sydd en god del jeg også, men dagene flyr, har vært på personalmøte i kveld, og tidligere i uka har det vært bursdagsfering, men i morgen må jeg ta fatt igjen!

Synnøve. sa...

Här glöms ingen.
Är inom varje dag, men inte alltid jag lägger igen en kommentar.
Smart med virkade blommor på hundtröjan.....
Ha en fortsatt koskveld.
Klems fra Synne :D

Anita sa...

Nummin! Såå skjønn! Badedamene er enkle, men allikevel syns jeg det var litt knot og få til pene! Skjørtet ble fort for kort og med ikke så pene legg også syns jeg man må være så ekstra nøye både med stapping og sammensying når de er uten klær, nesten! Er fryktelig nøye på ting skjønner du;o)
Ha en produtiv dag!

Marte sa...

Så søt vovs! Kan inneholde spor av hund er jo bare koselig;)

Kan jeg spørre om hvordan du får skriften på stoffet til brodering?
Og har du et mønster på skriften eller skriver du den på frihånd?
Etter at tildas hus kom i hus (haha) har kreativiteten heldigvis kommet tilbake:)...

Ha en fin dag!!