fredag 3. april 2009

Handmade

Handmade is lovemade syr jeg på lappeteppet mitt. Jeg har tegnet en venstrehånd - det er den som er i aksjon. Det er selfølgelig litt uvant, men det går helt fint. Det går også greitt med snekring, saging, maling, baking, hagearbeid, tegning osv... Må man, så må man. Sånn er det bare!

Jeg syr når jeg har ledige stunder. Teppet skal fylles med diverse ordtak og personlige ting. Det går i duse blåfarger, rosa og lin - hyttefargene våre. Det er der teppet skal bo.

Nå blomstrer treet og det er satt inn vinduer og dør i huset. Det går stadig fremover.

I keep warm when I'm outdoor. I have this blancet on my lap. I'm sewing all kinds og stitchy. Handmade is lovemade, Home is where your story begins, the name of our kids and so on. It will become a personal piece of work.I really enjoy the colours and the needlework.

Det er varmt når sola er fremme. Håper på mange slike dager i påsken. Vi har programmet fullt i påsken. Mange turer, hyttekos og besøk. Herlig! Jeg liker når vi har fri og tilbringer dagene sammen. For meg er det Det det gode liv!

Jeg pleier å si at jeg går på solceller. I alle fall får jeg en veldig energi av slikt vær. Jeg gikk en tur på ca 1,5 mil igår. Herlig vær og så mye flott å se på.
Gjett hva jeg skal gjøre før jeg starter med handling og pakking idag...?
-Jeg går samme turen en gang til! Denne gangen tar jeg fotoapparatet med. Håper på noen blinkskudd!
Ønsker deg ei flott påske!
Ha det fint med familie og venner. Nyt naturen, slapp av og la humla suse!
(Til de som enda har litt snø på plenen: JA, bilde er fra i år!!!) Humla har våkna - det er vår!

28 kommentarer:

Hulda sa...

så koselig du har det utenfor, og et flott lappeteppe du er i gang med. Nydelig det huset. :) Blir å passe på hytta di. Kos deg ute i det fri!

Huset på toppen sa...

Herlig med langfri og påske tid sammen med familie!Nydelig teppe du holder på med:) Lyse,fine vår farger,det blir kjekt å ha med seg på hytta din!!Jeg er imponert over hva du klarer å gjøre med venstre hånd!! Kos deg ute i finværet, håper vi får en deilig, varm og fin påske!!
Klem Linda

Anita sa...

Åh!! Sååå fint det blir!! Teppet ditt! Her der det suppe tjuk tåke idag, men det er jo ganske så positivt, for da forsvinner det masse snø:0) Har forresten sett sommer fulg ved flere anledninger! Så flink du er som setter igang med venstre hånd! KOs deg masse i påsken med mann, barn, venner og familie! Klemmer!

Emmas Verden sa...

Så flink du er som syr med feil hand ;) Utrolig hva man gjør hvis man vil nok..og koser seg med det :) Teppet blir kjempefint!!Ønsker deg en fin påske..kos dere på hytta!!!Påskeklem fra Anne ;)

Rekkehuset sa...

Må si jeg er imponert over alt du får til med den venstrehånda di:-) Teppet blir sikkert kjempekoselig!
Ønsker deg en riktig fin påske, klem fra Hanne.

Christine Louise sa...

Såååå nydelig teppe :) Du er så utrolig flink.. Skulle gjerne hatt et så nydelig teppe :)

Klem fra meg..

Lynetmor sa...

Hei, innom for å ønske deg en god Påske :-)

Federica sa...

it's seems a truly beautiful project... looking forward to seeing it complete! it's great you can sew with just one hand!!! this is love for crafting! well done! hugs from federica

Linda sa...

Hei Marit!Deilig med en flott skogstur,var ute i sta...
Nå pakkes det for hyttetur.
Nydelig teppe,du er gooood.
God påskeklem fra meg!Linda :))

Monica sa...

det lappeteppet kommer til å bli helt aldeles nydelig. Lekkre farger du har valgt!! Du er helt utrolig, alt det du klarer å gjøre med venstrehanden, det er godt å se at du virkelig bare fortsetter å stå på:) Det beundrer jeg!! Nå er jo været helt nydelig her, vi har vært ute på terassen og i hagen i hele dag og bare nyter sola. Kjenenr til det der fenomenet som du kaller "å gå på solcelle" for jammen meg får jeg mye energi nå når det lysner ute, herlig er det!! Ønsker deg og dine en nydelig påske i hytta!!

Magdalena sa...

heia... takk fro så hyggelig hilsen1
ja så skjønnt du har det,- herligt syarbeid/aplikasjon...

deiligt vær i dag også,- 14 grader skyggen,- folk går i t-skjorte,- humwa og flua surrer om kapp...
ønsker deg en herlig påske med dine...
klem , magny

Monicas sa...

herlighet, e nu humla på plass..sukk...jaja..nån vårting e æ ikke fullt så gla i enn andre....koselig innlegg du hadde..go palmehelg

Synnøve sa...

