mandag 13. mai 2013

Vårtegn

 For hver dag som går ser jeg hvordan naturen forandrer seg. Plantene vokser flere cm hver dag. Rabarbraen har allerede blitt kjempestor!

 Og et tegn på vår, er når vi kan begynne å plukke mat ute. Igår laget jeg VÅRGLØGG. Oppi gryta hadde jeg biter av rabarbra, solbærblader, ingefær, kanel og kardemommefrø. La det småkoke til smakene trekker godt ut. Sukre og servèr! Varmt og godt, men med en smak av vår.

 Et annet vårtegn er at kanoen er på vannet!!! Første turen denne sesongen. I sekken var det pakket kaffi, strikkelue og bikini. Sistnevnte ble ikke tatt i bruk, dessverre.

Om du bor i bygda, er det ikke umulig at du får et glimt av denne oransje farkosten i tiden fremover. I baugen vil du se et hvitt, krøllete hode.
Jeg synes padling er topp. Nærheten til naturen gir en fin ro samtidig som det er skikkelig god trening. Og som de optimister vi er, henger et fiskesnøre på slep i akterenden...

4 kommentarer:

Fjordheim sa...

Det er godt å kunne nyte av det
naturen gir nå i denne årstiden.
Hørtes godt ut med den vårgløggen.
Kanskje en skal prøve det en dag.
Når vekstene er kommet langt nok
her hos meg.
Ønsker deg mange nydelige vårdager :)

Merethe sa...

For en tur kamerat du har. Så veldig koselig ut. Det er litt av en vår vi har hatt store deler av landet. Kaldt og guffent med noen supre dager innimellom som jeg lever på enda. Men litt varmere blir det vel etterhvert. :)

Lisbeth sa...

Vårgløgg høres godt ut :)
Vi må nyte hver en dag nå, det er jo denne fine tiden vi lengter etter gjennom vinteren.
Ønsker deg en fin morgendag :D

NOSTALGI I NR. 9 sa...


Takk for tips om vårgløgg, det hørtes så godt ut. Så herlig med kanoturer nå på våren, viktig å nyte disse dagene. Håper bikinien kan taes i bruk snart :-)
Ønsker deg en fin feiring i morgen, klem Anita