onsdag 9. februar 2011

Oldemors heklerier

Dette er en dukkekjole som min oldemor heklet til meg. Jeg ønsket å bruke deler av dette mønsteret, og satte meg derfor ned med papir og penn for å telle masker.

Jeg forstørret mønsteret, slik at det vil passe til baby. Garnet er alpakka og silkemohair - utrolig mykt!

Så koselig å sitte med deilig garn og lage slike små plagg. Dette ble til ei kåpe som jeg skal gi bort. Den lille babyen som skal få denne, er tipp-oldebarnet til hun som laget mønsteret!

Jeg heklet også et par sko som kan passe til kåpa. Mønsteret er fri fantasi.
I neste innlegg skal du få se et håndarbeid der det ikke er lov å bruke fantasi! Jeg følger mønster til punkt og prikke - helt sant.

8 kommentarer:

Mira sa...

Så søt den blei! Heldig ho som får den.

Du følge mønsteret? da tipper eg bunad!

Ha ein fin onsdag! klem,

Odins lille hjørne sa...

Så flott! Spesielt at du har brukt mønstreret som din oldemor hadde laga til deg!
Flott farge!
klem odin!

Jorunn sa...

Så søt kåpe og sokker, en prinsesse verdig :) Morsomt å bruke mønsteret etter oldemor også. Blir på en måte et plagg som går mellom generasjoner dette da :)

Hvilepulsbloggen sa...

Veldig søtt! Takk for fin blogg!

Mitt hvite hus sa...

så skjønne plagg du har laget... Nyt kvelden =)

klemmer

Min stil sa...

Oj, så flott den ble og så fine farger. Tenker det er noen som blir veldig glad for den.
Ha en fin og kreativ kveld.
:) Susanne

Tone sa...

Så koselig da og bruke slike gamle mønster, godt at noen tar vare på og viderefører slike skatter!! Ønsker deg en fin ukeslutt!
Ps skulle gjerne hatt oppskriften på de lappene dine, hørtes jo helt fantastiske ut, og så sunne:))
Vårlig klem Tone

Janne i Fagerlia sa...

Så yndig! Ekstra spesielt når dette mønsteret har gått i "arv".