Så nydelige bilder:))

Lappeteppene ditt blir fint:))
Ha ei fin påske:))

LIVS LYST sa...

Den så herlig ut da, den stolen i sola der! Og så fine tepper og brodering. Så kuult! Man kan jo egentlig brodere alt mulig! Takk for inspirasjon og tips.

Hilsen Ljo

Anne sa...

Så flott teppe du lager! Koselige bilder du har tatt utenfor! Ha en fin påske:)

Biene sa...

Thank you for all the nice, wonderful, lovely photos at your whole blog!
You do many wonderful things!!!

Have a nice weekend!
Biene

Josefine sa...

Hei på deg ...så koselige vårbilder. Har make gul radio til deg...syntes den er så sommerlig:))

Er kjempeimponert over deg som syr med bare en frisk hånd! Herlige farger i teppet ditt..det kommer til å bli så lekkert:)

Ha en fortsatt fin helg og en flott påske,..klem

Gunnemor sa...

Ja, det er visst ikke noe som kan stoppe deg, med eller uten gips. Tror ikke det er bare solceller du går på. Nydelig teppe du lager. Nyt påsken og livet. Jeg må en tur til Trlag, men håper jeg får slappet av og kost meg litt. Det blir en annerledes påske dette året. God påske til deg!

Unknown sa...

Hei Marit
Så nydelig lappeteppe du lager, det ser så hyggelig ut å sitte ute i solen å sy og drikke kaffe.....kos deg.
Klem...Ellen

☆Therese sa...

Så flink du er som får til så mye med "feil" hånd!!! Syntes det ser ut til å bli veldig fint også - herlige farger :o)

Solcellerm må fylles opp med jevne mellomrom, ja! Krysser fingrene for noen slike timer i påsken (selv om værmeldingen ikke ser så lystig ut...).

Ønsker deg en fortsatt deilig påske!

Merete sa...

du syr med venstra!!! fantastik kva du får til :) eg hadde ikkje brodert så fint med høgra ein gong...
ser ut som du kosar deg og nyt finveret, når sola kikkar fram ;)
ønsker deg ei strålande flott påske!

Marits vita skrin sa...

Men så duktig du är med bruten arm och allt.
Hur lyckas du med det.

Ha en underbar påsk nu med familjen.

Många kramar/ Marit

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Vilken fin blogg du har, vad roligt att hitta hit till dig.
Det ljusgröna bordet är sååååååå jätteläckert tycker jag.
Kram Zara

frøken olsens drømmer sa...

hei på deg.fikk et lite hint av Emmeline ang hennes klypepose...Kan jeg bestille en sånn jeg også ?
skal ha den på badet mitt som går i hvit landligstil med lyseblått romantiske tekstiler..
såå mye fint du lager !
så koselig et teppe,det blir så mye mer når enn gjr det sånn som du ang detaljene som du skal ha på det.
Driver selv en interiør butikk i sør,så jeg er alltid åpen for noe til salgs i butikken min..:))

Heidi og Cathrine sa...

Ja, nå er jeg jammen imponert.. sy med "feil" hånd a gitt... Wow..utrolig. Nå har jeg vært en snartur på vestlandet, bla. i Sandnes og vi kjørte rett forbi Ålgård... Tenkte på deg. Hadde bare sååå lyst på en tur innom Skulehuset, men tiden var så knapp og dessuten var det vel stengt pga påskeferien. Håper det ikke blir så lenge til neste tur.. ;)
Håper du har hatt en deilig og avslappende påske:))

:-)

Sanna sa...

Å for et flott teppe du lager - gleder meg allerede til å følge prosessen og det se det hele ferdig om en stund. Lykke til med prosjektet ;o)

Synnøve. sa...

Hei vennen.
Kikker in litt kjapt på kveldskvisten för eg skal opp å legge meg.
Lenge sen nå. Håper alt er bra og at handen snart er bra.
klems Synne.

Fjordheim sa...

For et flott teppe. Er jo bare så imponert over alt du får gjort med venstre hånd. Skulle min høyre blir ubrukelig ville jeg fått store problemer selv med de enkleste ting. Skrive og sy kunne jeg bare glemme.
ja det er fortsatt snø på plenen hos oss. Men det minker heldigvis. Håper egentlig på noen skikkelige regnværsdager.
Har faktisk sett humle her også, selv om det er snø.
Er spent på hvordan det går med armen din. Er vel ikke lenge før du skal inn til ny undersøkelse, visst du ikke alt har vært der.
Ønsker deg gode solskinnsdager så du får ladet batteriene dine :)