tirsdag 27. november 2007

Kalender tid.

Nå har nissegirlanderet mitt kommet opp. Jeg sydde det for et par år siden. Men ikke mer sysnakk nå... Det er adventskalenderen mitt innlegg skal handle om idag.

Selv ønsker jeg meg TID i julegave. (Helst 4 timer mer i døgnet...)
Og det er TID jentene mine skal få mye av i kalenderen sin i år.

Her er noen gaveforslagfor de som vil gå sakte og nyte desember:

Rebus (de finner til slutt ei aktivitetsbok)
Glanspapir (lagedag med venner)
Klister + glans (lage kort til vennene)
Stikkepinner og et garnnøste.
Fargeblyanter.
Badeolje (og ei lydbok fra biblioteket)
Kokesjokolade + kanelstang (de lager kakao og jeg leser for dem)
Pepperkakedeig fra Ikea (bakedag)
Julekuler til treet deres.
Lage lussekatter og dra på besøk.
Mann og kone-form (bake kakemenn)
T-lys (de skal males og gis i gave)
Bowlingtur m/pizza.
Andre dager får de hårstikker, strømper, blyant, julepynt o.l.

Jeg ønsker deg som leser dette en deilig og fredfull juletid med dine nærmeste!


-og husk å ta vare på dyrene da...

Dette er kaninen vår Trampe.

-Nei, han er ikke død, han bare slapper av... Som dere ser av bilde så godtar han det meste. Her er han godt kledd for all slags vær, skulle en tro!

Minstejenta, som har bursdag idag, GRATULERER!!, har mye moro med kaninen. Ho går tur med den i fjellet og har den i dukkevogna.

Eldste jenta står for hygiene og stell. Ho dusjer, føner og grer den. Og han nyyyter det. He, he.


16 kommentarer:

Helene sa...

Den kaninen må jo være helt unik. Går utifra at dere har han med i 17. mai toget også he,he
Er du helt sikker på at han ikke har en "liten" hjerneskade. Kaniner skal normalt sett ikke være så tamme og medgjørlige.Helt utrolig. Ser iallefall ut som han storkoser seg, og ingen skal kunne klage på det gode stellet han får hos dere. Bading, føning og vinterklær. Det er sannelig noen som har det:0) Tror jeg vil være kanin i mitt neste liv. Hos deg!

Grip dagen sa...

Du trenger ikke vente så lenge, Helene!
Bare kom du. Så skal jeg nok både føne og greie deg... Skjerf og vanter skal det nok også bli råd med! He, he...

Emmeline sa...

Nå måtte jeg hente inn ungene her...
De har ledd og ledd av kaninen, men det var etter at jeg hadde forsikret de om at den ikke var død... Den så litt død ut først nemlig, de ble litt engstelig av det!
Jaja, du lager alltid like koselige ting:)Nissegirlanderen var NYYYDELIG. Advendtskalenderen din er rett og slett kjempekoselig. Gode forslag til aktiviteter og fine ting som ungene kommer til å storkose seg med. Jeg har fire unger---og i år blir det en presang hver dag. Dvs at hver av dem kun får presang hver fjerde dag...Da blir det sånne ting som sokker og tannkost og klemmer og truser, men jeg tror og håper at det vil falle i smak.
Tror at jeg skal stjele noen ideer fra deg også, pepperkakedeig fra IKEA blir nok en av ideene!
Ha en fin kveld:) Skal forsøke å komme meg innom litt blogger innimellom liming av ovn med betonglim, endelig går dette prosjektet mot slutten,takk og lov!

Anonym sa...

Ja, nå har jeg og ungene også ledd av den herlige kaninen. Nå må jo det prøves på vår kanin med en gang...tror ikke den er like rolig nei. he,he. Kjempekoselig blogg du har. :o)

MODERN COUNTRY sa...

Haha, for en herlig kanin!! Å, den er sikkert myk og deilig og kose med :) Gratulerer med minstejenta forresten! HO koser seg vel mye ute nå i den deilige snøen. Ja, deilig sier jeg, for jeg sitter her i mitt stille sinn og ønsker meg snø! Snø til Jul iallefall :)
Så koselig du har gjordt det med kalender og pynt. Og du, takk så mye for dine koselige kommentarer! Du gjør meg så glad :))

Nyt dagene!
Aina

Anita sa...

En sånn kalender har vi her også. Bortsett fra at når vi ikke har ting å gjøre så er det brikker til et puslespill! Vi kaller det en gjøre kalender! Ungene syns det er stor stas!!!

Klem Anita

Anita sa...

Gratulere med lillejenta! Den kaninen ser jo urkomisk ut ! Utrolig!!

Zizzi Molde sa...

For en herlig kalender du byr dine heldige barn. Den skulle jeg og satt pris på. Og den kaninen var jo bare så kjekk der den lå, selv om jeg stusset litt til å begynne med. Har lyst på kanin selv, men desverre setter min kjære ned foten, men den dagen ungene tar litt mer ansvar, blir det....Ha en fortsatt fin kveld, og takk for hyggelig hilsen hos meg!

mimmi sa...

Åhh hærligland for en nyyyydelig kanin. Hele den lille familien min har nytt dette synet nå :). Vakker.

Nissegirlanderet er også fantastisk fin..

Aina sa...

Ææær det mulig?!? For en kanin, nå ler jeg meg skakk:D
labber og votter da mann, helt unik den, aldri sett en så tam kanin! Vi hadde to som såvidt frivillig kom til oss hvis vi ikke lokket med gulrøtter og annen snop-kjempegøy.
Den adventskalenderen din høres så koselig ut.
Klem fra Aina.

Karna sa...

For et utrolig stilig bilde, ser ut som kaninen stoooor koser seg....Koselig!

Nostalgia sa...

Å du milde: Det er den søteste hvilekaninen jeg har sett - ever!

Anonym sa...

Hei.
Går det ann å bestille en vinter Tilda med skøyter? Den var jo bare så lekker!!
Fint om du kan sende meg en mail lailaksn@hotmail.com

Hulda sa...

Så fine bilder du har tatt! Likte de sjokoladebildene, som tatt fra en oppskriftsbok. :) Så søt nisse girlandret var også. Takk for gode kalendertips! :)

Anonym sa...

For en kanin!Den så ut til å ha det veldig godt! Så mye fint du lager! Helt utrolig
Mvh Dina

Anonym sa...

Such a sweeeeeet bunny! And I have the same Tilda kit, but not have sewn it yet. You have such a nice blog!
Gisela