fredag 21. november 2008

Stille natt


Fredagskveldene i Skulehuset er flotte.
Ute er det mørkt, mens inne er det stearinlys i hver en krok. Herlig stemning!
Men denne kvelden var det lite besøk. Tror folk holdt seg hjemme grunnet det veldige snøværet.


...og jeg som kavet rundt med snømåka - bare for dere!
Stor parkeringsplass er normalt en positiv ting. Men når snøen laver ned får jeg et litt annet syn på akkurat det... Men èn ting er sikkert; en holder varmen når en måker!


Inne var det 9 grader! Elin har lånt et skjerf fra utstillingen.
Dette er ingen ideell temperatur når en skal være her fra 14-20.30. Brrr...

Jeg har lånt meg et sjal fra utstillingen. Jeg lånte også et til å sitte på... Fytti katta for en kald kveld. På bildet sitter jeg på disken. Jeg har ommøblert for å få butikken litt mer praktisk (samt at jeg synes at forandring fryder...!)

Ved siden av disken finner du masse smånips. Kort, tags, skilt og ei kurv full av tøfler. Legg merke til blåtimen utenfor!

Denne uka har jeg sydd mange nye varer. Her er litt for de syglade. Det er mange av dem som besøker Skulehuset!

Her har jeg brukt gamle bilder som jeg har festet på kubbelys. De samme bildene har jeg på innepakkede såper, men da med teksten Bath på. Men gamle bilder i datamappa blir en kreativ sjel aldri arbeidsledig! Det kan jeg love deg!

Inngangspartiet er nydelig opplyst av levende lys (det fins jo ikke alternativer...)
Jeg skalv nok litt på hånda da jeg tok disse bildene. Men prøv selv å holde kameraet rolig når du har sittet inne i 9 grader og kommer ut i -1,5 grader for å fotografere...
Håper på masse besøk i morra. Jeg har vært ivrig med måking, så snøen er ikke noe problem. -Den skaper bare enda mer julestemning!
Velkommen skal du være!

25 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hei på deg.
Sitter oppe mitt i natta nå.
Det var ikke noe varme inne i skulehuset må en si.
Ingen plass du kan fyre heller......
Du må ha på deg masse med klär. Hvordan blir det inne når kvikksölvet kryper ner til 20 minus?
Vil ikke höre at du frosset ihjel inne.
Masse lys, masse klär og litt snömåking så går det bra.
Kjempeklems fra meg.
Synne.

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Ser så koselig ut hos dere, men håper dere får en varmere opplevelse av skolehuset i dag. Har dere vedovn?
Måtte dagen bli god og varm og med masse kunder!
Klem Trine

Mitt hvite hus sa...

For en stemning dere har klart å lage utenfor og inne i skolehuset:O=) Dere må ikke fryse og bli syke.
Med bildene aner man hvor koselig det er så bare knips ivei med bilder.
Lykke til i dag Kerstin

Magdalena sa...

åååhhh,- ja gjett om eg kjenner på stemningen...
men sørgelig dere skal fryse,- må IKKE bli syke nå....
fin helg til dere...

Emmeline sa...

FANTASTISKE bilder...Syns det ser VELDIG kjekt ut og SÅÅÅÅÅ koselig. Den som hadde hatt noen flybiletter til Stavanger i dag...

I går gikk jeg hjem fra jobb i snestormen, og da jeg kom hjem var det så kaldt at jeg måtte skifte til nye ulllklær. Vi fyrte i ovnen og hadde på varme på alle rom, men likevel var jeg så kald at jeg måtte legge meg med ullklærne på. I dag har jeg stått opp til ishus og har skiftet til nye ullklær... For å si det sånn; Jeg skjønner godt at dere ble kalde i går kveld;) Lykke til med salget i dag. Håper folk trosser snø og kulde og støtter den gode saken. Tenn lykter og lys og lys opp med deres gode smil;) Flotte varer har dere og trolsk stemning også, så dette er verdt et besøk. Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Fy søren men det ser kaldt ut altså, synd det ikke er fyringsmuligheter ..
På med alt dere har av varme klær idag!

