fredag 14. september 2007

HAGELIV

Hagen er også en av mine stor intersser. Vi har ei sterkt skrånende tomt, så hagen består av mange ulike nivåer. Min mann er flink med stein. Han har laga mange murer og trapper.
Småsnekring er min jobb, så grinda er mitt prosjekt. Gamle redskaper er et must.


Både min mann og jeg er steingale. Vi tar med 1 pose rullestein hver gang vi er på stranda. Nå har vi en fin kant langs terrasse og hus med slike stein... Stien består av gamle brosteiner.


Denne var egentlig klar for St.Hans bålet. Men med litt skraping, maling og prikker, ble det picnicbenk a la Green gate... Jeg synes den er kjempesøt.
I det siste har jeg drevet sykkeltrening. Men det blir ikke så god flyt i turene mine. Stadig ser jeg flotte motiv som jeg bare MÅ ta bilde av. Vann + høst + sol = fint.

Grunnen til treninga er at vi i morra drar for å sykle 6 dager i PROVENCE!!! Ser for meg at jeg kan slite med flyten der også... Markeder, små butikker, fine motiv... Det blir nok av og på sykkelsetet hele tida. Siste mann i pulja - med bulende ryggsekk - det blir nok meg, er jeg redd.

Gleder meg masse og kommer tilbake med mange franske stemninger!

7 kommentarer:

Jorunn sa...

Knallfine høstbilder, supersøt benk og GOD TUR til provance!
Gleder meg til reisebrev derfra!
Klemmer

Marie sa...

Fine bilete frå hagen din. Du likar stein du også ser eg. God tur til Provance! Kos deg :o)

elin1976 sa...

Måtte bare innom her før du reiser for å ønske deg og mannen en flott tur til france.....din heldig gris.
Her stormer det og blåser og du har ikke den minste dårlig samvittighet til å la meg bli igjen her hjemme? Ikke bitte litt engang? he he.
Her er det pizza i ovnen og ikke biff som jeg hadde planer om men i morgen blir det reinstyrstek med mamma og de.
Mannen skal på klassefest og da må vi jo benytte anledningen.
Tror han hadde fått misstanke hvis jeg hadde servert oksestek på en lørdagskveld he he. Etterpå skal jeg sette meg ned å sy litt.
Det har faktisk gått i ett etter jobb men fikk tid til en liten lur slik at jeg ikke må i seng før prinsessa.
Ja, ja, dere får kose dere på turen. Klem :o)

Hulda sa...

Håper dere får det fint i Provence! Flotte bilder fra hagen deres. Likte så godt steintrappa. Jeg er også begeistra for stein, spesielt naturstein. Det er så mye fint man kan mure opp. Vi har jo ei steinhytte, så det er nok det som gjør at jeg er så glad i stein. :)

Petunia sa...

Fine blogg du har! Så fine bilder og den hagen misunner jeg deg...Ha en fin søndagskveld!

minerva.jor sa...

Tittet inn på din koselige blogg!
fint med runde stener i hagen!
god tur til Provance!

Anonym sa...

Hei
Er ute på ukjente bloggrunder og stoppet litt hos deg(pause i bakken) du har ein fin blogg. Misunnelig så det riner i svingene på dei som har hage med unnabakke, sjølv har eg flat hage.