fredag 28. mars 2008

God helg i hagen!


Jeg starter med et skilt idag.
Fikk bestilling på et skilt som på en fin måte skulle be folk ligge unna!
Måtte tygge litt på den. Ikke alle bestillinger er like konkrete og lette å utføre...


Dama samler bl.a. på rusta hageredskaper (nyyyydelig). Og jeg visste at skiltet skulle henge på en rusta sengegavl, som er som ei grind inn til hagen (nyyyydelig).
Synes både fargen på skiltet og motivet av gamle hageredskaper passet perfekt til denne anledningen.

Bildet er tatt klokka 7 en morgen. Påskeliljene så så morrafriske ut der de stod. Frosten på blomstene er som glitter i sola. Et herlig motiv, synes jeg.


Mellom snøbyger og kald vind kommer det gode perioder som må nytes på terrassen.
Jeg sier at jeg går på solceller. Jeg føler i alle fall at batteriene mine lades godt opp i sollys! Det er deilig å kjenne varmen fra sola nå på våren.


Hva gjør fruen når hun ikke har noe sted å sette kaffikoppen...?
Jo, da finner hun noen rester fra terrassen og snekrer et lite bord! Enkelt og greitt! Det var ikke så mange fjølene som skulle til!


I hagen følger jeg spent med. Her ser du stolte kuleprimula som hever hodet over snøen.
Jeg gleder meg til hagen våkner til liv. Der har jeg tilbrakt uendelig mange timer! Det kommer nok mang et hageinnlegg fra denne dama. Det er en stor lidenskap som også mannen er blitt hekta på med åra. Herlig!


Kaninen er ute når vi er ute. Dette er jo et fritt land!
Han er igang med våronna, ser jeg. Han gravde opp en masse med løk. Vet ikke hvilke planer han har. Blir spennende å se om han skal ominnrede hele hagen vår...?

Håper også du kan nyte dagene i hagen snart. Uansett ha ei deilig helg!

24 kommentarer:

Magdalena sa...

Ville bare inn og ønske deg GOD Helg,- og ble så forskrekket over hvor god du er til å snekre... Ja kanskje jeg også må trå til selv...
Følger med hver eneste dag i hagen her også! Det gjør så godt å se plantene våkner til live igjen,- og å vite at det går mot varmere tider! Våren er som en fredagskveld,- å vite at helgen ligger der...
Ha det koselig :)

Miss.T sa...

Bare finner noen rester å snekrer et bord ???? jeg er jammen imponert !! så flink du er : ) skikkelig kreativ sjel du !!
Ønsker deg en strålende helg !!

Synnøve. sa...

Noen bynner tidligt med våronna ser eg. Men det er en bra ting.
Du må holde meg oppdatert på vad som kommer opp till sommern.
Vi har en grevling her som driver med detsamme.....
Men han tar med seg det han graver opp.....Pionbusk og andre planter....
Kos deg i hagen nå da.
Klem fra Synne :D

Merete sa...

Flott skilt som dama heilt sikkert vert strålande nøgd med :o)
Flott bord du har snekra og..er visst ein multikunstnar du, Marit!! herleg kanin du har, som sikkert elskar å få vere ute i vårsola saman med familien! kos deg og nyt helga :o)

Randi sa...

Ååå...jeg nyter bildene dine. Skulle så gjerne sittet ved det bordet med det skinnet.
Du maler bare utrolige fine skilt.

Har lyst på et tmen jeg vet ikke hvordan jeg vil ha det ennå.
I tenkeboksen!!

Ha en strålende fin helg du også.

Klem

Anita sa...

Kjempeflott skilt!! Må jo være midt i blinke for bestilleren! I påsken snekret mannen min den hylle som du blogget i november, nesten! Tror største jenta skal fåden ober skrive pulten sin! Har nå inne en bestilling på en tallerken hylle;o) Må si du imponerer såå stort når du BARE snekrer et bord!!!! Ha en strålende helg! Klem!

Bestefars Verksted. sa...

Steike for et fint skilt !! (unnskyld uttrykket ) Kjenner meg MEGET godt igjen i "svevende" bestillinger,ja.....har opplevd å måtte ta med meg en postkasse i retur,til Asker,fra Nord- Norge,fordi kunden syns at 4 gule blomster hadde feil gulfarge.......hm...kremt.....DA ER MAN SANNELIG KRESEN,eller....?? Da var det bare å ta den med tilbake,male en ny.....og håpe at man traff...! Kunden din må bare bli fornøyd,det er jeg overbevist om,skikkelig fint og sjarmerende. Snekre kan du også,ikke hjelpeløs,den dama,nei :O) Herlige bilder du viser,og for en nusselig firbent venn !! Ha en super helg da Marit,håper solen skinner på dere også :O)

Lene sa...

For et nydelig innlegg, Marit. Sitter her og smiler for meg selv over kaninen som ominnreder hagen, mens mor går på solceller (likte den ;). Og skiltet var kjempefint og oppgaven kreativt løst.

Kose deg masse i helgen - ikke minst med vårtegn og solskinn :)

Klem fra Lene :)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Har du snekret selv?! Flinke du! Skiltet blir sikekrt godt mottatt. Heldig du som kan sitte ute, her er det iskaldt! Har fyrt i ovnen og sitter og hører på vinden ute. Det hjelper på energien når solen titter fram.
God helg!:O)

borghild sa...