Hadde skulehuset lagt i hagen min hadde dere hatt en sinnsyk måkejobb foran dere, her snør det noe så inni granskauen nå!
Blir vel til å spenne skiene for når helgehandelen skal unnagjøres i dag... med akebrett på slep ..jeg skal ikke ut på veiene i dette føret iallfall....

Håper folk stiller i dag og kjøper maaaaaasse.
Og du den nye hyllen din er knallfin, skikkelig et vidunder!
Klem

Guttemamma sa...

Nyyyydelige bilder!! Kanskje ikke så rart at "frøken" måtte bo i skolehuset og fyre i peisen om morgenen før barna kom på skolen...glava,hæææ?? Kan dere ikke "tuske"med dere litt og legge ut litt go'saker i veslehuset og da...? For oss handleglade som bor på en annen kant av landet...KLem fra Anette

Hulda sa...

Bildet fra trappa med lys og alle tingene var virkelig flott! Lykke til med salget i dag! :)

BeBe`s blogg sa...

Hei, måtte bare titte innom og føle litt på stemninga i skolehuset! Synd det er så kaldt, kaskje dere kan prøve med en sånn frittstående gassovn, den gir jo litt ekstra varme. Vi har en sånn (kjøpt på bensinstasjon) som vi bruker for å varme opp hytta, i tillegg til vedovnen. God helg!:)

Monicas sa...

Så koselig dere så ut til å ha det, tross kulden...kan melde om at her i nord ved Bodø, var det i går minus 14 på det meste midt på dagen, å i tillegg hadde de vedlikehold på strømnettet....jeg følte jeg brant halve ved dungen vi skal ha i vinter....godt med lys som varmer. Tross sjelvinga, var bildet du tok ute innbydene...håper du er varmere idag...

Anonym sa...

Hei!
Skulle gjerne vært innom Skola og kjøpt litt stash til jul... Men det er jo så langt unna. Får nyte bildene du legger ut istedet.
Men du--du som er så kreativ.. Til hver advent lager jeg og søstra mi adventskalender til hverandre.... ja vi er fremdeles litt barnslige.. Men i år har jeg gått tom for ideer hvordan hele kalenderen skal se ut. Det er liksom noe nytt hvert år. I fjor lå alle pakkene i en kurv, og den jeg fikk fra søstra mi, var egentlig en kleshenger, som var pyntet i julestemning. på pinnen hvor man kan henge bukser, var det festet 24 kroker for å holde pakkene på plass... Men så i år da... Hjernen min er tom. Jeg klarer ikke finne på noe "smart og billig".. har du noen ideer? Alle 24 pakkene er klare... Det er bare-hvordan vise de fram.....?? Kunne du tenke litt for meg og mulig gi meg noen gode ideer?
Hilsen fra nord

Anitas hus sa...

Brrr... Det hørtes noe kaldt ut ja, men på bildene er det lys og varme;)
Nei, det er nok ikke mange som frister og ut i ett snøvær. Håper været er bedre i dag og at det kommer mye folk.
Også for en herlig hylle du hadde kjøpt, den synes jeg var deg vel undt sånn som du har stått på. Flinke jenter er dere!
Ha en fin lørdag.
Klem:O)

Randi sa...

Huff...så kaldt det høres ut...men så utrolig koselig det SER ut!:-)
Skulle hatt dere noen sueskinn og sittet på og hatt rundt dere, de varmer godt og så hadde de passet godt inn i Skolehuset.
Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg kommet med både reinsdyrs skinn og suskinn ;-)


Ha en fin helg

ENGEL sa...

fantastisk er vel det eneste ordet som beskriver dette!!!!!!!!!!

Gunnemor sa...

Så synd at det var så kaldt, og lite besøk hos dere i går, men håper det har vært flere i dag. Tror nok noen syntes det var kjipt med det nye føret de skulle forholde seg til, men det er jo bare en overgang. Når sjokket har lagt seg, tar de bilen fatt! Ha en fin helg fortsatt. Jeg er snart ferdig på jobb for dagen. Klem

Gunnemor sa...

