mandag 11. august 2008

'Terrasseliv


Jeg føler sommeren er litt på hell nå. Derfor får dere bli med en tur på terrassen før sommerblomster byttes ut med mose, lyng og høstlig pynt.

På sørsiden av huset har vi en terrasse på to plan. Slikt må til når en har ei himla skrånende tomt.
Rosebusken i forgrunnen har likt været i sommer og gir et vell av fyllte, duftende roser.


Nederste plan med kurvstol og kaffibord. Her trives fruen!

Jeg må kanskje si at hytteturen som ble nevnt i forrige innlegg gikk strålende!
Jeg må takke dem for mange gode ord om hytta! Det er så gøy å lage det fint for dem som virkelig vet å sette pris på det.
Det er også godt å være med åpne folk som en kan dele både latter og tårer med. Det ble mest latter, MYE latter og MYE sang...


Videre tar vi trappen opp til den øvre terrassen.
Der har vi spisebord og "kaffistoler". Vi må har noen alternative sitteplasser alt etter vær og vind. Det er bare fjell så langt øye rekker. Så her kan vinden virkelig ta fart...

Blir vinden for ivrig er duk-lodd en nødvendighet. -Og de bør være tunge!
Jeg så en fin-fin idè i Bolig pluss. Så nå fikk jeg endelig brukt steinene med hull i som jeg samlet for noen år siden. -Visste de kom til nytte en vakker dag..!
På hver side av bordet henger det en ståltråd med steiner og perler i.


Oppå bordet kan pyntesteiner være til hjelp. Denne med hjerteform fant jeg i Kroatia.


Nå for tiden gjør været sitt til at det ikke blir mye terrasseliv.
Men regnvær kaller jeg for syvær... Så værgudene har sørget for stor produktivitet på syrommet i det siste!
De fleste ting er bestillinger, noen av tingene blir lagt ut for salg på Veslehuset.

Åh, som meg koser meg!

17 kommentarer:

Jorunn sa...

Så koselige terasser du har, skjønner godt at du trives i din lille krok på nederste plan :0) Og så fine tildaer! Den til venstre var bare kjempesøt!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

H he , det var derfor jeg ikke krev navnet, synes det er grusomyt stygt, den lille dunklumpen er da for søt til å ha et slikt navn, prøvde meg på det engelsek, men det var enda verre, great tit...putter du en s bak tit betyr det jo store bryster....Deror ble det Dunpjusk.
Er bildene tatt hos deg i dag? For her har det bøttet ned og vært skikkelig høst i luften, æsj. Nydelig terrassebilder,
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Det var da søren så mange skrivfeil...krev istedet for skrev og engelsek ?... derfor ble til deror...ha ha

liven sa...

Heisann!!
Har dere fint vær dere da??
Her har det høljet i dag!!
Vanner og gjødsler på sommerblomstene mine......vil ikke ha høst ennå!!
Fine uteplasser du har på terassen din...håper vi får nyte litt til:O)
Mens du kaller regnvær for syvær så kaller jeg det malevær!!
Må finne på noe positivt ikke sant??
Fine Tildaer......imponert over kreativiteten din!!
Ha en fin kveld og ny uke:O)

Lykkehuset sa...

Tildaene dine er bare helt nydelige! Bestiller gjerne etterhvert:-) Sying har aldri vært min sterke side gitt. Ha en strålende dag:)

Fjordheim sa...

Koselige uteplasser du har. Fin krok å "gjemme" seg i visst vinden blir for voldsom, kanskje.
Og så har du så mye flotte planter enda. Her har visst det meste druknet er jeg redd. Har prøvd å passe på litt. Men da vi var borte var det mange dager med stekende sol og så kom det et veldig regnvær. Så de fikk store problemer da. Har ikke klart å redde de ser det ut for.
Ja, ja. Da er det lettere å skifte de ut med noe annet om ikke så lenge. Men ikke før i september. Høstblomstene slipper ikke inn her før det. Må holde på det lille det er av sommer så lenge en kan.
Høres ut som dere koste dere godt på hytta. Godt å ha gode venner.
Ha ei flott uke :)

h.espe sa...

Det er jo ingen grunn til å pakke bort sommeren, når blomstringen står så flott... Så fint uteområde du har - lett å bli litt misunnelige der gitt....

Herlig uke videre til deg!

Klemmer:o)

Viola sa...

Hejsan, vilka ljuvliga bilder du visar. Du verkar ha underbara uteplatser och många vackra blommor. Jo, nu kan man undra är sommaren slut, blev det bara så lite av den...Har börjat jobba efter två mån. ledigt. Är ju lärare. Det var en trött Viola som gick upp kl. 6.15 i morse, men det gick, kramar Viola

Lena sa...

Så fint og koselig du har det på terassene! Ja, nå er snart sommeren på hell, men man kan jo også få mange fine høstdager - og kvelder..

Ingunn sa...

Så fin terrase. Like virkelig at den er over to plan!!

Kjempe fin blogg du har!!

Synnøve. sa...

Godmorgen.
For en herlig terrasse! Den hade ikke eg sagt nei takk til.
Må väre godt å ha en slik perle å dra seg tilbake til om sommeren. PÅ vinteter er det kanske godt å väre der og. med peiskos og skiturer....
Skjönner du nyter.
Klems meg.
Synne.

Anita sa...

Så fint det er på terassen din!! Nydelig, også de skjønne nye Tildaene! Så flotte! Liker også dette været, men kunne nok tenkt meg en liten stund med sommer til! Gleder meg sååå til skiltene kommer! Da skal det blogges bilder fra inngangen igjen! Klem!

Anita sa...

Ser forresten at du har fått skikkelig dreis på de puff armene, noen tips eller er det bare øvelse gjør mester:o)?

Den gode feen sa...

Så utruleg koseleg de har det. Og Tildaene er bedårande skjønne. Skulel skrive mykje her, men så er det ei som grin så sårt nå, så eg får kose litt med henne :) Klem

Anitas hus sa...

Så fint du har det på terrassen din og skjønner godt at du trives i kroken med kurvstolen.
Ellers så er du jo kreativ og flink som alltid, nydelige Tildaer.
Her er det dårlig med sying om dagen. Holder på å bære stein og jord bak huset, så da blir det ikke så mye tid til overs.
Har heller ikke internett hjemme for tiden, så det blir veldig dårlig med blogging...

Ha en fortsatt fin og kreativ uke!

Og forresten, den toalettmappen du hadde sydd var utrolig nydelig!

Klemmer:O)

Merete sa...

Knallfin og stor terasse du har..flott når den er på to plan :o) kan godt forstå at du osar deg i korgstolen der!!
Likte godt dei siste Tildaene du har sydd og..høgreiste og elegante som alltid ;o)

Shabby-Roses-Cottage sa...

Oh your patio looks sooooo nice and cozy!!!
And the Tilda Ladys are very very beautiful my dear!
Many love greetings,Patricia