torsdag 21. oktober 2010

Med hvitt slør

Ingen vei utenom. Den første snøen MÅ bare nytes. Bli med en tur i hagen, da vel!

Straks du kommer innenfor grinda, står ringeklokka klar. Den heter Viola, oppkalt etter ho som solgte den til meg på Krims & Krans. Viola lager et helsikes spetakkel når det er sterk vind. Da plinger det både natt og dag. Men den er et flott smykke i hagen - også med snø på!

På platået, øverst oppe i hagen, var det flott morgenstemning idag. Sola stod opp og farget alt oransj. Lukk øynene så kjenner du lukta fra heia. Du hører kanskje også alle småfulglene? For en herlig start på dagen!

Idag blir en fin dag på syrommet. Jeg blir ekstra inspirert til å sy julevarer når jeg ser snø og kjøttmeis utenfor vinduet!
Forrige uke var det himla mange sommerfugler i hagen. De liker godt de rosa blomstene.

Samme stauden ser slik ut idag... Tenker sommerfuglene er leie seg. Frossenmat er kipe greier.

Rosehekken er ennå full av blomster. Men nå har alle en mer dus fargetone. Hele hagen har et slør av hvitt og det er nydelig, nydelig, nydelig.

Ha en flott vinterdag alle sammen!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Jeg merker også at jeg blir mer inspirert til julevarer når den første snøen faller. Den ligger her også.

Vakre bilder fra en tidlig morgenstund. Så fint der utemøblene deres står. Flott det bildet med porten. Ønsker deg en fin dag!

Rekkehuset sa...

Det var nydelige bilder:-) Skjønner at du får litt julestemning da ja! Her er det ikke snø, men det var åtte minus da vi sto opp. Ungene var superfornøyde, kulda kvalifiserte til å ta i bruk nye bobledresser;-) Er meldt snø her også i kveld, vi får se! Ha en fin og kreativ dag, klem fra Hanne.

Bestefars Verksted. sa...

Hei på deg marit,du er i siget,ja.....på syrommet ! Der er jeg også....rart vi ikke ser hverandre....hihiiiiii :) Her går det i julestrømper,hva lager du da ? Nydelige snøbilder du har tatt,vi våknet til julestemning igår.......og som du sier,man blir mere inspirert når det er hvitt !!! Stakkar småfuglene....de er nok ikke så glade,som vi.......vi må bare være rause med maten,så får de det vel ikke så aller verst :) - man får jo lyst å snekre små fuglehus,og stappe dem fulle av ull,så de små stakkarene kan legge seg godt til rette,der inne i varmen....men da hadde vel naboene fått meg innlagt.....de er vel stadig inne på den tanken....heheheeee,man skulle vel egentlig bodd litt ensomt til,når man har så mange rare påfunn som jeg har !! Ønsker deg en finfin dag,og takk for superfine vinterbilder :) Klem fra kalde nord.

Sologbolig sa...

Nydelige bilder og det er jo vinterbilder. Fullt så festlig var det ikkje i dag da eg skulle heim igjen på sommerdekk !! Opp til oss er det 1,5 km med bratte bakker og snøen hadde lagt seg i veien .... kom med nød og neppe opp !! Men i hagen min var det fint med snøkledde planter og trær. Ha ein fin kveld.

Synnøve. sa...

Helt enig med deg.
Det er flott vinterhage du har.
Tenk å ha ei eiga Viola ute...
Det må väre kos det.

Sommerfuglene har nog frosset dem og.
För dem klarer nok ikke frossenmat stakkarar...

Nå får du nyte kvelden.
Klems Synnöve.

Fjordheim sa...

Herlige bilder fra din vinterhage. Syns det er litt rart at dere har fått snø på Jæren før den er kommet til Opplandet. Men jeg er ikke lei meg for det. Her er det flere kuldegrader og etter min mening, flott vinterstemning med sol og kuldegrader. Håper det tar litt lenger tid til første snøen kommer.
Ha ei herlig helg :)

Trollmora sa...

du har så rett. . . Nydelig nydelig nydelig. . .

(eddas) sa...

Heisann..
tusen takk for koselig kommentar...ja jeg har en god del kremfarget gammel fayanse..er et innlegg lenger ned om det:)
ja kommet litt sne her i Oslo og ..men bare bitte litt..som blir borte i dag..håper jeg:)
kos deg
eddaKlememr