fredag 24. april 2009

Skal det være?

Hva med et nystekt horn til kveldsmaten?
Fyllt med skinke, ost, paprika og krydder?
Det er jammen gøy å bake - og så godt som det smaker! Snakk om hverdagslykke!

For en stund tilbake kom denne kompisen i hus. Den er til stor hjelp for meg når jeg vil bake. En knallgod maskin - og se den fargen...!!! Herlig!

Hvis du spør om jeg har oppskriften på denne, så er svaret nei. Man tager hva man haver. Det går igjen når denne fruen baker. Litt av den og en dæsj av den... -Men godt blir det.

Om jeg skulle ønske å måle og veie ingrediensene, har jeg utstyr så det holder. Nye modeller ligger i skuffa, de gamle står fremme.

I have bought a Kitchen Aid machine to help me in the kitchen. I love to cook and bake, but it is heavy work for the arms. Good with a little help - especially when the help is that lovely! I just HAD TO pick that pink colour!
Beside this new machine I supply with old kitchen tool. They are filled with charm.
Igårkveld bakte jeg vaffelkjeks. -Mest for at de er søte å se på...
Må ha no godt til kaffien når jeg stiller ut i Sandnes.
Jobben som Kremmer er uvant. Jeg er vant med kundene i Skulehuset. De er av mer ensartet rase, for å si det sånn. Når en står i byen treffer en litt av hvert...
Men også folk jeg kjenner fra Skulehuset har vært innom. -Kjekt at dere stiller opp!!!

Nå trengs en liten ommøblering her i heimen. Siden jeg ikke kan løfte mye selv, må jeg be husbonden få tak i noen sterke naboer... Jeg kan kanskje lokke dem en en vaffelkjeks?

Da ønsker jeg deg og dine ei fortreffelig helg! -Kanskje skal du bake noe godt, du også??

13 kommentarer:

Christine Louise sa...

Du og du, for en nyyydelig kjøkkenmaskin :O
Sånn VIL jeg ha :) Knallfin farge altså :)

Ønsker deg en flott helg :)

Klem fra meg..

Anne Mette Lie sa...

Åååååå, jeg er bare supermisunnelig på den nye kjøkkenhjelpen din! - og er den lyserosa eller har jeg trøbbel med synet.....?

ME LOVE!!!

Ida sa...

Nåh.. så stilig og søt på samme tid kjøkkenmaskinen din er ! En slik en vil jeg ha - og jaTAKK - jeg tar gjerne ett stort jafs av både nystekte horn.. mmmm... og vaffelkjeks :)

God helg !

klem

Linda sa...

Hei Marit!Hornene så herlige ut,det fikk jeg lyst til å prøve.
Flott maskin,godt med kjøkkenmaskin.Jeg har et godt gamelt merke,men den gjør jobben.
Skal bake skuff til musikken.
Der er jeg vakt hele søndagen.
Men i morgen skal jeg på loppis på Lund.Der skal Borghildpia også.
Jeg ser du har gamle skatter fremme.Har liten benk,men må kanskje rydde en liten plass.
Ha en fin kveld!Klem Linda :))

Monica sa...

ÅÅÅ den maskinen så jo bare lekekr ut og for en herlig farge. jeg lurer litt på om du vil dele oppskrift på vaffelkjeks? de så nydelige ut! åsså var de kjempeskjønne:) Kan tenke meg kundene i langgata er litt mer varierte enn i skulehuset ja... kejkt at folk i fra skulehuset stiller opp og jeg skulle gjerne kommet innom selv, men har desverre fullt opp:S ønsker deg en nydelig helg:)

Min Verden sa...

Takk - gjerne :) Fantastisk maskin. Har vært på min ønskeliste lenge, men jeg har aldri orket å bruke 5000 på den :) Some day... God helg. H.

borghild sa...

Nyyydelig farge på kjøkkenhjelpen!! Og hornene så kjempegode ut, tenkte faktisk på å bake sånne på søndag, men da ble det kanelboller istedenfor, men kanskje denne helgen...?;-) Ha en strålende helg, håper du selger masse!! Klem B:-)

Huset på toppen sa...

Nam,nam, så deilig!!jeg elsker gjærbakst,og lager ofte både boller, rundtstk og kaker i min hvite Kenwood Major !!Men du så flott din kitchen Aid er, jeg skulle ønske jeg hadde en slik en:)Og vaffelkjeks er det en evighet siden jeg har smakt,takk for tipset!!
Ha en riktig fin helg!!
Klem Linda

Fjordheim sa...

Likte den maskinen ja.
Og det beste med den er jo ikke at den er flott å se på men at den er god å bruke.
Nydelig bakst hos deg.
Skal lage pizza i dag, å da blir det som regel nok deig til et brød eller to i samme slengen.
Ikke ofte jeg heller bruker oppskrift på gjærbakst. Så greit å bare bruke litt av det en har og får lyst til å ha oppi. Og så lager en bare passe tykk deig. For min del er det en ganske så løs deig. Syns det blir best da.
Håper du har hatt en flott dag på Sandnes i dag. At salget går bra og været er slik at det er kjekt å være ute.
Ønsker deg en flott lørdagskveld :)

Charlotte sa...

Uhhhmmm!! Både de nybagte horn og vaffelkiksene ser rigtigt lækre ud. Og den køkkenmaskine er bare helt nydelig. :-)
Rigtig god søndag til dig.
Charlotte i DK.
www.herhosmig.blogspot.com

LIVS LYST sa...

Ja den kjøkkenmaskinen der er jo bare helt rå!!
Juhuu.. den må jeg også få meg en gang ... når jeg skal begynne å bake... Har litt å lære der skjønner du... :O/

Ha en fin dag!
Hilsen Ljo

@__EY__ sa...

Kjære snille vene,

kan du ikke legge på
oppskriften på vaffel-
kjeksene, her på siden,
er du snill ; )
De så så supre og fine ut.

Jeg er ofte innom her,
du har en knallfin blogg,
med skjønne bilder.

Au revoir : )

Haust sa...

Fantastisk nydeleg farge på kjøkkenmaskina di! Og bakverket ser snaddergodt ut! :)

Ha ei god veke!