mandag 25. oktober 2010

Ute bra - inne best

I år satser jeg på juletreproduksjon! Bildet viser noen juletrær som er laget av bjørk. De er ca 1,5 m høye og kan stå både inne og ute.
Fantasien tok plutselig av. Så jeg har også trær laget av diverse andre vekster - svært dekorativt!
Ønsker du tykke grankranser med gullkuler og røde lys til jul?
-Da blir du skuffet på Skulehuset. Jeg liker best å lage kranser av brune og sart grønne materialer.

Denne er laget av en staude jeg har i hagen. Den er grågrønn og lekker sammen med fattigmannssølv.
Etter 3 kreative timer i hagen hadde jeg mistet følelsen i fingre og tær. Det er gøy, men svært kaldt å jobbe ute i snøen!

Denne pellisen var også kald og ville inn. Min Kitchen Aid ser liten ut i forhold til denne enorme planten. Men de passer så godt sammen siden begge er lys rosa.

Dette er jo en sommerblomst, så den trives ikke ute lenger nå når snøen har lagt seg. Best å tenne et lys og varme seg innendørs da.

Nå får jeg ta ei lita økt til på syrommet før det er leggetid. Natta.

11 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

WOW for et nydelig juletre !!!! Leverer du til Nord Norge.....hihii :) Superflotte var de !!! Og kransen også.......og nei,jeg hadde ikke savnet gullkuler og røde lys......disse fargene som du liker,er jo mine også :) Tenker jeg hadde trivdes veldig godt i skulehuset......!!! At Norge skal være sååååå langt.....han der oppe,hadde vel ikke trengt og dra i begge ender,så det ble milevis mellom oss !!! Skulle heller tenkt på en snøball,når han først skulle skape......hihiiiii,klappa det litt tettere sammen,liksom.....som en klump ! Jaja,jeg får iallefall nyte fine bilder fra deg,og nå har du vel fått forklær på alle flaskene.....og symaskinen går vel varm....kos deg videre uansett,drftige dame :) Klem fra nord.

Bestefars Verksted. sa...

DRIFTIGE DAME,skulle det være.....

Mitt hvite hus sa...

Den kransen din var rå fi9n...likte dne veldig godt... skal lage et par kranser jeg også.. men beundrer alle dere der ute som lager de så flotte...

Litt av en pellis da... kjekt den fikk komme inn...

Kos deg med jule produksjon..

klemmer

Magdalena sa...

de flotteste juletre... falt pladask !!!

ser flere har denne flotte kjøkkenmaskinen, vi har den gamle typen , men så lenge den funker som den skal så....

nydelige bilder fra kjøkkenet, kransen også....
klem,kose de gmasse, du kreative sjel....

Sologbolig sa...

Det var litt av et juletre,kjempefint !! Og kransene likte eg også veldig godt, nydelig materiale og farge Her har mine pelargonier også fått komt inn, det ble for kaldt ute. Ha ein fin kveld. Klem.

-Kamilla- sa...

Så fin krans, og du har da virkelig stått på! Skjønner godt at du er kald etter tre timer ute :0) Skulle gjerne vært innom når skulehuset åpner, men det er desverre for langt...
Jeg har også berget inn min pellis, men trives de egentlig inne??? Min står så fin og blomstrer enda ;0) Så den får stå til det ikke er mer håp...
Kos deg så masse videre med dine sysler!! *Klem*
-Kamilla-

Linda sa...

Åååå,så flotte trær du lager.
dem blir det nok rift om på skulehuset.
Den Dronningen bor i min stue,lyser så flott opp i høstmørket,må nok snart i kjelleren for vinterdvale.
Lykke til med juletrær og andre kreative sysler.Klem Linda :))

Kreoline sa...

Hei Marit, det er så herlig å komme inn her til deg å se kreativiteten din blomstre, for noen nydelige "juletrær". Koselig i stuen din, og så skjønt i hagen med et lite "melisdryss" utenpå. Jeg satser på å komme til Å. når du åpner, blir så spennende og kjekt å se alt du har fått til. Når jeg seg pellisen din får jeg dårlig samvittighet, har et par ute som så absolutt skulle vært inne, nå må jeg ta meg sammen, hihi. Ha en fortsatt kreativ uke, kos deg, klem fra Mona.

Fjordheim sa...

Så stilige dei juletreene dine er da. Ja du er et oppkomme av kreativitet og nye ideer. Du bør vurdere å gi ut bok, eller kanskje den alt er under produksjon.
Ha ei god siste oktoberuke :)

Hege sa...

Så utrolig flott juletre og krans! Nå kom jeg enda mer i julestemning:) Hærlige bilder!!!

Pellisen din er også vakker! Jeg tok mine inn for ei god stund siden, og de har blomstret leeeenge nå! Men hva gjør jeg når de ikke vil mere? Kaster dem? Eller får jeg de til å komme tilbake igjen neste år? Noen tips???

Klem;)

Hellemor sa...

Hei min venn, endelig fikk jeg se de fine 'juletreer'! Så flotte de er! De kommer til å passe midt i blinken i butikken!
Håper du fikk varmen tilbake i fingene, for du må ikke få koldbrann nå!!
Igår aftes fikk jeg klippet stoff til to nye kjoler, og gjort hjertene klar med blonde etc. Merker at tiden nærmer seg - må vel også snart igang med selskapsveskene :-) hu hei!

Klem klem