søndag 26. februar 2012

Eucalyptus

Hjemme har jeg hatt en bukett eucalyptus stående i vinduskarmen en god stund. Jeg er så glad i den matte, grønne fargen. Og bladene har en slik vakker form. Da vi kom hjem fra vinterferie igår, hadde duften spredd seg i hele huset. Mmmm...

Den duse grønnfargen er nok min favorittfarge. De gangene jeg kommer over interiørvarer i denne fargen, blir jeg fornøyd.

Også puten i kjerringbenken har denne nydelige grønnfargen. (Kjøpe benken billig, da var den mørk brun og var trukket i rosa kjerring-fløyel... Utrolig stygg, stakkar...)
Nå har den et sete av lin og er malt glanset hvit. Puh.

Min svigerfar spiste ved dette kjøkkenbordet da han var liten. Det var vært i vår eie i mange år nå, og er noe av det vakreste vi har. Og fargen; dus grønn.

Denne lysestaken kommer fra samme sted. Fikk dessverre aldri spurt dem om hvor gammel den er. Men nydelig er den i alle fall.

En fin-fin vinterferie er over. Nå venter hverdagen med nye, spennende oppgaver.
Jeg skal igang å lage hage på Living! Må starte med litt tapetsering og maling før møbler, kubbemur og pynt skal på plass. Kjempegøy!
Våren viste seg fra sin fineste side idag. Og snart er sesongen igang på terrassen hjemme også. Jiiiipiiii!

8 kommentarer:

Mette sa...

Nydelige bilder og jeg er enig, den duse grønnfargen er flott og rolig! Jeg er også veldig glad i grønt.. Lykke til med hageprosjektet ditt!
(Bloggen din er helt nydelig!)
Hilsen Mette

Tone sa...

Herlige bilder, Marit :) Jeg kjøper også en kvast med eucalyptus av og til, nydelig duft, like flotte selv om de er tørket....
Kos deg med pyntinga på jobb, jeg er sikker på at det blir superfint !
Ønsker deg en fin uke, klem Tone

Fjordheim sa...

Herlige farger på nydelige ting.
Det bordet er bare skjønt.
Ønsker deg ei riktig god ny uke :)

Kristin sa...

Takk for koselig kommentar hos meg! Så koselig blogg du har, legger meg til som følger, sånn at jeg kan kikke inn til deg igjen:) Ønsker deg en flott uke!

Trines Hus og Hage sa...

Hei, hei Marit!
Gosh, så mye fint du viser. Kjenner meg deilig inspirert etter å ha sett dette og det forrige innlegget ditt. Tanken har absolutt streifet meg før, men nå skal jeg helt sikkert anskaffe eucalyptus i huset. Takk for tips! De holder seg veldig lenge, gjør de ikke?
Nydelig med det dust grønne, helt enig med deg. Jeg har en god, gammel vindusramme uten vinduer i denne lekre duse grønne, som jeg ikke har fått anvendt i innredningen enda. Hatt den i åresvis, men har planer om å få tatt den i bruk om ikke lenge. Jeg synes måten du løste "problemet" med den vakre blå tallerkenhylla var helt supert! Absolutt nydelig og herlig nostalgisk med den rustikke utedodøra ved siden av. Skikkelig hyggelige ting å se på!
Bordet etter svigerfar var også veldig, veldig fint. Fullt forståelig at det er en skatt for dere, og likeså den nydelige lysestaken.

Snart liv på terrassen og spirer ute sier du? Sukk, sier jeg igjen. Det er utrolig forskjell på Sørlandet og Østlandet når det kommer til sesongstart om våren. Har forhåpninger om å begynne ved påsketider, men kan jo hende litt før, for særlig mye snø er det ikke i år...

Kos deg videre med hagesysler, Marit!
Klem fra Trine

Bestefars Verksted. sa...

Hei vennen :) Ja,er det ikke deilig med eukalyptusduft.......jeg har det flere steder,både i kransform,og stående i vaser.......dvs,i gamle flasker.....hihiiii :) Så herlig det gamle bordet var,virkelig en skatt ! Og så lysestaken da......godt den kom til dere,som setter sånn pris på gamle,gode ting som har en historie,fra slekten :) I min familie er det ikke mange med denne interessen,og jeg blir nesten søvnløs,med tanke på allt som har endt på bålet....er det rart jeg karrer til meg allt,som kommer i min vei :) Hørtes kjempespennende ut,med dine oppgaver på jobben,sikkert tidkrevende,men du har uten tvil havnet på rett sted,ingen tvil !!! Får du lov og vise bilder,når utstillingen er ferdig ? Eller må jeg kjøpe billett hos SAS......har jo så lyst å se,vettu :) Kos deg,selv om du har travle tider.......håper du er flink til å puste med magen,innimellom......og tar deg en tur i heia :) Varme klemmer fra meg,som sitter i snøstorm.......

Merethe sa...

Så fine bilder. Den duse grønnfargen på Eucalyptusen er så vakker. Kanskje du har tips til maling med noe liknende farge? Ønsker deg en fin dag. :) klem Merethe

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Her er jeg igjen:-) Klarer visst ikke forlate bloggen din:-) Likte så godt uttrykket "rose kjerringfløyel":-) Forstod med en gang hva du mente. Har selv rokokkostoler som jeg driver å fjerne den slags fløyel. Skal så male dem og trekke om. Men dette tar tid! Kjempekoselig ble "kjerringbenken" din!!:-) Nå MÅ jeg ta en tur til Living!:-) Spennende jobb du har!! Du er så flink!