onsdag 23. februar 2011

Kupp(el)

Disse små knottene reddet jeg fra en stolpe som skulle brennes. Godt de slapp med skrekken.
Har ingen planer om å sette opp strømgjerde, men det kan være jeg finner andre bruksområder for dem.

På en bruktbutikk kom jeg over denne gamle ledningen av stoff. Over 3 meter ledning med prislapp kr 50,-. Oh yeah! Har ikke konkrete planer for denne heller. Men det er da et must å eie en slik.

Så til dagen tittel. Jeg gjorde også et orntlig kupp på denne steingamle kuppelen. Den er bare et nydelig syn! Sokkelen er av høyglans keramikk.
Slike lamper er ikke lette å finne.

Nå kjenner jeg det snart er tid for å besøke distriktets bruktbutikker. På antikkmessen er alt overpriset. Det er på de lokale bruktbutikkene en kan gjøre virkelige kupp.
Takk for omtanke og hyggelige meldinger etter forrige innlegg.
Jeg forsetter å blogge - og håper du fortsetter å kommentere!
Tusen takk!



11 kommentarer:

salige lavendel sa...

Fin kuppel! Du må være veldig flink til å se muligheter i ting, tror aldri jeg hadde kommet på at jeg kunne bruke de strøm-greiene til noe...

Petrine sa...

Så fin en kuppel. Det var virkelig et kupp ja.
Husker bestemor hadde en ledning med sånt stoff på strykejernet sitt :)

Mira sa...

Fine "møbelknotter" vett om noen sånne i forskjellige størrelser de må eg hente Viss\når snøen engang smelter. (Takk for påminning;-)

Flott kuppel, har ein del av de i fjøset,
dessverre mangler noen av de glasset.

Ønsker deg ein fin kveld.

Heidi sa...

Ja, sant! Slike kuplar har eg og, og eg brukar dei og er superfornøgd ;-)

Mitt hvite hus sa...

Så godt du finner glede i bloggingen om dagen... det setter jeg veldig pris på..

for noen skatter du har funnet...og jeg tviler ikke på at du finner gode løsninger for funnene dine...

Klemmer =))

Fjordheim sa...

Flotte bruktkupp du har gjort.
Den lyskuppelen var kjempefin. Det stod et stort skap i uthuset hos min far som jeg hadde veldig lyst på. Det hadde slike knotter til skuffehåndtak. Men det var for stort til at vi fikk det med oss. Har litt vondt av det enda må jeg si. Har ikke spurt hvor dei gjorde av det. Vil vel egentlig ikke vite det. hehe.
Ha en flott kveld :)

Tone sa...

Kjære Marit.
Så trist å høre om din far...håper behandligen han får vil gjøre han frisk og at dere får mange gode år sammen...det er når slike ting skjer man ser hvor skjørt livet er og hvor viktig det er å leve mens man kan..
Nydelige bilder, og så heldig du er på dine skattejakter, du ser mulighetene i alt, :)))
Sender mange klemmer oppover dalen :)

h.espe sa...

Hei på deg Marit!
Så masse flott du har funnet! Likte spesielt godt kuppelen, den var råfin!!

Hi, hi - må smile her jeg sitter, når jeg leser om det å 'stæsje' nesten før malingen er tørr - kjenner meg VELDIG igjen...;o)

Nyt en fortsatt flott uke vennen!

Stor klem fra Hildegunn

Havfruen sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg:) Kan vel ikke si meg mere enig i at god helse er mer en rikdom:)
Knallstilig kuppel:)))
Ha en fin torsdag, klemmings:)

Magdalena sa...

så flott at du klarte redde porselensklottene fra stolpen...trodde ikke slikt fantes lenger..
nydleig gammel kuppel også!
så kjekt å kunne fikse litt i hagen, har prøvd meg litt eg også, men det har vært så bitende kulde! inntil idag har vi hatt omtrent 2 cm snø,lenge,lenge, men i natt lavet det ned...*sukk*
ja den tavla vår på kjøleskapsveggen er det ungdommene våre og vennene som bruker, får visst lage med noen små som du, ..
klem,magny

-Kamilla- sa...

Så fine ting du har funnet deg! Den ene bruktbutikken her jeg bor har antikk priser på det meste... Nesten så det ikke går ant å gjøre ett kupp lengre og det er synd! Men enda kan en finne noe på loppis, heldigvis!! Kos deg med alle skattene, spennende å se hva du finner på ;0)
*Klem*
-Kamilla-