fredag 30. desember 2011

Klarer du lese dette?

Jeg har dekket mange store bord i november og desember. Nå er jeg lei av lange duker, store gryter og huset fullt av folk. Et rundt tall har jeg også passert. Men den feiringen får vente. Nå får det være nok kalas for en stund.

Mitt største juleønske fikk jeg oppfyllt! Pappa var i god form på julaften og kunne til å med gå rundt treet med oss. Fantastisk! Det var en flott kveld med mye latter og glede!

Bursdagsgaven fra min bror forundret de andre gjestene. Men han har øye for gamle skatter og vet hva storesøster liker. En gammel primus i original metalleske! Det er så gøy å bli overrasket!

Fra den samme bror fikk jeg denne skjønnheten på julaften. Serveringsbrettet er i duse farger og med glassplate på. Er han ikke flink å finne gaver?!
Jeg er skikkelig imponert, for jeg er svært så kresen på hva jeg liker.

Er du flink å lese gamle bokstaver? Klarer du se hva som står her?
Minne fra 3. hva-for-noe??
Romjulen har bestått av jobbing og håndballkamper. Eldstetippa er ivrig håndballspiller, og ikveld stiller hele slekta opp for å se finalen i romjulsturneringen. Slik går nu dagan...

12 kommentarer:

Mira sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mira sa...

Prøver igjen! Det blei mye skrivefeil, eller bommet på tastaturet her!

Så fint din pappa var litt i form på julaften.

Gammel skrift er eg ikkje ekspert på så ;

Tipper bare, det må vel være ein dato ?

3. 11 1946 eller N for November?

Ønsker deg et fint nytt år!

Klem,

Fjordheim sa...

Så godt å høre at din far var i god nok form til å bli med der på julaften. Håper det bare går fremover med han.
Nydelige gaver du har fått. En slik gammel primus med boks har min kjære ute i uthuset. Har tenkt ei stund på at jeg skulel ta den inn, men vet ikke helt hvor jeg skal plassere den. Et nydelig brett. Ikke godt å si hva det står etter 3 tallet. Trodde først at det var 11. Men det ser jo ikke slik ut likevel. Går kanskje ann å finne ut av det. Men gammel er den uannsett.
Ønsker deg ei herlig nyttårsfeiring :)

anneskreative sa...

Tror det ståt minne fra 3. 11 1946.
Sikkert vært en bryllupsdag eller noe,,,
Anne

Unknown sa...

Så flotte gaver fra din bror!
Og så herlig at din pappa var med på feiringen:)

Skriften er nok som de andre sier: 3.11 1946 - sikkert en bryllupsdato el.

Ha en fin feiring av det nye året;)

Klem Line

Linda sa...

Det første som falt meg inn var 3.11.1946.

Lilla dør sa...

Fantastisk flott serveringsbrett du hadde fått. Ynskjer deg godt nyttår. Kjekt å følge deg på,bloggen . Klem lilladør

Pauline sa...

Godt å høre at du har hatt fine dager i jula, og at din far er bedre!
Nydelige gamle skatter du har fått, både primusen og fatet!!

Jeg er ingen ekspert på gotiske bokstaver, men vil våge å påstå at det står 'Minne fra 3.kl 1946'. Iallefall hvis jeg sammenligner m bokstavene i min gamle bibel etter farfar. :-)

Ønsker deg samtidig et RIKTIG GODT NYTT ÅR!!

Nikoline sa...

Ynskjer deg eit riktig godt nytt år og takkar for masse inspirasjon i året som er gått!
Nyttårshelsing frå Nikoline:0)
PS: Trur nokså sikkert at det er 3.kl.som står under brettet ditt.

Kristoffa sa...

Så fine gaver du har fått :))) Moro at han har valgt ut gaver som skulle passe akkurat for deg :)))

Jeg leste det også som en dato, 3.11.1946.

Ønsker deg samtidig et riktig godt nytt år med masse glede og fine øyeblikk.

Kristoffa sa...

Så fine gaver du har fått :))) Moro at han har valgt ut gaver som skulle passe akkurat for deg :)))

Jeg leste det også som en dato, 3.11.1946.

Ønsker deg samtidig et riktig godt nytt år med masse glede og fine øyeblikk.

Unknown sa...

Godt nyttår!!

Så fint at faren din var i fin form på julaften!

Og for noen herlige gaver du har fått!! skulle ønske min vror var like flink, hihi;)

Brettet var bare helt fantastisk flott!
Du er heldig!

KLEM