Etter hva du forteller, må jo det skiltet bare være perfekt!! Hagen hørtes forresten utrolig spennende ut!
Bordet ditt var også kjempefint, og matcher jo terrassen perfekt!:-) Veldig kreativt gjort, flink vet jeg jo at du er!:-) Ha en strålende helg, klem B:-)

elin1976 sa...

Hallo min kjole vandrende engel. Det gledet meg og høre.
Tenker på deg vet du og blir glad når du er glad.
Glad over å ha deg.
Kos deg i kveld med mann og barn. Her springer mor rundt i en jyselig rosa nattbukse. Jeg tror du personlig hadde kjennt meg på panna hvis du hadde sett den....det er pingviner med turkis skjerf på den også...å det sier ganske mye. he he

Ikke noe kjole her i kveld.

Loftstua ble kjempefin....hvorfor i allverden har jeg ikke gjort sånn før. Gikk på skatte jakt etter gamle pynteting og fant masse.
Jeg fant til og med en Harley tank som sigve i sin ungdom brukte som askebeger på gutte rommet.

Tanken er jo større enn bordet så her ble det røkt mye før det trengte å tømmes.....uuuuuuuuuusj.....he he.

Sologbolig sa...

Hei! Stilig bord .....det var både smart og imponerende. Eg likte skiltet du hadde laga også. Ja, tenk om en kunne begynt i hagen nå. Her kom det eit lass med snø i går, så eg måtte ut og grave fram dei stakkars krokusane mine. I natt har det regna og temperaturen er høgare ...... så nå må berre våren komma ! Ha ei fin helg!

elin1976 sa...

E de greit at eg kjøbe count your blessing....det henge allerede på soverommet så du bør sei ja. ha ha ha ha ha.

Linda sa...

Hei Marit!Flott med vårtegn i hagen.Du er god med hammer og spiker.Så ut som en herlig dag...
Godt med flotte barndomsminner.
Mine er fra hytta på sjøen.
Ha en flott vårhelg!Klem Linda :))

☆Therese sa...

Skiltet er jo kjempekoselig!!
Så må jeg jo bare bøye meg i støvet for dine snekker kunskaper. Så flott bord.
Ha en god helg.

Unknown sa...

Hvor har du kjøpt det lille fuglehuset du har i det fine bordet du har snekkret deg?

Grip dagen sa...

Hei Silje.
Fuglehuset er nok ikke å få tak i lenger.
Det kjøpte jeg for flere år siden på Nille!
Jeg er glad i fuglehus, og zoomer dem inn hvor enn jeg befinner meg...
Marit

elin1976 sa...

Takk. Det passet perfekt og inngår nå som noe av det fineste...Til og med mannen kommenterte hvor fint det skiltet passet....helt til jeg sa hva det betydde....da holdt han på å spy...typisk han he he. Nei ikke så gale men stilen på det er perfekt. Jeg skal selv sette meg ned med maskinen. Mannen skal ut med noen kamerater og prinsess har besøk av Benedicthe. Så her blir det skikkelig jente kveld. Akkurat nå går tacon en stor gang her i huset og kvelsens høydepunkt er farmen...etter det er det jeg og min kjære maskin....masse gode ideer som må settes ut i livet vet du. Må få ut noe nytt i sjappa. Klem:O)

Mummimamma sa...

Snekrer et lite bord du...er vel ikke bare å snekre et bord...det krever at man har kontroll over sag, hammer og spiker. Og det har jammen meg du, ser jeg. Kjempestilig ble det, du er så flink!
Og for en nydelig liten kanin :)

Skiltet ble veldig stilig, glad jeg ikke har noen gjennomgangshage, må være irriterende å ha uvedkommende i hagen.
Men nå blir det nok en ordning på det.
Spørs om ikke skiltet ble i snilleste laget, du får føye til "eier skyter med skarpt" nederst, så skal du se det blir slutt på tramping på annenmanns eiendom, hehe.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, klem

Cathrines blogg sa...

Hei :o)
Har hatt min første titt innom bloggen din i dag, veldig koselig, og det blir nok ikke den siste gangen. Er det i orden om jeg linker deg?
Klem
Cathrine

Nette sa...

Nydelig skilt du har laget, men sikkert ikke en enkel oppgave det der nei:) Så kjekt det må vær å være så handy at du bare kan ta og snekre sammen et sånt tøft lite bord, flink asså!
Og skapet ditt under her ble råfint etter overhalingen!

Hulda sa...

Så utrolig flink du er å snekre! Kjempefint bord, og skiltet er nyyydelig. Herlig og vårlig motiv.

Lynetmor sa...

Hei, så fint skilt som du har laget :-)
Ønsker deg en fin uke.

Mia sa...

Hihiii, han kaninen var da driftig! Å starte med våronna var vel i tidligste laget... men hvem vet, kanskje han har rette idéen. Jeg lenger så indelig også å begynne å pusle ute... og selv om snøen har endelig gått her, har vi istedet fått masse regn, så alt er bare bløtt. Vel, jeg får bare smøre meg med tålmodigheten (igjen... som begynner å bli nokså tynnslitt...)

Skiltet du har laget var fantastisk fint! Jeg synes du har løst oppdraget på en genial og utmerket måte, og fått til et vakkert resultat. Det må da oppdragsgiveren være fornøyd med.