mandag 20. april 2009

Hui hvor det går

Jada, jada. Jeg vet detdrøyer litt mellom hvert innlegg. Får nå spørsmål på mail om hvorfor det går så tregt... Svaret er at kalenderen er full!
Jeg trives egentlig best når tida går litt sakte. Nå for tida springer jeg for å holde følge med dagene...


Jeg nyter å ha noe fint å se på. Fattigmannssølv, prismer, lys og blomster hører absolutt til kategorien Øyegodt! Er det ikke herlig?

Linfarget, heklet duk på bordet. Levende lys og blomster. Senere ble salongen fyllt med venninner. Da har denne fruen det fint...!
Det er en utfordring å lage middag og kaker med ei hånd. -Prøv å skjære opp en løk for eksempel...!
-Nå, hvordan gikk det?!?
I do not have much time for blogging at the moment. The calendar is full. Still hope you come to visit, though.
When I have guests I like to pick flowers from the garden. Right now many white balls are blooming. Lovely! And with prism, candles, flowers and good friends around the table - I have a really nice time!
For tiden prøver jeg meg som teknisk tegner! Jeg tegner påbygg til hytta. Arkitekter skal se nærmere på mine forslag.
Jeg har også bestillinger på litt syjobber. Må selfølgelig si nei til pirkejobber, det får jeg ikke til for øyeblikket.
Videre skal jeg tegne plakater for en bedrift i bygda! Det er i grenseland når det gjelder ènhåndsprosjekt. Men tror det vil gå greitt.
Jeg har også blitt spurt om å sille ut mine varer under Kremmerdagene i Sandnes! Så tors-fre-lørdag blir jeg å finne i Langgata!
Skal prøve å få tatt noen bilder av hva jeg skal selge der.
Denne helga var vi på sørlandet for å se til farmor. Ho fikk slag i januar og er nå lenket til rullestol. Skulle jeg trille rullestolen hennes med bare ei hånd, hadde vi vel bare gått i ring. Så datter og nieser ble med som trillehjelp. Ho fikk trille fine turer og kjenne vårsola. Det må være god medisin!
Farmor er glad i blomster. Så mens ho satt og dirigerte, plantet jeg i kurver og kasser for henne. Det er himla vondt å se noen du er glad i bli syke. Jeg tenker på henne hver dag.
På vei til sørlandet var jeg innom Landstil. Må alltid innom å si hei når vi kjører forbi. Fikk bl.a. med dette skjønne kortet. Idag laget jeg strykemerker av det. De pryder nå en stoffpose og et trekk til skriveboka. Et nydelig motiv, spør du meg!
Takk for besøket. Ha en deilig dag!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Flott blomstring hos deg, og ja, dagene går fort nå om våren. :) Flotte ting du har sydd.

Linda sa...

Hei Marit!Nydeloige vårbiler.
Så,flott den kuleprimulaen var.
Hadde jeg jobba helger hadde jeg kanskje treft deg.For Heimen er det
gamle navnet på omsorgsenteret.Det er jeg man-tirs og torsdag.
Vi har flott gapahuk ved fjorden den er snart klar til bruk.Ellers har vi en hage som jeg skal prøve å få til å bugne men det krever mye
blomster.så jeg er på vei.I morgen får vi besøk av tekstilkunstner Irene Myran.Hun skal vise lysbilder
og ha med seg tekstiler.Spennende.
Kanskje din farmor stikker innom,hun er vel på rehab?Der løper jeg forbi.Idee til å kutte løk,slå lange spiker igjennom ei trefjel,tre stk.ca 1.5 cm opp og 1.5 til 2 cm ca imellom som et rektangel.Del løken i to og sett snitflaten over spikerne.Beveger fjøla så prøv med en fuktig klut under fjela.Puh...Kos deg i herlige vårdager.Klem Linda :))

borghild sa...

Ja, jeg begynte nesten å tro at det var noe galt siden det gikk så lenge mellom innleggene... Heldigvis var var det 'bare' travle tider...;-)
Skjønner du har nok å henge (de fem) fingrene i, det kan ikke være så lett for en med så mange jern i ilden, men jeg håper det gror snart, så du kan få begynt på noen pirkejobber også:-)
Leit å høre om farmoren din, jeg ser henne jo for meg svinsende mellom bordene på Vigeland:-) Håper hun har det greit og ikke mister motet! Ha noen fine travle dager! Klem B:-)

Fjordheim sa...

Hei igjen.
Må igjen si at jeg er imponert over det du faktisk klarer å gjøre med en hand. Men såg jo det da jeg var innom skulehuset at du støttet litt til med den høyre. Men likevel. Tegne plakater for hånd?
Nydelig bilde på bok og pose.
Herlige bilder hos deg, som vanlig. Kjenner at våren og varmen strømmer mot en fra bloggen din.
Ønsker deg ei god uke :)

Prinsesse Elin sa...

Ja Marit du Marit du kan få sagt det du...( skrevet det)
Nydelig stue bilde.

Huset på toppen sa...

Ukene og dagen flyr unna,det er sikkert og vist!!Koselig vår bilder både inne og ute,Marit!! Jeg er imponert over hva du klarer med bare en hånd:) Lykke til på Kremmerdagene i Sandnes. Håper været blir bra,og salget ditt og:)
ha en fin uke!
Klem Linda

Anita sa...

Heia Marit! Så vakker den blomsten di er. Også så masse du klarer med bare en arm! Og til og med feil arm;0) Skal sy litt nå jeg, ble veldig inspirert på sykurset igår! Skal to mandager til og gleder meg masse allerede:0) Lykke til på messen! Klem!

Heidi og Cathrine sa...

Nydelige vårbilder du viser. Jeg skjønner at det er nå jeg burde vært i Sandnes og Langgata... Mannen min skal på div. møter i Stavanger et par dager nå og jeg har bare såå lyst til å henge meg med... Men - ting må gå rundt her hjemme også, så da må nok mor være hjemme (dessverre...)
Lykke til! Håper du får solgt masse:))

:-)

Sheila sa...

Beautiful..!
Your blog is lovely..!