lørdag 7. september 2013

Regnværssysler

 En hyttesøndag i øs pøs regnvær. Deilig! En kan med god samvittighet holde seg innendørs.

 Fatet er laget høstlig med en gammel bærplukker, noen røtter og gevir. En grein rognebær går fint sammen med den korallfargede duken. Og så levende lys da. MÅ bare ha lys!

 Hadde pakket med et utvalg drivved og malekosten denne gangen. Har planer om å lage et kjempestort veiskilt. Maler navnet på byer og land vi har besøkt.
Fjølene er i ulike kvaliteter og med ulike farger. Jeg bruker også ulike skrifttyper for å få et litt villt uttrykk på skiltet. Når været blir bedre, skal jeg montere skiltene og ta bilde.

 Mange små strikke og hekleprosjekter blir også til på mørke høstkvelder. Gode tøfler har blitt strikket og tovet. Veldig moro å lage.

 En gul rose, samt litt broderi i hvitt og sølv. Det er detaljene som gjør det gøy.

Jeg har i flere år kidnappet pinnsvin og sluppet dem i hagen vår. Er jo litt redd for at jeg f.eks bare plukker hanner, og derfor er med på å utrydde dem helt... Men denne lille tassen forteller noe annet!
Som takk for at de vil bo her og passe hagen, får de litt kattekjeks nå og da.
Så skjønne de er!!!

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Så søt den er. Her er det ikke ofte en ser pinnsvin.
Men det jammen skal jeg huske på å
"kidnappe" et en gang visst jeg
kommer over noen. Hadde vært greit
med et eller flere i hagen.
Stilig skilt du lager. Morsomt å ha det i hagen sin.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Lisbeth sa...

Herlige bilder, får skikkelig høst stemning :) Ønsker deg en super helg!

Janne i Fagerlia sa...

Herlige tøfler. Grått og gult ble en nydelig fargekombinasjon :)