Så synd at det var så kaldt, og lite besøk hos dere i går, men håper det har vært flere i dag. Tror nok noen syntes det var kjipt med det nye føret de skulle forholde seg til, men det er jo bare en overgang. Når sjokket har lagt seg, tar de bilen fatt! Ha en fin helg fortsatt. Jeg er snart ferdig på jobb for dagen. Klem

Fjordheim sa...

Ja det er ikke bare bare når vinteren kommer til Jæren. Godt det ikke blir så mye kaldere.
Ser jo utrolig koselig ut da, når en ikke tenker på gradene.
Håper dere har godt med ullklær innerst.
Ha ei riktig god helg :)

Anita sa...

Får håpe at dere har mere besøk i dag!! Kaldt ser det ut! Men sååå koselig! Nesten sånn ser nålebrevet og nåleputen min ut, som jeg sydde tidligere i høst! Passer perfekt nå til jul;0) Ha en flott helg fortsatt! Nå skal jeg på julebord!

Besta sa...

Fine bilder, men det så kaldt ut. Ønsker deg ei god helg.

Viola sa...

Vad härligt det är att besöka dig, bara njuter utav allt vackert du visr från Skolhuset, ha en skön söndg, klem

Klaffen sa...

Herrefred så flinke dere er! DÅN! Og så søte jenter da. Gøy å se dere "live" i skulehuset :) jammen er dere tapre og tøffe jenter! Sender dere mange varme tanker, og lykke ønsker i dag! Stor klem fra en stor fan

Christina kildal sa...

tusen takk for en flott handlerunde hos dere i dag!! var akkurat så magisk og mye fint som vi trodde! snømannen i pysj har funnet seg godt til rette i stua vår.

http://gogetdressed.blogspot.com/

Emmeline sa...

Historien din i dag gir meg assosiasjoner til da vi kjøpte hytten.

Vi kjøpte nemlig hytten ¨vår USETT, i desember...og kjørte ned til Sørlandet og hentet hyttenøklene den 23 desember;)
Det var 20 minusgrader den dagen, og rutene hadde IS på innsiden. Huset var helt tomt og hadde ikke vært i bruk på 7 år. Jeg gikk rundt og stampet med beina til tross for tre lag ull.Jeg skulle ta mål av huset og forsøkte å skrive målene i en bok. Men jeg skalv sånn på hånden at det ble helt uleseling. Ungene GRÅT fordi det var så kaldt så derfor måtte vi plassere dem ute i bilen) med motoren i gang og der gråt de videre. Det var faktisk de to eldste av mine barn som dengang var 3 og 4 år gamle.

Det var så kaldt at det var HELT absurd. Siden den gangen har det bare vært så kaldt en jul da vi var der nede.
Da trakk vi lodd om hvem som skulle stå opp for å fyre i ovnen. Julen etter hadde jeg tatt grep og kjøpt oljeovner som vi kjørte på full guffe på flere rom. Det hjalp!
Med en vedovn kan man klare å få opp temperaturen, men med en propan/gassovn??? Huff det høres KALDT ut. VI skal visst nedover denne julen også, men heldigvis er snekkeren av typen EKSTREMT omstendelig. Det betyr at det blir julefeiring i leilighet i ferieannlegget i Mandal.
Ikke akkurat superkoselig, men kjekt som et eksotisk alternativ i noen dager for å få besøkt venner og familie.
Håper iallefall at helgen alt ialt har vært vellykket og at dere fikk besøk tross kulden????
Flotte varer har dere iallefall å by på. Kanskje dere skulle lånt ut noen varmedresser også? Klem

Anonym sa...

1000 TAKK FOR GODE TIPS!!!
Jeg endte opp med en striesekk! I morgen reiser den med postbudet, til Bodø. Til min kjære søster! Håper den vil falle i smak....
IGJEN tusen takk!! En stor "byrde" er borte fra mine skuldre...
HILSEN FRA NORD

Marias skriblerier sa...

Butikken din ser forresten nyyydelig ut!