fredag 23. desember 2011

Lille julaften

Sett deg til bords og få servert et nytt innlegg. Det var ikke meningen å ha slik en lang bloggpause midt i desember. Men ny jobb, reising og en ferie har gjort at jeg ikke har vært mye hjemme. Men nå er jeg her!

Viser bilder fra et julebord vi arrangerte for noen helger siden. Bordekkingen er mitt favoritt gjøremål. Her ligger lerkegrener på bordet. Gamle lysklyper blir flittig brukt.

Jeg er glad i servietter og det er de som bestemmer hvilken stil det skal dekkes med. Her er det sarte farger og nostalgi. Det ligger jo mitt hjerte nær, så det var bare å finne frem gamle kakeformer, sink, kongler og drivved. Kjempekoselig!

Desserten ble servert i slike små poser. Dem brettet jeg av gråpapir og fyllte med twist. Enkelt og dekorativt. Og etter forrett og middag har en ikke behov for mer en litt søtt til kaffien.
Slike poser kan du også bruke som bordkort. Skriv på navn og heng på pynt som passer til årstiden.

"Jeg har ikke vasket gulvet men jeg har pyntet tre..."
Rett skal være rett. Huset er julepyntet, ommøblert og freden har senket seg. Straks kommer en haug unger på besøk for å spise julegrøt her, så gulvvasken utsetter jeg til senere...
Ha en deilig lille julaften!

11 kommentarer:

Hulda sa...

Så smart med den posen med desserten i! Det likte jeg. :) Flott ser det ut, både posen og borddekkinga. Virkelig gjennomført fra servietter til tallerkener. God jul!

Bestefars Verksted. sa...

Åhh,der var du jo.....nå var jeg bekymret,som du kansje leste på forrige innlegg. Godt at allt er bra hos dere...... Kjempekoselig bord-dekking,de serviettene har jeg også,er veldig glad i det motivet ! Og så snill du er,som lager grøtfest for ungene,ligger masse omtanke i det !!! Nå skal jeg pakke i bilen,og så bærer det over fjellet,hjem til mamma og pappa ! Kos dere,og ha en finfin jul,sammen med dem du er glad i,så tastes vi i 2012 :) Det blir jo et spennende år for deg.......gleder meg til å høre om nyjobben !!! Masse juleklemmer fra grønne nord :)

Sologbolig sa...

Nydelig bord, og så smart med en slik pose til dessert.
Ønsker deg ei riktig fin og trivelig jul. Klem fra Sigfrid

Tone sa...

Ønsker deg en fredfull jul med dine kjære. Her er det epleskiver på gang, så jeg må springe :)) Mange juleklemmer fra meg :)

Fjordheim sa...

Et flott dekket bord. Gleder meg til å pynte juleborde i morgen. Vet ikke helt hvordan det skal bli. Blir som regel til underveis.
Ha en herlig julehøytid :)

Pauline sa...

Koooselig og flott pyntet bord, godt at alt er vel, travelt kan det være for noen og enhver like før jul...
Riktig god jul til deg og dine, klem!! :-)

Kreoline sa...

Hei Marit, så nydelig dekket, du er så flink med detaljene, det er sånt som jeg ikke "gidder". Koselig med grøtfest for ungene, ekstra koselig er det at noen foreldre tar seg tid til sånt for ungene sine, spes. i dag når alle har det så travelt. Forstår det slik at du allerede har begynt i ny jobb, så spennende og kjekt, jeg sitter nok fast på SUS jeg. Ønsker deg en god og koselig jul, slapp av og nyt den, stor juleklem fra Mona.

Unknown sa...

Så FLOTT dekket bord!!
Innom for og ønske deg og dine en HERLIG JUL ♥

Klem Line

Linda sa...

Vakker pynta bord hod deg,Marit.
flott med lerk,både til bordekort og juledekor i oppsatser osv.
Juletre og juleduker er på plass men det blir ikke så mye annen pynt i år med en vilter kattunge i hus.
Gratulerer med ny jobb,flott julepresang det:)
God jul til deg og dine.
Juleklem fra Linda.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nydelig bord!
Ønsker deg og dine en riktig god jul!
Klem

snødronningen sa...

Så vakkert du har dekket,og veldig flott dessert idee.
takk for hyggelig kommentar på bloggen,vi er med godt mot,at alt skal gå godt.
Jeg ønsker deg og dineen riktig god jul.hils,så snakkes vi,juleklemmer hege