torsdag 1. oktober 2009

Denne hagen MÅ du se!

Igår besøkte jeg en fantastisk hage. Jeg tok noen bilder slik at du også kan få se, for denne hagen burde vært åpen for publikum. Det fins ikke maken.
Opp av grusen kommer sinkbaljer og tønner. Overraskelser rundt hver en sving.

Et gammelt sybord kommer jammen også opp av grusen. Og alle planter du kan tenke finnes i denne hagen.
Dama bak det hele er Anja som dreiv nettbutikken Hageliv. Dere har kanskje truffet henne på Skulehuset også?

Store deler av hagen består av grusganger. Tette hekker lager rom i hagen. Og gjennom lubne eføy-buer kan vi gå fra rom til rom. Hagen byr på frukttrær, fiskedam, ulike sitteplasser, drivhus, bod, den nydeligste sammensetting av planter og overraskende pynteting og møbler.

Gullfisker er oppe og snapper etter mat rett foran nesa på pus. Ikke rart den har problemer med å holde fingrene fra fatet...
Pus fulgte oss fornøyd rundt i hagen. Den hadde også tatt med ei lita mus hjem for å vise hvor god jeger hun er.

Mens jeg beundrer synet av grusganger som er kantet med buksbom og lavendel, ligger pus og ser på skyene - regnskyene. Kanskje best å søke ly?
Drivhuset i bakgrunnen er rette plassen da. Legg merke til "blonden" oppå taket. Flott?
Inni det enorme drivhuset er det varmt, frodig og utrolig flotte møbler. Har du sett på maken?!? Tenk å sitte her en regnværsdag, tenne lys i lyktene, spise god mat og nyte utsikten mens regnet trommer på taket.
Anja har en gjennomført stil. Hvert eneste uterom og hvert eneste rom inni huset er et syn! Det imponerer meg stort.
Anja samler på gamle ting og vet hvordan hun skal bruke de på en smart måte. Her er en gammel kjøkkenbenk som hun har forvandlet til et fint arbeidssted utendørs.

Om hun vil jobbe innendørs, står dette lille huset i en annen del av hagen. Det er under bygging. Veggene skal bli beige og døra hvit. Døra er steingammel, en diamant, spør du meg.
Inni har hun malt veggene lys blå og gulvet grått. Det er høyt under taket. Også her er det nydelig innredet!
På tide å takke Anja for turen. -Ja, deg også pus! Måtte bare dele noen av bildene med dere. Synes denne hagen er sååå inspirerende!

Måtte både folk og dyr nyte høstdagene i hagen!

12 kommentarer:

Magdalena sa...

så nydelig hage..! heldig som fikk vandre rundt i den!

fin pus også---

skjønn helg til deg!

magny

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fantastisk trädgård och vilken gullig katt som visade er runt! Vackr äppelbilder nedan också och en sådan tjusig väska du har gjort, otroligt! Mari.

Anonym sa...

takk, marit... du skriver alltid så mye koselig i kommentarene dine...
tusen takk... klem til deg¨¨
og en aldeles herlig høssthelg!!!¨¨

Magdalena sa...

rart... det var meg som skrev på det anonyme isted....

Sjova sa...

Takk for at du tok kon med!Flott.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Kjempeflott hage, det er sikkert:)
Så trist med din farmor,skjønner du har det tungt. Jeg mistet min i fjor,og det gjør vondt ennå...vi får ta vare på de gode minnene,så er de på en måte med oss videre.
Ønsker deg alt godt:)
Klem fra meg.

Mitt hvite hus sa...

God morgen Marit... Takk for en fantastisk vandring i hagen.. En herlig opplevelse.. Hagen var vakker uten tvil... Likte veldig godt drivhuset...kanksje for de jeg ønsker meg et slikt selv... Pusen ble også en favoritt...den minner om min Simba gutt...
Håper du får en fin helg ..Klem Krestin

Anita sa...

Er verre å glemme heklenålen kan jeg fortelle deg, for ny tannbørste kan man jo få kjøpt ;0) Sendte nemlig mannen rundt til alle småsteder i nærheten men heklenåler hadde de IKKE. Koooos deg på hytta, her er det hjemme og kose helg, mannen skal fullføre bytting av en vegg ute, og jeg skal kose meg :0) Først en tur på stoffogstil, har ett stort prosjekt som trenger stoff. Kos dere!

Synnøve. sa...

Hei Marit.
Det er så lenge sen eg besökte deg at nå var det på tide.
Må si eg var heldig idag da. For en flott hage!
Sån vil eg ha det og. Nesten.
Pus var ei flott musejger kan eg tru.

Håper at du har det bra og at handa di er helt ok nå.
Det tog tid for den å gro.
Nå får du ha ei flotters fredag og en nydelig helg.
Klems Synne.

skogsdua sa...

Det drivhuset var jo en drøm!

Kreoline sa...

Såå nydelig drømmehage, helt fantastisk. Ha en fin helg og høstferie Marit, kos deg, klem fra Mona.

Kari sa...

wow!

Rålekkert! Jeg er helt enig - dette var inspirerende.

Og presantert med nydelige bilder :-)