tirsdag 9. juni 2009

Lapp på lapp

Det var da veldig lenge jeg måtte drøye før jeg klarte å komme på nett.
Jeg blir utrolig sinna når ikke tekniske dubeditter funker. Jeg liker best det jeg kan ordne selv. Og datatrøbbel står ikke på den lista. -Men gi meg nål og tråd derimot! Det klarer jeg!
Bildet viser siste innspurt på lappeteppet mitt.


I tillegg til mange lapper er det også mange stichybroderier. Ordtak og personlige hilsner til mann og barn.
Dette bildet viser mi venstre hånd med teksten Handmade is lovemade. Siden jeg hadde høyre hånd i gips, var det den venstre som måtte sy hele teppet.


Gøy å bli ferdig med et stort prosjekt. Særlig når det står så mange idèer i kø inni hodet mitt. Jeg har alltid MANGE ting gående samtidig.
Da krysser jeg fingrene for at jeg nå klarer å publisere dette, og for at noen enda husker meg igjen -og for at du stikker innom og legger igjen en hilsen.

See you!

19 kommentarer:

Fru Luna sa...

Hei :)

Så flink du har vært med teppet, ekstra fint med de sitatene dine!

Jeg har en utfordring til deg på bloggen min, hvis du vil ta den :) Jeg har fått mannen til å velge ut tilfeldige blogger til meg, slik at jeg kunne bli kjent med noen nye blogger...

Koselig blogg hadde du og fine ting lager du også :)

Karen Klarbæk sa...

Fint....rigtig fint.
Og så noget af det gjort med venstre hånd....py ha.

Tak for hilsen på min blog.

Karen

Huset på toppen sa...

Så flott teppet du har laget,nydelig hånd arbeid og lyse fine farger:)
jeg beunder deg som klarte å brodere med venste hånd!
ha en fin uke, uten datatrøbbel!!
Klem Linda

Findus sa...

Sjarmerende teppe , flink du ! Forrige innlegg om hytta ...ja litt av en forandring du ;) og SÅÅÅ fint da !!!!

-Kamilla- sa...

Hei!
Så lekkert teppet ditt blir!
Og så personlig da!
Det står virkelig respekt av å gjøre noe slikt med venstre hånd, det hadde ikke jeg klart.
Ha en fantastisk uke, forhåpentligvis uten data trøbbel :-)

Klem!

Hulda sa...

Så flott teppe! De stitcheriene dine er så søte. Flotte, duse farger du har brukt. Dette var kjempefint! :)

PS. Vi er blitt huseiere i dag! :) :)

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Nyyydelig teppe!! Så flink du er!!

Ha en fortsatt fin uke! Flott blogg du har forresten;)

Klem Anette:)

Linda sa...

Hei Marit!Ååååå,så lekkert,du er god med venstrehanda.Ser noen stoffer fra Lydia.Der skal vi til mandag med Quilteklubben,gleder meg.Hm,hm,i dag,ja da er opp igjen,
da skal vi ha invielse av Gapahuken
på jobb.Men det er jo meldt regn.
Du for sende oss noen gode tanker.
Farmora de kommer kanskje også ned en tur?Ha fine sommerdager Marit.
Klem fra Linda :))

Moski sa...

Det var et fint teppe! Liker de små broderiene. Godt gjort med "feil hånd".

Brocante sa...

Sydd med venstehånd sier du - uten å være kjeivhendt? Herre min - det er jo så flott.

Merethe sa...

Det er et nydelig teppe du har laget. Og glemt blir du ikke :)

Lulebekke sa...

Det var rett og slett vakkert! Skulle ønske jeg mestret det å sy!:)
Du har vært kjempeflink.

Pauline sa...

Nydelig teppe, flott venstrehåndsarbeid! ;-) Jeg er venstrehendt selv ,og VET at jeg ikke hadde klart dette med høyre..
Ha en god sommer! :-)

Tina sa...

Flott teppe, å med den i gips? Stemmer det! I så fall er jeg mektig imponert... :) Ha en fin fin dag!
klæm

Synnøve. sa...

Klart man husker deg, det går ikke å glemme.
Så glad at bruddet endeligt begynner å gro. Det må väre deiligt.
Du er flink å jobbe med begge hender må eg si.
Tar av meg hatten for det flotte teppet.

Det der med norgesglassene var et godt tips. Det skal eg jammen det huske. Takk for det.
Ha nå en flott onsdag.
Klems Synne.

Anonym sa...

Det var et UTROOOLIG flott teppe!!!
Jeg liker bloggen din:)

Klem fra en snikleser

Unknown sa...

for et nydelig teppe, må si du er tålmodig:)

Anonym sa...

hallo hallo ;)
såå koseligt lappateppe du har laga ;)
jilt du va komt deg på nett att!!
hilsen Liso

Harmoni og nostalgi - Den Hvite Rose sa...

Det var et kjempekoselig teppe. Jeg har et tips til deg som jeg har laget selv siden du er flink til både sy og brodere.Jeg delte ut aida lapper til alle mine venner også skrev de navnet sitt med penn. Etterpå har jeg brodert oppå. Det ble kjempestilig og en duk alle syns det er hyggelig å se på i lystig lag.Duken består selvsagt av stofflapper også. Bare som et lite tips hvis du vilha det. Ellers syns jeg det var kjempesmart med norgesglass som "drivhus". Den kopierer jeg gjerne.