fredag 23. november 2012

Julefruens kontor

 Her er bilder fra "kontoret". Det vil si et gammelt kjøkkenbord i et hjørne av stua... Her trives jeg. Lister blir skrevet; ønsker å lage-lister, handlelister, husk-å-gjøre lister osv...
Nå jobbes det for fullt for å bli ferdig med julestria. Jeg har nemlig litt kort frist på meg i år.

 Et egg-etui i metall fungerer som oppbevaringsboks for binders, visk, stempel osv.
Du som leser bloggen min fast, vet at jeg er svak for gjenbruk... Under ser du arkivskuffen min. -Andre vil nok kalle det en brødform...

Prøver nå å lage et innlegg hvor jeg har forminsket alle bildene. Leste et sted at det kan fungere.
 
 Har den siste tiden hatt mye kontorabeid. Har skrevet og tatt bilder for lokalavisen vår. Har laget stoff til julemagasinet deres, og er kjempespent hvordan det blir seende ut. Får litt hetta når jeg ikke får se det ferdige resultatet før det er på trykk...

Jeg startet rekord-tidlig med å lage jul i år. Først på jobb, deretter for lokalavisen. Nå lager jeg jul hjemme. Pinnekjøttet serveres allerede nå på søndag!
Vi drar nemlig på en stor reise til sør-amerika i julen. Derfor må jeg få en størst mulig dose norsk jul før vi drar!
Om du er klar for jul, kan jeg servere en stor porsjon frem til vi drar. Jeg har mange ubloggede prosjekter klar!!!

6 kommentarer:

Tone sa...

Hei Marit og takk for sist! Kjekt å se deg igjen:)
Så koselig arbeidskrok du har, kjekt å bruke tingene på en annen måte! Gleder meg til å suge inn litt juleinspirasjon hos deg, kan tenke meg det er mye fint på gang:)
Nyt helgen.
JUleklem fra Tone

Fjordheim sa...

Så flott at du fant en måte å fortsette bloggen på. Gjenbruk er topp. Jobber jo på en gjenbruksbutikk så jeg er vel forpliktet til å si det, hehe. Tror ikke jeg gadde trivdes så godt der visst ejg ikke såg muligheten i mye av det vi får inn.
Ønsker deg ei herlig førjulstid i Norge.
Vi skal ha pinnekjøtt 1.søndag i advent. Gleder meg til det.
Ha ei herlig helg :)

Linda sa...

Nydelig kontorplass du har Marit.
Flott du fant ut av bildetrøbbelet vi vil jo gjerne titte innom deg fortsatt:)Jeg fikk en idee der med brødformen,smart.
Jeg gleder meg til å finne frem alt det flotte jeg kjøpte av deg i fjord,pluss gavene jeg fikk av deg for noen år siden.
Når du skal til sør amerika så kommer du vel hjem med garn av alpakka,eller hår som er spunnet til garn.Nydelig garn det der.
Var på et marked der det var ei som
hadde strikket masse fint hun solgte.Spennende reisemål.
Nyyyt pinnekjøttet og ha en fin helg.Klem fra Linda

Sivs hus sa...

Hei, Koselig kontorplass! Takk for hyggelig hilsen. God helg! klem Siv

Turid sa...

Koselig og inspirerende kontorplass du har.
Brødforma er på gjenbruk her hos mæ også ....adventstake når den tida kommer , med hvite kubbelys...
Trenger vel ikke nevne at gjenbruk er tingen!
Kos deg med juleoppladning før du reiser.

Tante Titti sa...

Så koselig kontor du har!!
Der likte jeg meg godt, og fikk masse inspirasjon ja! Tusen takk for titten!
Ønsker deg en fortsatt god helg, og en fin ny uke!
Titti-klem!