tirsdag 1. februar 2011

"Det lille bakeri"


Samme hvilken bryter du trykker på, vil ei lysekrone bli tent... Har nemlig maken prismekrone både på gangen og på soverommet. De gir slikt et flott skinn, synes jeg.
Fra gangen tar vi turen til kjøkkenet.
Vårt daglige brød inntar vi på beige og brunt servise. Siden det står fremme i åpne hyller, blir det som en del av interiøret. Fargen er derfor svært så viktig.
På hytta har vi nesten bare gammelt kjøkkenutstyr. Jeg trives så himla godt med slikt.
Like viktig som daglig brød, er en daglig dose stearinlys. En gammel brødfom er et fint sted å oppbevare lys. Dette kan også være en fin venninnegave. Brødformer er lett å få tak i på bruktbutikker.

Akkurat nå er det et snev av rødt på kjøkkenbenken. Fra ei venninne fikk jeg et fint sett som passet så godt inn her. La maison de Cafè, står det på boksen. Det minner om navnet på hyttekjøkkenet vårt, som er Det lille bakeri.

Vi døpte kjøkkenet La petite Boulangerie. Jeg har laget et felt over døren, der jeg har malt navnet. Dette rommet er mitt favorittsted. Lys fra alle kanter og fin utsikt.
Jeg elsker å sette opp hagedøra og sitte på trappa med kaffikoppen.
Eldste tippa kaller det "å lone" (=å sitte alene).
Nå bruker vi også det uttrykket. Blir du med ut og loner? spør husbonden når han har kokt kaffi.
Siden hytta er gammel er jeg ikke redd for å male skrift både her og der. Tror jeg har lagt en del av sjela mi i hytta. For jeg kjenner at hjertet banker noen ekstra slag når vi ankommer Julibakken vår.
Det er godt å ha et slikt fristed å dra til.

8 kommentarer:

Anitas hus sa...

Du har ei hytte andre bare kan drømme om Marit. Utrolig flott:)

Er som vanlig veldig imponert over alt du får til, fra å sy små blondeting til å snekre panel! Du er ei flink, kreativ og allsidig jente.

Har kost meg med mange fine innlegg fra deg.
Ha en flott dag!
Klem, Anita:O)

Unknown sa...

Herlig hytte!
Forstår gjerne at det er deilig og komme dit og lone;))
Fantastisk flotte detaljer - du er flink ♥

Ha en fin dag!

Klem Line

Anonym sa...

Hei

Veldig artig å få små inspirerende drypp fra deg flere ganger i uka :)

Vennlig hilsen Siri

Ruter & Hjerter sa...

Et nydelig kjøkken du har på hytten:) Fine bilder og til stor inspirasjon:)

Janicke sa...

Nydelig kjøkken! Så flott med litt skrift med personlige betydninger :)
Vi har også en liten drømmehytte som vi stooorkoser oss i hver gang vi får anledning til å reise dit.

Ha en strålende uke :)

Linda sa...

Nydelig:))

Bente sa...

Hei :)
Så koselig å ha ei så fin hytte!!!
Kan tenke meg at det er en plass som nytes :)
Takk for ideen med lysene! Rart at jeg ikke har tenkt på det:):)
Så enkelt, men alikevel så dekorativt!!
Takk for titten :)

Landcharm sa...

Hei! takk for hyggelig hilsen. Det var hyggelig her hos deg også. Håper du får en fin dag.